Koç’un hedeflerini Genel Müdürler anlattı

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, genç bir mühendisken, Şirket’in Eskişehir fabrikasında gördüklerini anlattı: Kamyon montajının son aşamasında 25-30 kadın çalışıyormuş, erkek kadın birlikte… Yıllar sonra gittiğinde ise o güzel ortamdan bir şey kalmadığını görmüş.

Koç topluluğunun, toplumsal cinsiyet eşitliği hedeflerinin sunulduğu toplantıda konuşan Yenigün, başarısızlıkla sonuçlanan başka deneyimlerinden de söz etti. Ancak bugün Ford Otosan “En çok kadın istihdam eden otomotiv şirketi”. Genel Müdür Yenigün, “Geçen sene tek sanayi şirketiydik, demek ki arkadan gelenler oluyor.” dedi ve ekledi: “Kurmak yetmiyor, kurduktan sonra destekleyecek, besleyecek mekanizmalar kurmak ve takip etmek lazım.” Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl’ın ifadesiyle toplumsal cinsiyet sorunu “çocuğa bakmak gibidir, her an takip etmek, arkanı dönmemek lazım”.

HEDEFLERİ BEŞ YILDA 500 BİN KADINA ERİŞMEK

Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl’ın yönetiminde önceki gün yapılan toplantıda, Aygaz Genel Müdürü Gökhan Tezel, Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Koçfinans Genel Müdürü Yeşim Pınar Kitapçı, Tüpraş Genel Müdürü İbrahim Yelmenoğlu ve TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner, teknoloji ve inovasyon alanında önümüzdeki beş yılda ulaşacakları toplumsal cinsiyet eşitliği hedeflerini anlattılar.

Genel Müdürler öncelikle şirketlerindeki iç dönüşümü sağlamak için teknoloji ve inovasyon alanında kadın çalışan oranlarını artırmayı hedeflediklerini belirttiler, rakamlarla hedeflerini bildirdiler. Şirketler, taahhütlerine ulaşmak için ilk etapta çalışanlarına, çalışanlarının ailelerine, iş ortaklarına, ilköğretim, lise ve üniversite çağındaki gençlere ve girişimci kadınlara yönelik 30’a yakın program ve projeyi hayata geçirecek. Kamu, üniversite, sivil toplum ve sosyal girişim iş birlikleri ile eğitim içerikleri oluşturulacak, model uygulamalar geliştirilecek, kadınlar ve kız çocuklarına yönelik mentörlük programları gerçekleştirilecek. Koç şirketleri, toplumsal programlarla beş yılda, gençlerin yanı sıra bayi ağlarının ulaştığı çevreler ve kadın girişimciler dahil toplam 500 bin kişiye erişmeyi hedefliyor.

Sonraki Haber