Bakan Yardımcısı Demircan ‘Sosyal Market’i anlattı

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, Adıyaman’daki çalışmaları Ulusal Kanal’a anlattı.

Kurulan “Sosyal Market”i yerinde anlatan Demircan, 20 bin depremzede binanın ve binlerce depremzedenin olduğu afette akut çalışmaların ardından depremzedelere yardımcı olmanın en büyük vazifeleri olduğunu belirterek yüzlerce tır yardım gönderen vatandaşlara teşekkür etti. Bu emanetleri adaletli bir şekilde ihtiyacı olanlara ulaştırmanın da görevleri olduğunu belirten Demircan; “Burada kurduğumuz sosyal markette vatandaşlarımızın bir yandan ihtiyacını alması için gayretimiz var, öte yandan adaletli bir dağıtım olması için uğraşıyoruz. Bugün dördüncü gün. Vatandaşımız da buna büyük oranda uyuyor, güzel bir ortam yarattık” dedi.

ADALETLİ VE İNSANİ BİR SİSTEM

Sosyal Market adını verdikleri tesiste 45 kategoride asgari ihtiyaçların bulunduğunu belirten Demircan, adaletli ve insani bir sistem olmasının vatandaşta güven oluşturduğunu belirterek depremzedelerin ihtiyaçlarını sürekli bir şekilde temin edebildiğini ve stok yapma ihtiyacı hissetmediğini aktardı. Demircan şöyle devam etti:

“En önemlisi insanı bir sistem oluşturmuş olmamız. Vatandaşımızın depremzede olduğunu ve burada ikamet ettiğini tespit ettikten sonra içeride aldığı malzemeleri çıkışta kayıt altına alıyoruz. Depremzede vatandaşlarımız, yılda bir kez ihtiyaç duyacağı malzeme ile her gün ihtiyaç duyulacak malzemeleri dengeli bir şekilde alabilsin, her gün gelip gitsin ve stok yapma ihtiyacı hissetmesin, biz de böylece malzemeleri daha adaletli bir şekilde dağıtmış olalım. Çünkü vatandaşın malzemeyi koruyacak imkânı yok. Hedef bu, bunu da başarıyoruz. Vatandaşımız da hemen bunu kavradı ve ona uygun hareket ediyor.

“Sosyal Market adını verdiğimiz sistem, Beyoğlu Belediye Başkanlığı yaptığım dönemde kurguladığımız bir sistemdi. Sistem ‘knowhow’ olarak buraya gelmiş oldu. Bir hafta içinde kurulumu yapıp başladık. Yardımlar gelmeye devam ediyor. Malzemeleri ana lojistikten buraya sosyal marketlere çekiyoruz ve dağıtımını sağlıyoruz. Diğer ilçeler de kendince bir sosyal market mantığı geliştirmiş durumda. Ama Adıyaman merkez yoğun olduğu için sistemimiz burada kıymetli oldu.”

Sonraki Haber