Maliyetler fiyatlara tam olarak yansımadı

Sanayici Selman Yar: 2 bin 2 bin 500 dolar olan nakliye 12-15 binlere çıktı. Doların 9.5-9.8 TL olduğu maliyetle mal satıyoruz. Bizde daha fiyatlara tam yansımadı.

Uzak Doğu ülkelerinden tedarik ettiği bambu materyallerini Türkiye'de kurduğu tesiste onlarca ev ve mutfak gerecine dönüştüren Türk girişimci Ahmet Selman Yar, “Keşke Çin'de okusaydım diyorum. Şanghay, New York'a on basar; insanlık olarak da alt yapı olarak da deniz suyunun temizliği olarak da. Çin'e ben aşığım. Çin'de kültür var. Çin de bizim o eski misafirlik geleneğimiz var.” dedi. Geçen günlerde şirketin yeni hedeflerine yönelik düzenlediği bir sohbet toplantısında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Selman Yar, “3 bin 200, 3 bin 300 çeşit ürünümüz var. 5 bin metrekarelik alanda üretim yapıyoruz. 61 ülkeye ihracat yapıyoruz. 5 milyon dolarlık ihracat yaptık. Bizim bir Bambum diye bir de Taşev diye ürün çeşitlerimiz var.” bilgilerini verdi.

KESME TAHTASINA DEJERTAN SÜRMEYİN!

“Biz sektörün hızlı balığıyız.” ifadesini kullanan Selman Yar, “Bir tüketici eline bir ürünü aldığında 'Bu ne?' diyorsa o kârlı bir üründür. Ben bunu okulda öğrendim. Bizim ürünleri müşteri eline aldığında 'Bu ne?' diye soruyor.” diye konuştu. Ürettikleri ürünlerin doğa dostu olduğunu belirten Selman Yar, “Bu masadaki ürünleri toprağa bırakın 100 sene sonra aynı durur ama bizim Bambum ürünleri denize veya toprağa bırakın 4 seneyi görmez. Kesme tahtalarını her sene değiştirmek lazım. Eğer ahşap ise deterjan ile yıkamamak lazım. Kaya tuzu ile temizlemek lazım. Ahşaba deterjan değmemesi lazım.” uyarıları yaptı.

İSTİHDAMI ARTIRACAK

Türkiye'de bambu yetişmediği için ham madde ithalat oranlarının yüzde 100 olduğunu ifade eden Selman Yar, “2 bin 2 bin 500 dolar olan nakliye 12-15 binlere çıktı. Doların 9.5-9.8 TL olduğu maliyetle mal satıyoruz. Bizde daha fiyatlara tam yansımadı. Sektörde kilogram başı ihracat değeri 1.7 dolar, bizim iki katı. Cironun yüzde 35-40'ı online pazardan geliyor. Bu yıl Sevgililer Günü için ürettiğimiz kahve fincanımız, kalp temalı çerezlik ve sunumluklarımız ile satışlarımızı yüzde 30 artırdık. Üretimin yanı sıra toplam çalışan sayısını 150’e çıkararak ülke ekonomisine ve istihdama katkı sağlayacağız.” bilgilerini verdi.

İHRACATTA AMERİKA KITASINA ODAKLANACAK

Toplam ciro içerisinde ihracatın payını yüzde 50’ye çıkaracaklarını ve ihracatın da yüzde 15’ini ABD kıtasının oluşturacağını dile getiren Selman Yar, sözlerini şöyle sürdürdü: “ABD pazarına odaklanacağız. Çünkü orası İstanbul gibi. Nasıl ki Türkiye'de İstanbul'da satamadığınız malı ülkenin başka bir yerinde satamazsınız.. Yedi senedir zaten ürünlerimiz ABD'de satılıyor ama burada 10 dolar olan orada 75-80 dolara gidiyordu. Artan talebi gördükçe San Fransisco’da bir şirket kurduk. Toplamda bin 200 metrekarelik depo ile ABD’nin her noktasında 24 saatte teslimat gerçekleştireceğiz. Amerika’ya özellikle kesme tahtaları ve sunum tabakları ihraç ediyoruz. Aynı zamanda oraya özgü yeni ürünler tasarlayarak ürün çeşitliliğimizi artıracağız. Bu yıl yeni ülkelere yapacağımız ihracat ile payımızı yüzde 35’e çıkaracağız.”

Sonraki Haber