MEB sözleşmeli 20.000 personel duyurusu geldi! Başvuru ekranı açıldı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, 20.000 öğretmen ataması için başvuru ekranı açıldı. Peki başvuru nasıl yapılacak? Başvuru bilgileri neler? Kimler başvuruda bulunabilecek?

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan son dakika açıklamasında, ilkatama.meb.gov.tr adresi üzerinden sözleşmeli 20 bin öğretmenlik başvurusunun başladığına yer verildi. Başvurular "https://ilkatama.meb.gov.tr/AOBGiris.aspx" üzerinden alınacak. Peki başvuru nasıl yapılacak? Başvuru bilgileri neler? Kimler başvuruda bulunabilecek?

MEB 20.000 ATAMA BAŞVURULARI BAŞLADI

BAŞVURU BİLGİLERİ NELER?

20 bin atama başvuru bilgileri şu şekilde:

1. Sözleşmeli öğretmenlik için yapılacak sözlü sınava katılacak adayları belirlemek üzere
başvurular, Ek-7 Takvimde belirtilen süre içerisinde ilkatama.meb.gov.tr adresinden
Elektronik Başvuru Formu doldurmak suretiyle yapılacaktır.
2. Başvuru sürecinin tamamı elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.
3. Adaylar başvuru sistemine e-Devlet kullanıcı adı ve şifreleriyle giriş yapacaklardır.
4. Başvurulara ilişkin kayıtların Ek-7 Takvimde belirtilen başvuru bitiş günü saat 16.00’ya kadar tamamlanması gerekmektedir.
5. Öğretmenliğe kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun olan ancak bu
mezuniyetleri başvuru sisteminde yer almayanlar, mezuniyet belgesi veya diploma
örneğini bulundukları ildeki il millî eğitim müdürlüğüne başvuru süresi içerisinde teslim
edecek, il millî eğitim müdürlüğünce mezuniyet belgesi veya diploma örneği Personel
Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına yine başvuru süresi içerisinde eposta ekinde gönderilecektir. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.2014 tarihli
ve 9 sayılı Kurul Kararına göre uygun bulunan mezuniyet programları başvuru sistemine
eklenecektir. Bu sürecin adaylar tarafından takip edilmesi gerekmektedir.
6. Adaylar; Türkçe, İlköğretim Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Türk Dili ve
Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Din Kültürü ve Ahlâk
Bilgisi, İngilizce, Rehberlik, Okul Öncesi, Sınıf Öğretmenliği, Beden, Eğitimi ve İmamHatip Lisesi Meslek Dersleri alanları bakımından KPSSP121 puan türünden; Almanca,
Arapça ve Rusça alanlarına KPSSP120 puan türünden; diğer alanlar bakımından ise
KPSSP10 puan türünden 50 ve üzerinde puan almış olmaları kaydıyla başvuruda
bulunabilecektir. Bu kapsamda başvurular, geçerli olan KPSS puan üstünlüğü esasına
göre değerlendirilecektir.
7. Mezuniyetleri birden fazla alana kaynak teşkil eden adaylar, sadece bir alana atanmak


üzere başvuruda bulunabileceklerdir.
8. Adayların başvuruda sisteme girdikleri iletişim bilgileri (cep telefonu, e-posta vb.)
herhangi bir problemle karşılaşıldığında adayla iletişim kurmak açısından
gerekmektedir. Adayların bu bilgileri sisteme doğru ve eksiksiz girmeleri büyük önem
arz etmektedir.
9. Adaylar Elektronik Başvuru Formuna güncel fotoğraflarını yükleyeceklerdir.
10. Adaylar başvurularının elektronik ortamda onaylanması için bir il veya ilçe millî eğitim
müdürlüğü seçecektir.
11. Atamaya esas belgeler (mezuniyet belgesi veya diplomanın, varsa pedagojik formasyon
belgesinin, varsa denklik belgesinin ön ve arka yüzleri ile felsefe bölümü mezunlarından
16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji; sosyoloji bölümü mezunlarından 8 kredi mantık,
16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair belge vb.) taranarak elektronik ortamda
aday tarafından sisteme yüklenecektir.

12. Adayın Elektronik Başvuru Formunda seçmiş olduğu yükseköğretim programı, eğitim
fakültesi dışındaki bir program ise; onay ekranına “Pedagojik Formasyon Belgesi var
mı?” sorusu gelecektir. Belgesini ibraz eden adaylar için bu alanın işaretlenerek belge
tarih ve sayısının girilmesi zorunludur. Lisans diplomalarında “Pedagojik formasyon
görmüştür.” ifadesi bulunan adayların, öğrenimleri süresince kaç kredilik pedagojik
formasyon dersi aldıklarını gösterir belgeyi mezun oldukları fakültelerden almaları ve
bu belgenin tarih ve sayısını girmeleri gerekmektedir.

13. Pedagojik formasyon belgesinde belge sayısının olmaması durumunda ekranda sayı
alanına “0” (sıfır) girilecektir.
14. Adaylardan başvuruda sağlık, askerlik ve adlî sicil durumlarına ilişkin belge
istenmeyecek, Elektronik Başvuru Formunda beyan alınacaktır. Bu beyanlara ilişkin
belgeler adayın atanması hâlinde göreve başlatılmadan önce istenecektir.
15. Başvuruda; Ek-3’te belirtilen alanlardaki adaylar, Ek-2’deki iller içerisinden sözlü
sınava katılmak istedikleri 10 il tercihinde bulunacaktır. Adaylar, sınav merkezi
tercihlerinden birine yerleşememesi durumunda Bakanlıkça belirlenen diğer illerden
birinde sözlü sınava alınmayı kabul ettiğine dair beyanı işaretleyeceklerdir. Ek-4’te
belirtilen alanlardaki adaylar Ankara’da, Ek-5’te belirtilen alanlardaki adaylar ise
İstanbul ilinde sözlü sınava alınacaktır.
16. Başvuru tarihi itibarıyla askerlik için sevke tabi olanlar ile hâlen askerlik hizmetini
yapmakta olan öğretmen adayları başvuruda bulunabilecektir. Bu adaylardan askerlik
hizmetini yapmakta iken öğretmenliğe atananlar, hâlen askerde olduklarını ve muhtemel
terhis tarihlerini gösterir belgeyi en kısa süre içinde dilekçe ekinde atandıkları il millî
eğitim müdürlüklerine gönderecekler ve terhis tarihini takip eden bir ay içinde göreve
başlatılacaklardır.
17. Başvuruya ait kayıt işlemi tamamlandıktan sonra yapılan başvuru elektronik ortamda
incelenmek üzere aday tarafından seçilen il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünün
sistemine yansıyacaktır.
18. Başvurular ilgili il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünce incelenecek, uygun olan
başvurular sistem üzerinden onaylanacak, uygun olmayan başvurular ise gerekçesi
belirtilmek suretiyle reddedilecektir.
19. Başvuruya ilişkin onay veya ret durumlarının sistem üzerinden takip edilmesi adayların
sorumluluğundadır.
20. Adaylar, il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince onaylanan başvurularını (mezuniyet
bilgisinin, başvurulan alanın, iletişim bilgilerinin hatalı olması vb. nedenler) sistem
üzerinden iptal ederek süresi içerisinde yeniden başvuru yapabileceklerdir. İptal işlemi
aday tarafından gerçekleştirilecektir.
21. Elektronik Başvuru Formu haricinde veya süresi dışında, atama alanı ve mezun olduğu
yükseköğretim programı yanlış girilerek yapılan başvurular ile başvuru şartlarını
taşımadığı hâlde gerçeğe aykırı belgeyle ya da beyanda bulunarak, evrakta tahrifat
yaparak gerçek durumunu gizleyerek yapılan başvurular ve buna bağlı gerçekleştirilmiş
tüm işlemler geçersiz sayılacaktır.
22. Elektronik Başvuru Formunda beyan edilen bilgilerin doğruluğundan adaylar sorumlu
olacaklardır.
23. Başvurusu kesinleşip onaylanan aday, Elektronik Başvuru Formunu muhafaza edecektir.
24. Bu duyuruda yapılan bilgilendirmelere ek olarak oluşabilecek durumlar ile uygulamaya
yönelik açıklamalar Bakanlığın personel.meb.gov.tr internet adresinde duyurulacaktır.
Adayların hak kaybına uğramamaları bakımından bu bilgilendirmeleri takip etmeleri
gerekmektedir.

KİMLER BAŞVURUDA BULUNABİLECEK?

İlana başvuru yapacaklarda aranan şartlar şu şekilde:

- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak,

- Türk vatandaşı olmak (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türk vatandaşı
olma şartı aranmayacaktır.),

- Mezun olunan yükseköğretim programı, öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul Kararına
göre atama yapılacak alana uygun olmak,

- Öğretmenliğe kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun olanların
ihtiyacı karşılamadığı alanlara atanacaklar hariç olmak üzere, Ortaöğretim Alan
Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını ya da Pedagojik Formasyon
Programı/Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programından birini başarıyla
tamamlamış olmak,

- Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığınca yükseköğrenimlerinin ve/veya pedagojik formasyon belgelerinin yurt
içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denkliği kabul edilmiş olmak,

- 2023 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında atanacağı alan için puan türleri
(KPSSP10, KPSSP121, KPSSP120) itibarıyla 50 ve üzerinde puan almış olmak,

- Devlet memurluğundan veya öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı gerektiren bir ceza almamış olmak,

- Bakanlığımıza 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak
atanan ancak ataması iptal edilenler ile sözleşmeli öğretmen olarak çalışmakta iken
sözleşmeleri feshedilenler bakımından, başvuru tarihinin son günü itibarıyla bir yıl
bekleme süresini tamamlamış olmak,

- Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında
sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken sözleşmesi feshedilenler bakımından,
Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların ek 1'inci maddesinde sayılan
istisnalar hariç olmak üzere başvuru tarihinin son günü itibarıyla bir yıl bekleme süresini tamamlamış olmak,

- Hâlen Bakanlığımızda veya herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda 657 sayılı
Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak çalışmıyor olmak
şartları aranacaktır.

BRANŞ DAĞILIMI NASIL OLACAK?

Sonraki Haber