Meclis onayladı: 65 yaş ücretsiz ulaşım kalkıyor!

O kentte 60-65 yaş arası kişilere yönelik ücretsiz ulaşım uygulaması durduruldu. Karar belediye meclisinde onaylandı. Artık 65 yaş üstü vatandaşlar ve öğretmenler sadece dört seyahatle sınırlı olacaklar.

Orta Doğu'da gerilimin tırmanmasıyla birlikte akaryakıt fiyatları hızla yükseldi. Akaryakıt fiyatlarındaki artış, toplu taşıma ücretlerinde bir dizi zammı tetikledi ve bu da 65 yaş ve üzeri kişilere yönelik ücretsiz ulaşım sağlanması konusunda tartışmalara neden oldu.

Ankara başta olmak üzere birçok ilde, 60-65 yaş arası kişilere yönelik ücretsiz ulaşım uygulaması durduruldu. Ancak, Bakanlık bu konuya müdahale etti ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı destek miktarını artırarak ücretsiz ulaşımın devam etmesini sağladı.

Doların değer kazanmasıyla birlikte akaryakıt fiyatları önemli ölçüde yükselirken, 65 yaş ve üzeri kişiler için ulaşımın ücretsiz hale getirilmesine ilişkin yeni bir gelişme yaşandı.

ÜCRETSİZ HAK KALDIRILDI

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ücretsiz ve indirimli bilet uygulamalarında önemli değişikliklere gitti. Yeni düzenlemeyle birlikte, toplu taşıma araçlarında sınırsız ücretsiz seyahat hakkı kaldırıldı. Karar belediye meclisinde onaylandı.

Artık 65 yaş üstü vatandaşlar ve öğretmenler sadece dört seyahatle sınırlı olacaklar. Öğretmenlerin ücretsiz seyahat hakkı da dört seyahatle sınırlı olacak, ancak bilet sahipleri kalan seyahatlerin tamamını ödemek zorunda kalacaklar.

Bu karar, Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi'nde onaylandı. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın'a göre, aynı zamanda özel halk otobüsü sahiplerine aylık destek ödemeleri artırıldı.

700 MİLYON DESTEK

Ücretsiz veya indirimli yolculuk hakkına sahip minibüsçülere yönelik senelik destek miktarının artırılmasına karar verilirken, toplamda 700 milyon TL destek sağlanacağı duyuruldu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, ihale sürecine dahil olan otobüslere ilişkin detaylı bilgi paylaşırken, 108 özel halk otobüsünün P plakaya dönüştürüleceğini açıkladı. Geçen yıl 465 araç P plakaya dönüştürüldü ancak hat üzerinde 108 araç sahibinin P plakaya başvuramadığının altını çizdi. Bu karar, büyük şehirlerde 60-65 yaş arası insanlara yönelik ücretsiz ve indirimli toplu taşıma hizmetlerine ilişkin yeni bir tartışmayı alevlendirdi.

Özel halk otobüslerinde yakıt gideri, şoför maaşı, araç bakım gideri gibi harcamaların birbiriyle yakından ilişkili olduğunu vurgulayarak, bilet fiyatlarındaki artışların ve ücretsiz ulaşımda kat edilen saat ve mesafe kısıtlamalarının da bu bağlamda değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.

Sonraki Haber