Mesleki nitelik eğitimde işbirliğiyle artırılacak

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar, MEB Tevfik İleri Salonu'nda TÜBA, TÜBİTAK, Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK), Türk Dil Kurumu (TDK), Türk Tarih Kurumu (TTK) ile düzenlenen "Öğretmen ve Yönetici Eğitiminde İşbirliği Protokolleri" imza törenine katıldı.

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar, öğretmen ve yöneticilerin eğitimlerine ayırdıkları bütçeyi her geçen yıl artırdıklarını belirterek, "2022 yılında merkezi bütçeden mesleki gelişim için ayırdığımız 9 milyon 958 bin liralık bütçeyi 28 kat artırarak 282 milyon liraya çıkardık." dedi.

MEB olarak 7 yıl aradan sonra aralık ayında düzenlenen 20. Milli Eğitim Şurası'nda üç temel hedef ortaya koyduklarını, "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ile "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi"nin bu hedeflerden olduğunu aktaran Aşkar, eğitimi bir gelecek meselesi olarak gördüklerini ifade etti.

ÖĞRETMEN NİTELİĞİNİ ARTIRMA HEDEFİ

Aşkar, bu geleceği inşa edecek yegane unsurun da öğretmenler olduğuna işaret ederek, "Ülkemizin rekabet gücünü, toplumsal ve bireysel refahı artırmak için eğitimin niteliğini artırmak durumundayız. Bu nedenle önceliklerimizden biri öğretmenlerimizin niteliklerinin artırılmasıdır." diye konuştu.

Öğretmen ve yöneticilerin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak için çok sayıda eğitim düzenlediklerini, bilgi ve becerilerini geliştirmeye çalıştıklarını dile getiren Aşkar, her geçen yıl bu eğitimlerin niteliğini ve niceliğini artırarak geleceği sağlam bir zemin üzerine inşa etmeyi amaçladıklarını bildirdi.

Bakan Yardımcısı Aşkar, bu bağlamda gerek mevzuat gerekse mali boyutta çeşitli düzenlemeler yaptıklarını belirterek, bu ay yeni Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği'ni yayımlayarak öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımları hayata geçirdiklerini söyledi.

Bu kapsamda Öğretmen-Yönetici Hareketlilik Programı, Okul Temelli Mesleki Gelişim ve Mesleki Gelişim Toplulukları uygulamalarına başlayacaklarını belirten Aşkar, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu programlarla öğretmen ve yöneticilerimiz okul ziyaretleriyle iyi örnekleri yerinde görüp hızla kendi okullarına aktarabilecek, okullarımız artık öğretmenlerin talepleri doğrultusunda mesleki gelişim faaliyeti düzenleyebilecek, meslektaşları ve eğitim görevlileri ile buluşarak uygulamaya dönük becerilerini geliştirebilecek. Elbette bu eğitimlerin mali bir boyutu, bütçesi var.

Biz Bakanlık olarak öğretmen ve yöneticilerimizin eğitimlerine ayırdığımız bütçeyi her geçen yıl artırıyoruz. 2022 yılında merkezi bütçeden mesleki gelişim için ayırdığımız 9 milyon 958 bin liralık bütçeyi 28 kat artırarak 282 milyon liraya çıkardık."

‘UZMANLARDAN GELEN DESTEK ÖNEMLİ’

Bu protokoller kapsamında, hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması, görsel, basılı ve dijital eğitim içeriklerinin üretilmesi, uzman, kitap ve süreli yayın temini, proje, yarışma, eğitim organizasyonu ile Türk dili ve Türk tarihi bilincinin geliştirilmesi konularında destekler aldıklarını ifade eden Aşkar, şunları kaydetti:

"Alanın uzmanından gelen bu destekler bizim için çok önemli. Öğretmenin niteliği, eğitimin ve gelecekteki insan kaynağımızın niteliğini belirliyor. İşin ehli kurum ve kuruluşlardan aldığımız bu destekler öğretmenlerimizin niteliğinin artırılmasında en büyük desteğimiz. 'Bir el bir eli yıkar, iki el bir yüzü yıkar' diye bir atasözümüz var. Biz bu iş birlikleri ile eksikliklerimizi tamamlıyor, öğretmen eğitimlerinde daha iyiye doğru yol alıyoruz. Bu yolda bizimle olan, sorumluluk alan, öğretmenlerimizin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkı sunan ve eğitimlerin gerçekleştirilmesine destek olan herkese teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum."

İşbirliği protokolünde yer alan kurum ve kuruluşların başkanları değerlendirmelerde bulunarak, protokolün hayırlı olması temennisinde bulundu. Konuşmaların ardından Bakan Yardımcısı Aşkar ile katılımcı kurum ve kuruluşların başkanlarınca "Öğretmen ve Yönetici Eğitiminde İşbirliği Protokolleri" imzalandı.

Sonraki Haber