Milyonları ilgilendiriyor: Bunu yapmayan tapu işlemleri yapamayacak! Son bir hafta...

Çevre, Şehircilik ve İklim Bakanlığı tarafından milyonları ilgilendiren bir uygulama açıklandı. 2024 yılı itibariyle, tapu işlemlerinde tüm sistem değişecek. 81 ilde uygulamaya geçecek olan yeni sistem, birçok işlemi kolaylaştırmayı amaçlıyor. İşte detaylar...

2024 yılı ile birlikte, tapu işlemlerinde tüm sistem değişecek. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, tapu işlemlerinde yeni bir döneme girildiğini açıkladı. Bakanlığın açıklamasına göre, Türkiye Tapu uygulaması için düğmeye basıldı. Tapu işlemlerinde dolandırılma ve aldatma gibi işlemlerin önüne geçilmesi için güvenli uygulama devreye sokulacağı öğrenildi. Tapuda yeni dönem, 81 ilde 2024 yılı ile birlikte uygulanmaya başlanacak.

TAPUDA YENİ DÖNEM BAŞLIYOR

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 'Türkiye Tapu' uygulamasının ayrıntılarını açıkladı. Yapılan açıklamaya göre, Türkiye Tapu uygulamasının öncelikli amacı tapu işlemlerinin tamamen güven altına almak. Yeni geliştirilen bu sistemle tapu devri, alım satım, miras devri gibi işler güvenli hale getirilecek. Kamusonhaber'e göre, şeffaflık ve çabuk ulaşılabilirliğin ön planda olacağı uygulamada, uygulamayı kullanacak kişilerden mobil veya elektronik imza istenecek. Bu sayede tapu işlemleri daha hızlı ve pratik bir şekilde yürütülebilecek.

Uygulamanın kullanılmaya başlaması ile birlikte tapuda sorgulama, harç bedeli hesaplama, başvuru, iptal ve devir işlemlerinin sorunsuz olarak sürdürülmesi hedefleniyor. Ayrıca tapu bağışlama, ipotek ve terkin işlemleri de yeni tapu sistemi kapsamı içine alınacak.

NOTERDE TAPU İŞLEMLERİ TEMMUZ AYINDA BAŞLAMIŞTI

Yaz aylarında, konut, dükkan, iş yeri, arsa, tarla gibi taşınmaz satış sözleşmelerinin tapu müdürlüklerinin dışında noterliklerde de yapılmasına izin veren uygulama devreye sokulmuştu. Bir taşınmazını satmak isteyen kişi Türkiye Noterler Birliğinin internet sitesi üzerinden e-Başvuru yaparak işlem yapmak istediği noterliği seçerek başvuruda bulunacak. Noterlik, başvuranın taşınmazın gerçek sahibi olduğunu tespit ettikten sonra, başvuru kabul edilerek sıraya alınacak. Başvurunun kabulünün ardından noter taşınmazla ilgili tapu kayıtlarını incelenecek, satış yapmaya engel durum olup olmadığı belirlenecek.

SÖZLEŞMELER NOTER HUZURUNDA İMZALANACAK

Noter incelemesinin ardından taşınmazın satışına engel durum bulunmadığının belirlenmesiyle gerekli harç ve tapu döner sermaye hizmet bedelinin ödenmesi için tarafların cep telefonlarına mesaj gönderilecek. Tüm harç ve masrafların ödenmesinin ardından, taraflar düzenlenen taşınmaz satış sözleşmesini imzalamak üzere noterliğe davet edilecek. Sözleşmeler noter huzurunda alıcı ve satıcı tarafından karşılıklı imzalanacak. İmzalanan sözleşmeler elektronik sisteme kaydedilecek. Son olarak sözleşmelerin Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemine elektronik ortamda gönderilmesiyle taşınmaz, tapu kütüğüne işlenecek.

Sonraki Haber