Ofislere iş güvenliği

İşçiler soruyor, uzmanlar yanıtlıyor. İş Güvenliği Uzmanı Şenay K. Özdoğan yanıtladı:

  • Kendime ait bir ofisim var. İş kazası pek yaşamıyoruz. Yine de iş güvenliği önlemlerini almamız gerekli midir? Ofislerdeki riskler nelerdir?

Ofisler işin organizasyonunun yapıldığı ve her çalışma ortamında bulunan alanlardır. Çalışmanın olduğu her yerde iş güvenliği de vardır. Az tehlikeli olmasına bakılmaksızın iş güvenliği önlemleri ofis ortamlarında da alınmalıdır. Kimi zaman basit kazalar tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bu gibi tehlikeli durumlarla karşı karşıya kalmamak için gerekli iş güvenliği önlemleri alınmalıdır.  Ofislerdeki riskleri anlayabilmek için ergonomik risk etmenlerine bakmamız gerekmektedir. Ergonomik risk faktörleri fiziksel ve psikolojik risk etmenlerinden oluşmaktadır. Çalışma ortamında gürültü, aydınlatma, kimyasallar, termal konfor ve çevresel faktörler ergonomik risk etmenlerinin temelini oluşturmaktadır. Fiziksel risk etmenleri; ekranlı araçlar, binalar, uygunsuz durumlar olarak nitelendirilebilir. Psikolojik risk etmenleri ise; çalışandan kaynaklı faktörler, işin yapısından kaynaklı faktörler olarak değerlendirilebilir. Çalışanın çalışma ortamında tam iyilik halinin de sağlanabilmesi için ergonomik risk etmenlerinin doğru anlaşılması ve gerekli önlemlerin de alınması gerekmektedir. Çalışma ortamında ergonomik risk etmenlerini en aza indirmek çalışanın daha güvenli ve sağlıklı bir ortamda çalışmasını sağlar, bu da yapılan işin veriminin artmasına sebep olacağı gibi aynı zamanda iş kazalarını da önemli oranda engelleyecektir.

Sorularınızı adresine gönderebilirsiniz.

Sonraki Haber