Öğretmen ve öğrenciler Bakan Tekin'e seslendi: Milli eğitim için 6 adım

Eğitim İş Ankara 2 No.lu Şube Başkanı Turgay Kaçan, Hepimizin Sendikası Grubu Yürütme Kurulu Üyesi Zafer İncebacak, Deprem Bölgesinde görev yapan bir okul müdürü, Aydınlık’a taleplerini ve önerilerini anlattılar.

1. Öğretmenlik Meslek Kanunu ve yönetmelik değiştirilmeli.

2. Yoksulluk sınırının altında kalan öğretmen maaşları iyileştirilmeli.

3. Bilimsel, millî, devrimci eğitim müfredatı uygulanmalı.

4. Öğrencinin yeteneğini geliştiren uygulamalara gidilmeli.

5. İdari atamada liyakat, liyakat, liyakat!

6. Tüm öğrenciler arasında fırsat eşitliği sağlanmalı.

Bakan Yusuf Tekin, görevi Mahmut Özer’den devraldı.

Yeni Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in göreve atanmasıyla birlikte çözüm bekleyen sorunlar da dile getirilmeye başlandı. Eğitim İş Ankara 2 No.lu Şube Başkanı Turgay Kaçan, Hepimizin Sendikası Grubu Yürütme Kurulu Üyesi Zafer İncebacak, Deprem Bölgesinde görev yapan bir okul müdürü, Aydınlık’a taleplerini ve önerilerini anlattılar. Gençlerin temsilcisi olarak da Türkiye Liseliler Birliği (TLB) Genel Başkanı Ali Onur Eryiğit’e taleplerini sorduk.

Hepimizin Sendikası Grubu Yürütme Kurulu Üyesi, öğretmen Zafer İncebacak “Millî Eğitim Bakanlığında liyakat, kanun ve yönetmeliklerin uygulanması, adam kayırmacılığın yapılmaması en başta gelen beklentimizdir.” dedi.  İncebacak, liyakat talebini, şöyle açıkladı:

İDARİ ATAMADA, MEVCUT YÖNETMELİK UYGULANSIN

“Örneğin, kamuoyuna yansıdığı kadarıyla Eğitim Bir Sen (EBS) 2015'te mülakatta atanan ve neredeyse tamamı kendi üyesi olan okul idarecilerinin iki dönem (4+4) olan görev süresinin üç döneme çıkarılmasını istiyor. Talebin zamanlaması manidar. 2015'te mülakatla atanan okul yöneticilerinin okul değiştirme zamanı geldi. Söz konusu okul yöneticilerinin atama ve yer değiştirme takvimi yayımlanıp süreç çoktan başlatılmalıydı, ama henüz uygulanmadı.

“Sayın Bakan bu konuda mevcut yönetmeliği uygulayacak mı yoksa EBS'nin isteğine cevap veren bir düzenleme mi yapacak? Eğer EBS'nin isteğine MEB'in yönetmelik ve teamüllerini feda ederse baştan güven sorunu oluşur.”

MÜLAKAT KALDIRILSIN

Zafer İncebacak’ın ikinci talebi Eski Bakan Mahmut Özer’in söz verdiği kanun ve yönetmelik değişikliklerinin bir an önce yapılması: “Öğretmenlik Meslek Kanunu (ÖMK) ile ilgili Sayın Mahmut Özer'in uzman öğretmenlik başvuru süresini 5 yıla indirme, başöğretmenlik için uzman öğretmen olarak 10 yıl bekleme süresinin kaldırılması, 100 öğrencisi olan her okula rehber öğretmen atanması, öğretmen alımlarında mülakatın kaldırılması gibi verilmiş sözleri vardı. Tüm bunlarla ilgili kanun ve yönetmelik değişiklikleri gerekiyor. Bu sözlerin yerine getirilmesi lazım.

“ÖMK ile ilgili, sınav dışı bir metot geliştirilmeli.

 “Sadece öğretmen atamasında değil, eğitim yöneticisi atamalarında da mülakat kaldırılmalıdır.”

ANDIMIZ ARTIK OKUTULSUN!

Gençlerin Milli Eğitim Bakanı’ndan taleplerini, onları temsilen Türkiye Liseliler Birliği (TLB) Genel Başkanı Ali Onur Eryiğit açıkladı:

1) Andımız artık okutulsun! Okul bahçelerinde en gür sesimizle haykırmak istiyoruz: “Varlığımız Türk varlığına armağan olsun!”

2) Eğitim hakkından eşit yararlanmak istiyoruz! Paran varsa “nitelikli eğitime” ulaşabileceğin bu sistem değiştirilmelidir.

3) İki saatlik sınavlarla kaderlerimizin belirlenmesini istemiyoruz! 4 yıl boyunca öğrendiklerimizin sonucunda 2 saatlik testlerle başarımızın ölçülmesini istemiyoruz.

4) Ezberlemek değil öğrenmek istiyoruz! Araştırmaya sevk eden, uygulamalı, çağı yakalayan, gözlemleme olanaklarımızın olduğu bir eğitim sistemi istiyoruz. Ezberlemek değil, öğrenmek istiyoruz.

5) Ders saatleri düşürülsün, nitelik arttırılsın! Ders saatlerinin sayısı düşürülmelidir. Bizlere sosyalleşebileceğimiz, yeteneklerimize vakit ayıracağımız alanlar yaratılmalıdır.

6) Çağı yakalayan, bilişim kodlama gibi dersler istiyoruz! Günümüz teknolojik gelişmelerine katkı sağlayabilecek projeler yapmaya hazır olmak, çağı yakalayan bilgilerle donanmak istiyoruz.

7) Yeteneklerimizi keşfedebileceğimiz bir müfredat, güçlü bir mesleki eğitim istiyoruz! Sanatta, sporda becerilerimizi geliştirebileceğimiz derslerin müfredatımıza eklenmesini istiyoruz. Üretim süreçlerine katkı sağlayabileceğimiz mesleki eğitimlerin önünün açılmasını istiyoruz.

‘HER OKULA REHBER ÖĞRETMEN ATANSIN’

Türk Psikolojik Danışmanlar Derneği (PDR Der) Genel Başkanı Mesut Yıldırım, psikolojik danışman/rehberlik öğretmeni ataması talebine vurgu yaptı:

“Bakan sözü devlet sözüdür. Kurumlarda zaman içersinde değişiklikler olsa da sistemin ihtiyacına yönelik ilgili çalışmaların süreklilik arz etmesi esastır.

Milli Eğitim önceki Bakanı Mahmut Özer’in her okula psikolojik danışman/rehberlik öğretmeni ataması yapacağız açıklamalarına istinaden mevcut norm yönetmeliği değişikliklerinin yapıldığı ve Cumhurbaşkanlığına gönderildiği açıklamaları sonrasında norm yönetmeliğinin bir an önce yayınlanmasını bekliyoruz.”

ÖZEL SEKTÖR ‘TABAN MAAŞ’ İSTİYOR

Özel öğretim kurumlarında çalışan öğretmenler ‘taban maaş’ istiyor. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası, bu talebi şöyle özetliyor:

Özel öğretim kurumlarında denetimlerin yeterli şekilde ve liyakat ile yapılmaması, kurum sahiplerinin kâr hırsıyla hareket etmesi nedeniyle söz konusu kurumlarda çalışan eğitim emekçilerinin ücretleri, enflasyon karşısında tamamen erimiştir.

‘Özel öğretim kurumlarında yöneticilik ve öğretim hizmeti yapanlara kıdemlerine göre dengi resmi okullarda ödenen aylık ve sosyal yardım kapsamındaki ek ödeme tutarından az ücret verilemez.’ ifadesini içeren, 5580 sayılı Kanunun 9. Maddesinin 2. Fıkrasının 2014’te yürürlükten kaldırılması, özel eğitim kurumlarında çalışan emekçilerin yaşadığı ekonomik problemlerin katmerlenmesine sebep olmuştur. Binlerce eğitim emekçisi asgari ücretle ya da asgari ücretin altında kalan ücretle yoğun mesailerle çalışmaya mahkûm edilmiştir.

5580 sayılı yasanın ilgili maddesi tekrar yürürlüğe konulmalıdır.

ÜÇ ACİL TALEP

Eğitim İş Ankara 2 No.lu Şube Başkanı Turgay Kaçan, pek çok talep arasında üç acil konu olduğunu belirtti ve şöyle sıraladı.

- Öğretmenleri bölen Öğretmenlik Meslek Kanunu yeniden düzenlenmelidir. Öğretmen zaten uzmandır. Bu ayrım, öğretmenin itibarını zedeliyor.

-Öğretmen maaşları yoksulluk sınırının altında. 9 yıllık bir öğretmenin maaşı 12 bin 800 lira.

-İdareci atamalarında liyakat sağlayacak bir sistem getirilsin. Şu sıra yapılması gereken atamalar şeffaf olsun, mülakat kaldırılsın.

DEPREM BÖLGESİNE DİKKAT!

Deprem bölgesinde okul müdürü olan eğitimci, taleplerini şöyle sıraladı:

1- Öncelikle deprem bölgesinde yani 4 il 2 ilçede (Adıyaman,Hatay,K.Maraş,Malatya, İslahiye ve Nurdağı) bulunan öğretmenlerin şartsız il dışı tayin hakkının verilmesi.

2- Her süreçte olduğu gibi bu süreçte de öğretmen adaylarından atama beklentisi var .

3- ÖMK (Öğretmenlik Meslek Kanunu) ile ilgili iyileştirme beklentisi var, açıkcası mevcut ÖMK biraz ölü doğmuştur. Bu noktada saha da dinlenerek bu kanunla ilgili güncelleme yapılabilir.

4- Sene başında ödenen eğitim hazırlık ödeneği artık mevcut ekonomik şartlarda pek bir ihtiyacı karşılamamaktadır.

5- Okul yöneticiliği: idarecilerin üzerinde bulunan gereksiz yükler idarecileri zorlamaktadır.

6- En önemlisi, 4+4+4 uygulamasından vazgeçilmeli.

7- Yeni dönemde Bakanlığımızın, uykuda olan teftiş birimlerine tekrar eski canlılığını kazandırması, önemli taleplerimizden biridir.

Sonraki Haber