Öğretmenler toplu sözleşmeden memnun değil

AES, ‘Eğitim Gündemi Hakkındaki Görüşler Anketi’nin sonuçlarını açıkladı. Öğretmenlerin yüzde 98,9'u, ağustos ayında tamamlanan Toplu Sözleşme sonucundan memnun değil

Anadolu Eğitim Sendikası (AES), Genel Eğitim ve Sosyal İşler Sekreterliği tarafından hazırlanan “Eğitim Gündemi Hakkındaki Görüşler Anketi”nin sonuçları açıklandı. Ankete katılan 4 bin 743 kişinin yüzde 33,6’sını lise, yüzde 30,7’sini ortaokul, yüzde 30,3’ünü ilkokul ve yüzde 5,4’ünü de okul öncesi öğretmenleri oluşturuyor. Uygulanan o anketin sonuçları şöyle:

EN BÜYÜK SORUN İTİBARSIZLAŞTIRILMAK

Öğretmenlerin önlük giymeye teşvik edilmesi konusundaki soruya, yüzde 86,6'sı önlükten daha önemli sorunları olduğunu ve öğretmenin ne giyeceğini bildiğini belirtiyor. Yüzde 49,5'i en büyük sorunlarının itibarsızlaştırılmak olduğunu belirtirken, yüzde 48'i ekonomik durumunu öğretmenlerin en büyük sorunu olarak belirtiyor. Ağustos ayında tamamlanan Toplu Sözleşme sonucundan öğretmenlerin yüzde 98,9'u memnun değil. Öğretmenlerin yüzde 39,9'u ek ders ücretini 150 lira olmasını uygun görürken, yüzde 38,8'i 200 lira ve üzeri olmasının uygun olduğunu belirtiyor. Yüzde 62'si eğitim öğretime hazırlık ödeneğinin bir maaş tutarında olmasını istiyor. Ankete katılanların yüzde 81,4'ü Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından dağıtılan kitapların içeriğinin yetersiz olduğunu ve geliştirilmesi gerektiğini düşünüyor. Sınıfta telefon kullanımının sınırlandırılması konusunda ise katılımcıların yüzde 70,9'u her sınıfta internetli bilgisayar olursa bu kararı doğru buluyor.

‘SINIFTA KALMA KARARI DOĞRU’

Ankete göre öğretmenlerin yüzde 69,8'i sınavların ortak yapılmasını bölgesel farklılıklardan dolayı doğru bulmuyor. Yüzde 29,2'si okullarının başta hijyen olmak üzere gerekli ihtiyaçlar bakımından eğitim öğretime hazır olduğunu belirtirken, yüzde 32,1'i hazır olmadığını, yüzde 38,6’sı ise yeterli olmadığını belirtiyor. “Ölçme Değerlendirme Yönetmeliğinde yapılan değişiklik ile liselerde devamsızlık ve sınıfta kalma değişikliklerini nasıl buluyorsunuz?” sorusunu yanıtlayan öğretmenlerin yüzde 91'i liselerde devamsızlık ve sınıfta kalma kararını doğru buluyor. Uzman-başöğretmenlik uygulamasının öğretmenler odasında veya öğrenci-veli ilişkilerinde huzursuzluğa neden olup olmadığı ile ilgili soruya öğretmenlerin yüzde 54,6’sı “hayır” cevabı verirken, bu soruya “evet” diyenlerin oranı yüzde 45,4.

‘10 YILLIK ÖĞRETMENE TEST SINAVI DOĞRU DEĞİL’

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, öğretmenlik kariyer basamakları sürecine ilişkin, Anayasa Mahkemesinin iptal kararının gerekçesini beklediklerini belirterek, "Eğer daha önceki gibi test sınavı yaparsak, bu sınavın bir mali yükü var. Ayrıca en az 10 yıllık bir öğretmenin bir test sınavı ile değerlendirilmesini de doğru bulmuyorum. " açıklamasını yaptı.

Tekin, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Öğretmenler Odası sohbetlerinin en önemli konularından birisinin kariyer basamakları olduğunu ifade etti. Konuya ilişkin nihai çözüm için Anayasa Mahkemesinin gerekçeli kararını beklediklerini söyleyen Tekin, şunları kaydetti:

"Ancak kısa vadeli önümüzdeki sınav için küçük bir düzenleme planlıyoruz. Eğer daha önceki gibi test sınavı yaparsak, bu sınavın bir mali yükü var. Ayrıca en az 10 yıllık bir öğretmenin bir test sınavı ile değerlendirilmesini de doğru bulmuyorum. O yüzden bu konuda hazırladığımız bir formülü önümüzdeki hafta sizlerle paylaşacağız. Hem kanundaki sınav zorunluluğunu aşacak, hem sınav ücreti sıkıntısını ortadan kaldıracak hem de genel politikalarımızla uyumlu hızlı çözüm üretmiş olacağız. Böylece öğretmenler odası sohbetlerimizden bir talebi daha hayata geçirmiş olacağız."

Sonraki Haber