Otogar bayrama hazırlanıyor denetimler sıkılaşıyor

Büyük İstanbul Otogarı’nda yapılan bayram hazırlıklarını Otogar İşletme Müdürü Fahrettin Beşli, otogarda alınan güvenlik tedbirlerini, denetimleri, yapılan iyileştirmeleri, süren aksaklıkları ve otogarın depreme hazır hale getirilmesi için yapılan çalışmaları Aydınlık’a anlattı

Otogar İşletme Müdürü Fahrettin Beşli, otogarın bayram tatili yoğunluğuna nasıl hazırlandığını Aydınlık’a anlattı. Otogarda güvenlik, temizlik, otobüslerin peronlardan çıkma süresinin düşürülmesi gibi sorunların çözüldüğünü söyleyen Beşli, otogarın depreme daha da dayanıklı bir hale getirilmesi için gereli projelendirmelerin yapıldığını belirtti. Beşli güçlendirme çalışmalarının kısa sürede başlayacağını anlattı.

‘GÜVENLİK VE DENETİM
HAD SAFHADA’

Röportajımıza otogar güvenliği ve bayram yoğunluğu için yapılan hazırlıkları sorarak başladık. Beşli sorumuza şu yanıtı verdi:

“Otogarımız bayram yoğunluğuna hazır. Güvenlik açısından, trafik akışı açısından ve yolcuların, yolcu karşılayanların otogarda bulundukları sürelerde rahat etmeleri açısından bütün tedbirler alındı. Özellikle güvenlik açısında tüm sorunları çözdük. 150 emniyet mensubu ve 150 tane güvenliğimiz otogarda görev yapıyor. Ayrıca 650 güvenlik kamerası ile de 7/24 otogar izleniyor. Köpekli ekiplerimiz de zaman zaman kontrol bölgelerinde arama tarama yapıyor. Bunun kadar önemli olan bir başka sorun bayramlarda otobüslerin aynı saatlerde çıkmaya ya da otogara girmeye çalışmalarından kaynaklanan trafik yoğunluğuydu. Peronlardan çıkış bir saati bulabiliyordu. Otobüslerin otogarı otopark olarak kullanmasının önüne geçip peronda kalma süre sınırı getirerek bu sorunu da çözdük.”

‘SEFERE ÇIKMADAN
ÖNCE YAPILAN DENETİMLER’

Güvenli ulaşım için otobüslerin denetiminin üç aramada yapıldığını da anlatan Fahrettin Beşli, şu bilgileri verdi: “Otogarda Trafik Emniyet Müdürlüğünün bir trafik birimi var. Hem sahada hem çıkışta hareket edecek otobüslerin iki boyutlu kontrolünü yapıyorlar. Yola çıkmadan önce evraklarının kontrolünü yapıyorlar. Evrakları tam olması, yedek şoförün araçta bulunması şoförün uzun süre araç kullanmamış olması kontrol ediyor. Evrak üzerinde yapılan kontrollerden sonra otobüs yola çıkmadan çıkış peronlarında fiziki kontrol yapılıyor. Trafik polisleri araçta, şoförde gözle görülen bir olumsuzluk var mı, yolcularda bir olumsuzluk var mı bunlara bakıyor. Uygunluk verdikten sonra otobüsün otogardan çıkmasını sağlıyor.

“Bu otobüsün kontrol kısmı. Yazıhanelerin kontrol kısmını ise Ulaştırma Bakanlığı Bölge Müdürlüğü yetkilileri yapıyor. Bayrama yakın zamanlarda ekipler otogara gelir. Bizlerle işbirliği içerisinde bayram boyu tüm yazıhaneleri tek tek, titizlikle kontrol ediyorlar.

“Üçüncü kontrolde şirketlerin kiracılarımız olmalarından kaynaklanan yolcu şikâyeti ve evrak denetimlerimiz var. Zabıta ekiplerimiz de kendi konusuyla alakalı araçların ruhsat kontrolünden tutun, yazıhanedeki ruhsatın güncellenmesine kadar pek çok konuda kontroller yapıyorlar.”

‘BAŞKA BİR KURUMUN
DENETLEMESİ MÜMKÜN DEĞİL’

Sürekli şahit olduğumuz otobüs arıza ve yangınlarının önüne geçmek için İBB’nin bir denetimi olup olmadığı sorumuza ise Beşli, “Firmanın otobüs tamirini yapıp yapmadığını denetleyecek teknik bilgim de yok, yetkim de yok. Bunu yapabilecek kimse yok. Bu yükümlülük direkt firmanın ve otobüsçünün. Fiili anlamda gözle görülür bir şey yoksa denetim zor bir iş.” ifadelerini kullandı.

ÇATI SU AKITIYOR

Otogarda yazıhaneleri gezerken bir firma yetkilisinin “Çatı su akıtıyor. Buna bir çare bulalım” çıkışını Fahrettin Beşli’ye sorduk. Beşli, “Su bizimle iki-üç senedir oynuyor. Tespit ettiğimiz yerin tadilatını bitirdiğimizde bir başka yerden tekrar sorun çıkıyor. Su konusunu da çok kapsamlı bir çalışmayla çözebileceğimizi düşünüyorum.” şeklinde yanıt verdi.

DEPREME DAYANIKLILIK

Büyük İstanbul Otogarı’nın eski bir bina olduğunu hatırlatarak depreme dayanıklı olup olmadığını sorduk. Fahrettin Beşli, binadan karot örnekleri alındığını ve otogarın dayanıklı hale getirilebilmesi için işlemlerin sürdüğünü söyledi: “2019’da işletmeyi devraldıktan sonra başlayan çalışmalarla otogarın fiziki koşulları incelendi, projelendi ve depreme daha dayanıklı olabilmesi için yapılacak işlemler belirlendi. Şimdi bu işlemler sürüyor.”

'GURBETÇİ BAGAJ NEDENİYLE KARA YOLUNU SEÇİYOR'

Türkiye-Almanya arası sefer yapan bir otobüs firmasının müdürü olan Aysel Demirkurt, gurbetçilerini uçağa göre çok daha avantajlı olduğu için otobüsleri tercih ettiğini söyledi. Demirkurt, fiyat ve hizmetleri şöyle anlattı: “Biz uluslararası bir firmayız ve Almanya’ya otobüs kaldırıyoruz. Bizde bayram yoğunluk dışında gurbetçilerin tatile çıktığı 1 Temmuz, 10 Ağustos arası yoğunluk yaşanır. Almanya'nın Münih şehrinden başlayıp yukarı Dortmund'a kadar araçlarımız gidiyor. Gurbetçiler için normal günlerde fiyatımız 100 Avro’dan başlayıp, 160 Avro’ya kadar çıkıyor. Ama sezonumuz başladığında talepten dolayı sadece 30 Avro fark ediyor. Yani sezondan da 130’dan başlayıp, 175’e kadar çıkıyor.

EK BAVUL 10 AVRO

“Genelde gurbetçilerimiz uçaklardaki bagaj kapasitesinden dolayı otobüsleri tercih ediyorlar. İlave bagaj fiyatları uçaklarda çok pahalı. Biz yolculara iki valiz hakkı veriyoruz. Bir valiz fazlaysa kilosuna bakmaksızın 10 Avro’ya taşıyoruz. Yolcuyu geri çevirmiyoruz.”

Sonraki Haber