Otomobili yatırım aracı görenlerin sayısı arttı
Japon üretici Suzuki, yenilenen SUV modeli S-CROSS’u Türkiye’de satışa sundu. Markanın Türkiye'deki operasyonlarını yöneten Doğan Trend Otomotiv Grubu yöneticileri, yeni S-CROSS'un tanıtım toplantısında otomotiv basınının sorularını yanıtladı.
Verilen bilgilere göre bu yıl bin adedin üzerinde S-CROSS Türkiye'ye getirilecek ancak sayı artabilir. Doğan Trend Otomotiv Grubu Otomobil Markalarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal, artan fiyatlara tüketici tepkisine ilişkin bir soru üzerine, “Gerçekten son 3-4 seneye baktığımızda kullanıcılar araç almadıkça hem bu küresel arz sıkıntısı hem ülkemizdeki koşullar sebebiyle küreselden ve ülkemizden baskılarla fiyatların artığını görüyorlar. Emtianın, başta otomotivin fiyatlarının sürekli arttığını görüyorlar. Dolayısıyla yatırım aracı olarak görenlerin sayısı arttı. Bizim gözlemimiz o yönde. İlk aracı olarak alanların sayısı, ikinci -üçüncü aracı olarak alanların sayısına göre oran olarak azaldı. İkinci aracı olarak alan arttı.” dedi.
KİME SATACAĞIZ DERKEN...
“Ama hep şunu söylüyorum ben; insan doğası alışıyor.” görüşünü dile getiren Soysal, “Bundan 5-6 sene önce şunu konuşuyorduk; 'Araç fiyatları 100 bin TL’yi geçti, şu aracı nasıl satacağız' diyorduk. Şimdi 800 binliler üzeri konumlandırdığımız araç segmentine baktığımızda aslında 4x4, otomatik vitesli, çok uygun kalır, 800 bin TL’den bahsediyoruz. Gerçekten enflasyonist sistemde oraya geldik, insanların da algıları bu yönde. Doğal, uygun karşıladılar.” ifadelerini kullandı.
POTANSİYEL ÇOK YÜKSEK
Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin de konuya ilişkin şu görüşleri aktardı: “Türkiye olarak; 80 milyonu aşan nüfusuyla Avrupa’nın hemen yamacında olan bir ülkeyiz. Bakınca Türkiye’nin potansiyeli zaten çok yüksek. Ayrıca Avrupa ile kıyasladığımızda araç parkımız yaşlanıyor. Son üç yıldır özellikle yaşlanma arttı. Çünkü 2018-2019’u hatırlarsınız; orada bir iki sene ritmik talepte daralma oldu. Ve orada biz; bir senelik satışı kaybettik. Şimdi içinde bulunduğumuz yıllara baktığımızda; 2020’de zaten Kovid çıktı, ne olduğumuzu anlayamadık. 2021’de o ertelenmiş ya da gecikmiş talep, yatırım amaçlı alanlar, şu an her şey birbirine karışmış durumda. Aslında bu sayılar Türkiye için ufak rakamlar. Türkiye’nin potansiyeli çok daha fazla.”