Özgür Özel açıkladı! CHP adaylarını 'yapay zeka' ile belirlemiş
31 Mart 2024 yerel seçimlerine sayılı günler kala CHP'nin tartışılan adaylarıyla ilgili Özgür Özel'den açıklama geldi. Özel, aday belirleme mesaisinde yapay zeka teknolojisinin de kullanıldığını söyledi.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)'nde yaşanan tartışmaların başında "adaylık" mesaisi geliyor. Açıkladığı ve açıklamadığı adayların krize neden olduğu CHP'de, aday belirleme mesaisiyle ilgili Özgür Özel'den açıklama geldi.
Gazeteci Mustafa Bildircin'in haberine göre, CHP Genel Başkanı Özgür Özel "CHP'de yapay zekanın adayları var” diyerek, yapay zeka teknolojisinin aday belirleme sürecinde etkili olduğunu açıkladı. Özel, “Kendi içimizde, beş kişilik profesyonel kadrodan oluşan bir birim kurduk. Merak ettiklerimizin ankete nasıl yansıdığını ve anket cevaplarının nasıl okunacağını çözümledik.” dedi. Toplam 16 anket firması ile çalışıldığını ifade eden Özel, çalışılan şirketlerden yapay zeka teknolojisini kullanan sekiz şirkete ağırlık verildiğini kaydetti.
Adayların belirlenmesinde kullanılan "yapay zeka" teknolojisiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Özgür Özel şunları ifade etti:
“Mesela 500’üncü ankette, ankette sorulmayan bir ismi çok fazla telaffuz edildiği için anketi kesip, “Bu ismi ankette sormak ister misiniz?” diye soruyor yapay zeka... Ve ankete eklettiğimiz bu kişi, ankette birinci çıkabiliyor. Bizim yolladığımız link üzerinden telefonla uygulama yapıyorlar şirketler. Biz dijital olarak dinliyor ve yedekliyoruz görüşmeyi. Yapay zeka denetimi var burada. Dijital dinleme olduğu için aynı anda 100 kişi bir ili arıyor. Onların birbirinden haberi yok ama ankette aday bile olmadığı halde bir isim telaffuz edilirse çok yoğun olarak, bunu yapay zeka yakalıyor. Bu ismi ankete koyup koymamayı teklif ediyor. Koyunca da ondan önceki aradıklarına da o eklenen ismi tekrar sormak için arıyorlar.”
SLOGANI DA YAPAY ZEKA BULMUŞ
Özel, ankette olmadığı halde yapay zekanın yakaladığı bir ismi ankete eklediklerini ve o ismin anketten birinci çıktığını belirtti. Yapay zekanın yalnızca aday anketlerinde değil, kampanyaya yönelik kullanıldığını da belirten Özel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Niteliksel görüşmeler var. ‘Manisa Şehzade’nin sorunları nedir? Sizce bu sorunu kim çözer?’ gibi sorular soruluyor. Bu sorulara verilen cevaplardan adayın sloganını da buluyoruz." dedi.