Resmi ilanlar gazetelerin sosyal ağlarında da yayınlanacak
Resmi İlan ve Reklam Yönetmeliğinde yapılan düzenleme ile sosyal ağ hesaplarından resmi ilanların duyurusunu yapan gazetelere ek gösterge verilmesinin önü açıldı. Böylece resmi ilanlar, fiziki gazete ve internet sitesinin dışında sosyal ağlar üzerinden 70 milyona yakın takipçiye ulaşacak
Basın İlan Kurumu’nun Mayıs 2022 Genel Kurul Toplantısında kabul edilen Resmi İlan ve Reklamlar ile Bunları Yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete’nin 6 Temmuz 2022 tarihli ve 31888 sayılı nüshasında yayımlandı.
Yönetmeliğin 4, 5, 7, 9, 29, 73, 82, 103, 104 ve 109. maddelerinde yapılan değişiklik ile ek gösterge uygulamasından yararlanan gazetelerin yüzölçümü ile dergilerin asgari yüzölçümleri yeniden belirlenirken; dijital pano kullanımının görünürlüğü artırıldı, gazetelerin sosyal ağları üzerinden ek gösterge almaları sağlandı. Basın İlan Kurumu, 2016 yılında mevzuatta yaptığı değişiklikle resmi ilanların gazetelerin kendilerine ait internet haber sitelerinde yayınını zorunlu kılmış; uygulama ile resmi ilanların daha çok kişiye ulaşması sağlanmıştı. Yeni düzenleme ile resmi ilanların ön izlemesinin gösterildiği ve ilan.gov.tr’ye yönlendirme içeren dijital pano (widget) uygulamasının gazetelere ait internet haber sitelerinin ana sayfasında görünür bir şekilde yer alması zorunlu hale getirildi. Basın İlan Kurumu, resmi ilanların yayınladığı mecralar arasına gazetelerin sosyal ağlarını da ekledi.
Basın İlan Kurumu, Temmuz 2022’de yaptığı incelemede resmi ilan yayınlayan 961 gazeteden 557’sinin en az bir sosyal medya hesabının bulunduğunu; 508 gazetenin Facebook, 398 gazetenin Twitter, 142 gazetenin Instagram, 8 gazetenin Linkedin, 196 gazetenin ise Youtube hesabı olduğunu tespit etti.