Rusya ile ödeme sorununu çözdüler maliyetleri yüzde 20 azaltacaklar

Rus e-ticaret platformu Ozon Global, aralık ayındaki yaptırımların ardından ortaya çıkan ödeme sorunlarını çözdü. Şirket Türk satıcıların satış maliyetlerini yüzde 20 azaltarak 1,2 milyon Rus tüketiciye ulaştıracak

Rusya’nın en büyük şirketlerinden Ozon’un altında faaliyet yürüten e-ticaret platformu Ozon Global, dün İstanbul’da üçüncüsü düzenlenen Istanbul COM.E ON Forum etkinliğinde 2025 yılı için Türkiye'deki önceliklerini açıkladı.

Şirketin odak noktaları, satıcı maliyetlerini azaltmak ve Türkiye'deki yerel satıcıların satış coğrafyasını genişletmek olacak. Ozon Global ayrıca lojistik maliyetlerini düşürmek için yakında Türk lojistik firması Navlungo ile işbirliği yaparak ortak teslimat hizmetini başlatacak.

2025’TE AZERBAYCAN’A GENİŞLEYECEK

Buna ek olarak, Türk girişimciler için ücretsiz bir satış analiz hizmeti başlatacak olan şirket, böylece satıcıların işlerini daha verimli yönetmelerine yardımcı olacak. Ozon Global Türkiye’nin 2025’te, Türk satıcıların satış yaptığı bölgeleri genişletmesi ile girişimciler ürünlerini sadece Rusya'da değil, Azerbaycan’daki Ozon müşterilerine de satabilecekler.

Forum’daki konuşmasında 2024'ün ilk yarısında Türk satıcıların platformdaki cirosunun 2 kat arttığını belirten Ozon Global Türkiye Genel Müdürü Hazal Maraş, şöyle devam etti:

“Türkiye'den verilen sipariş sayısı 2,2 kat arttı. Türk ürünlerinin Rusya ve BDT ülkelerinde tanıtımına yatırım yapmaya devam ediyoruz ve satıcılarımız için daha iyi koşullar yaratmak için sürekli çalışıyoruz. Lojistik maliyetlerini düşürmek ve satış bölgelerini genişletmek, girişimcilerimiz için önceliklerimiz arasında yer alıyor. Navlungo ile ortak teslimatın başlaması ve Azerbaycan pazarına açılma ile Türk girişimcilerimizin işlerini büyütmek için yeni fırsatlar elde edeceklerine inanıyoruz.”

ÖDEME SORUNLARI TÜRK BANKALAR İLE ÇÖZÜLDÜ

Forum’un ardından gazetecilerle bir araya gelerek soruları yanıtlayan Hazal Maraş, yaptırımlar nedeniyle Türkiye ile Rusya arasındaki ödeme sistemi sorunlarının satıcılara engel çıkarıp çıkarmadığını sormamız üzerine şu yanıtı verdi:

“Yaptırımlarla ilgili ödeme sorunlarını sene başında yaşadık. 2023 çok güzel kapandı. Aralıkta son gelen yaptırımlardan sonra 2024 Ocak ile birlikte bankaların ödeme sistemlerindeki regülasyonlar sıkılaştı. Bu regülasyonlardan kaynaklı satıcılarımızın yaklaşık yüzde 30’unda ödeme sıkıntısı ortaya çıktı. Hemen devreye girdik. Ozon Global taraflı değil bankacılık sistemi kaynaklı bir sorundu.

"Kendi nüfusumuzu kullanarak, vaktimizi tamamen buraya ayırarak farklı kanallar yarattık. Türkiye’deki tüm bankalarla görüştük. Yılın dördüncü, beşinci ayı ile birlikte sorunlarımız çözüldü. Bugün yediden fazla kanalla ödemelerimize devam ediyoruz. Bu bir Türk operasyonu. Türkiye’ye istihdam sağlayan bir kurumuz. Türkiye’deki bankacılık firmalarıyla çalışıyoruz. Dolayısıyla bir sorun yaşamıyoruz.”

Maraş, Ozon’un Forbes’a göre Rusya’nın en büyük ikinci şirketi olduğunun bilgisini verdi. Ağustos 2022’de Türkiye ofisini kurarak Türkiye’deki ürünleri Rusya’ya çıkarmaya başladıklarını kaydeden Maraş, “Bugün 2 bine yakın her an siparişe hazır aktif satıcı ile birlikte çalışıyoruz ve Rusya'da 1,2 milyon tüketiciye ürün sağlıyoruz.” dedi.

HEDEF TOPLAM CİROYU 2’YE KATLAMAK

Rusya’nın öncede ihracatın çok zor olduğu pazar olduğunu anımsatan Maraş, “Teknolojinin gelişimi ile bizim avantajımıza oyun değişmiş oldu. Aylık 80 binden fazla Rus müşteriyi Türkiye'deki satıcılarımızla buluşturuyoruz. Geçen sene satıcılarımıza toplam 40 milyon dolar ciro sağladık. Bu sene hedefimiz 60 milyon dolar. 2025’te bu senenin cirosunu ikiye katlama hedefimiz var. Aktif satıcı hedefini de ve sipariş sayısını da iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

Maraş sitedeki aktif satıcıların satışında elektronik, tekstil ve küçük ev aletleri ürünlerinin başı çektiğini aktardı.

Sonraki Haber