Rusya'ya "Kelebek" kondurdu

Doğtaş Mobilya Grubu, Doğtaş markası ile Almanya, Pakistan, Özbekistan ve Mairitius, Lova markası ile Azerbaycan, Kelebek markası ile Rusya pazarlarında yerini aldı.

Doğanlar Mobilya Grubu 2023 yılı ilk yarı faaliyetlerini açıkladı. 2022 yılının aynı dönemine göre 2023 yılının ilk yarısında %83’lük satış büyümesi yakalayarak 2,6 milyar TL hasılat rakamına ulaştı. Brüt kâr marjını 2022 yılının aynı döneminde yüzde 35 iken, 2023 yılı ilk yarısında yüzde 36’ya yükseltti. Net kârını ise 2022 yılının aynı dönemine göre 3 katına 155 milyon TL’ye çıkardı. 6 markasıyla 2023 yılının ilk yarısında toplam 681 satış noktasına ulaşan ve satış noktalarının 587’si yurtiçi, 94’ü yurtdışında yer alan grup, Doğtaş markası ile Almanya, Pakistan, Özbekistan ve Mairitius, Lova markamızla Azerbaycan, Kelebek markası ile Rusya pazarlarında faaliyet yürütüyor.

Doğanlar Mobilya Grubu 2023 yılının ilk yarısında, 2,6 milyar TL hasılat rakamına ulaşarak, önceki yıla göre %83’lük bir satış büyümesi yakaladı. 342 Milyon TL FAVÖK rakamına ulaşan grup, net kârını 2022 yılının aynı dönemine göre 3 katına çıkarak 155 milyon TL’ye getirdi. Doğanlar Mobilya Grubu aktif büyüklüğünü ise 4,1 milyar TL’ye yükseltti.

HEDEF ULUSLARARASI PAZAR

Doğanlar Mobilya Grubu CEO’su Mustafa Karamemiş, konuyla ilgili açıklamasında 2023 yılı ilk yarı yılının oldukça verimli ve gurur verici geçtiğine değindi. “Doğanlar Mobilya Grubu olarak, markalarımızın gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarlarında global marka olabilmesi ve süreçlerimizin dinamik bir yapıya dönüşmesi için tüm süreçlerimizde değişikliklere gittik.

2023 yılında hedeflerimiz doğrultusunda emin adımlarla yürümeye devam ediyoruz. Yılın ikinci yarısında da geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi hedeflerin üzerinde bir rakam tutturmak adına yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Ülkemizin yanı sıra uluslararası pazardaki yerimizi güçlendirmek için; Doğtaş markamızla Almanya, Pakistan, Özbekistan ve Mairitius, Lova markamızla Azerbaycan, Kelebek markamızla ile Rusya pazarlarında satış noktalarımızla yerimizi aldık. Ayrıca, Senegal’de kurulan BİGA Home markamızla Afrika kıtasında da yatırımlarımızı çoğaltarak devam ederken, 2023 yıl sonunda mevcut satış noktalarımıza ilave 20-25 yurt dışı satış noktasına ulaşmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

Sonraki Haber