Türk askerinin NATO silahına ihtiyacı yok-3: ABD ve işbirlikçileri milli olan her şeye saldırdılar

Cumhuriyet'in ilk yıllarından bugüne, savunma sanayinin öncüleri özveriyle bağımsızlık için girişimlerde bulundular. Bugün havada, karada, denizde milli ürünlerimizi hem üretiyor hem ihraç ediyoruz. Fakat ABD dün olduğu gibi bugün de yerli atılımın önüne geçmeye çalışıyor.

Devrim arabalarının ilk testi, 29 Ekim 1961'deki Cumhuriyet Bayramı töreninde Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel tarafından yapıldı.

En son Amerikancı muhalefet, DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan üzerinden İnsansız Hava Araçlarını (İHA) ve Silahlı İnsansız Hava Araçlarını (SİHA) hedef alarak, “Devletin tüm imkanları tek şirkete aktarılıyor.” demişti. Selçuk Bayraktar bu iftiraya, “Biz ekibimizi maddiyatla, mühendislik güdüleriyle motive etmiyoruz. Biz birlikte ülkemizin yarınlarını inşa ediyoruz.” yanıtını vermişti.

Bayraktar, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) için geliştirilen ilk İHA olan Bayraktar Mini İHA Ar-Ge çalışmalarının yapıldığı 2005-2009 yılları arasında Güneydoğu Anadolu bölgesinde askerler ile birlikte gerçekleştirilen çalışmalara liderlik yaptı.

2005'te Şırnak'ta 23. Jandarma Sınır Tümen Komutanı olan Tümgeneral Ahmet Yavuz; Özdemir Bayraktar’ın oğullarının BAYKAR’ın mühendisleri olarak Güneydoğu Anadolu bölgesinde çalışmalarda yardımcı olduğunu söylemişti.

Bazı şeylerde sadece maddiyat aramanın ne kadar yanlış olduğunun bir göstergesidir bu. 2005 yılında mütevazı bir savunma sanayi firmasının sahibisiniz. Türkiye’nin ve dünyanın en iyi okullarından mezun çocuklarınızı “Mehmetçiğin ihtiyacını tam öğrenmeleri için” savaşın ortasına yolluyorsunuz.

Bu bir inanç göstergesidir. Bu milli makina ve savunma sanayi kurma inancıdır.

BAYKAR Kurucusu Mak. Yük. Müh. Özdemir Bayraktar bunu şu veciz sözlerle dile getirmiştir: “Ülkemiz için insansız uçağı ilk yapan bizler olmalıyız. Çünkü Türkiye’nin buna ihtiyacı var. 'Güçlü Ordu, güçlü Türkiye' gerekiyor coğrafyamızda.”

Tabii İTÜ’den geliyor bu gelenek: “Önce ülkem ve halkım var. Bencillik yok, fedakârlık var, ekip çalışması var.”

BMC VE ALTAY TANKI PROJESİ

BMC; Ethem Sancak tarafından 2014 yılında satın alındı. Satın alındığında ücretlerini alamayan işçiler her gün fabrika önünde haklarını aramak için fabrika kapısında toplanırdı. Tesis işlemez durumdaydı. İş insanı Ethem Sancak tarafından 1 milyar dolar yıllık cirolu ve 5 bin çalışanı olan bir firma haline getirildi.

Ethem Sancak; milli Altay tankı üretiminde dünyanın en büyük ambargosunu kırıyor.

Ethem Sancak; Altay tankı motorunun üretimi için dünyadaki en büyük ambargolarla mücadele etti. Motorun prototip imalatını Güney Kore firması ile başardı. Bundan sonra BMC, 2021 yılında Cezayir’de yaptığı demir çelik yatırımları ile Cezayir’e değer kazandırdığı için övgü ile anılan Tosyalı Holding'e satıldı.

Nuri Demirağ, ilk uçak fabrikasını kurdu.

ALTAY TANKI NEDİR?

Altay, Türkiye'de TSK subaylarının savaş pratiğindeki tecrübeleri ile geliştirilen dünyanın en gelişmiş ana muharebe tankıdır.

İsmini Türk Kurtuluş Savaşı'nda 5. Süvari Kolordusu'nu komuta eden Fahrettin Altay'dan almıştır.

Proje 2000’li yıllarda muhatabı ABD Genelkurmay Başkanı geldiğinde ambargo nedeniyle, Çin Halk Cumhuriyeti'ne giden Hüseyin Kıvrıkoğlu zamanında başlatılmıştır.

1998-2002 yılında Genelkurmay Başkanı olan Org. Kıvrıkoğlu, ABD'nin bölge ülkeleri için tehdit oluşturduğunu açık bir dille belirtti. Kıvrıkoğlu, Washington ziyaretini iptal etti ve NATO döneminde ABD'yi ziyaret etmeyen ilk Genelkurmay Başkanı olarak tarihe geçti. Kıvrıkoğlu, “28 Şubat'ı bin yıllık mücadele azmiyle sürdürmeye kararlıyız.” dedi. Yani ABD tehdidine karşı bin yıl da sürse direnilecekti. Mesajı alan ABD, aynı kelimeleri kullanarak cevap verdi.

BİN YILIN MEYDAN OKUMASI

ABD, Millenium Challenge 2002 adıyla altında 24 Temmuz 2002'de Nevada Çölü'nde Türkiye'yi işgal tatbikatı yaptı.

Bu, ABD tarihinin en büyük askeri tatbikatı idi.

ABD'nin en önemli yarı resmi ajansı Assocaited Press, tatbikatın Türkiye'yi işgal senaryosu üzerine kurulu olduğunu yazdı. Deprem (bir karışıklık kastediliyor) sonrası ordu yönetime el koyuyordu. Bunun üzerine ABD Deniz Kuvvetleri ülkenin güneyindeki adayı (Kıbrıs) kuşatıyor ve 96 saat içinde hedef ülkeyi işgal ediyordu. Türk ordusunun saldırıya karşı hazırlanma müddeti olan 96 saat seçilerek, hedef ülkenin Türkiye olduğu adeta gözlere batırılıyordu.

9 Kasım 2018'de, Altay ana muharebe tankının T1 ve T2 konfigürasyonlarına ilişkin geliştirme, prototip üretimi, test ve seri üretim programının temelleri, Savunma Sanayii Başkanlığı ve BMC arasında imzalanan seri üretim sözleşmesi ile atılmıştır. Proje kapsamında ayrıca “İnsansız Kuleli Altay T3 Tankı”nın da geliştirilmesi planlanmaktadır.

  • FNSS: Savunma Sanayii Başkanlığı’nın ilk projesi olan 1.698 adet zırhlı muharebe aracının temini FMC-NUROL ortak girişimi (Joint Venture) tarafından gerçekleştirilmiştir.

Paletli Zırhlı Araçlar, Tekerleklii Zırhlı Araçlar, İstihkam Araçları, İnsansız Kara Aracı ve kule sistemleri gibi FNSS ürünlerinin performansları muharebe sahasında da kanıtlanmıştır.

  • OTOKAR: savunma sanayisi sektöründe üretim yapan Arifiye merkezli bir Koç Holding şirketidir.
  • KATMERCİLER: 1985 yılında İTÜ Elektrik Fakültesi mezunu İsmail Katmerci tarafından kurulmuş Türk araç üstü ekipman ve savunma sanayi kuruluşudur.
  • DELTA MARINE: Delta Marine kurucusu Gemi İnşa Yük. Müh. Bülent Şener 1972 yılı İTÜ mezunudur. Selim Palavan’ın, Atatürk’ün silah arkadaşı Kazım Özalp’in oğlu Teoman Özalp’in öğrencisidir. Delta Marine; farklı tip ve tonajda ticari ve askeri gemi inşa projelerinde müşterilerine komple tasarım ve mühendislik hizmetleri ile işletmeye alma, bakım, tamir hizmetleri sağlamaktadır.
BMC Savunma, yenilenen ve seri üretim aşamasına gelen Altay tankını 23 Nisan'da testler için Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim etmeye hazırlanıyor.

İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRENLER

  • NURİ DEMİRAĞ: Türkiye'de ilk uçak fabrikasının kuruluşu, ilk sigara kağıdı üretimi, ilk yerli paraşüt üretimi gibi tarihi ilklere imza atan, İstanbul Boğazı üzerine köprü ve Keban Barajı'nın yapılması fikirlerini gündeme getiren Nuri Demirağ, en çok havacılık sanayisinin gelişimi için verdiği mücadeleler ve uçaklarıyla biliniyor. Demirağ, soyadını ise demir yolu ağının yapımında üstlendiği rol nedeniyle Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ten aldı.
  • DEVRİM OTOMOBİLİNİ YAPANLAR: 1961'de Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel, çeşitli şirketlerde çalışan 24 mühendise, tamamen Türkiye'de tasarlanmış ve üretilmiş bir otomobil üretmesini emretti. 29 Ekim 1961'deki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında gösterilecekti. Eskişehir'deki atölyede 130 günlük hummalı bir çalışma sonrası, otomobilin dört prototipini yapmayı başardılar. %85 yerlilik oranına sahip Otomobil Devrim olarak adlandırıldı. İlk testi, 29 Ekim 1961'deki Cumhuriyet Bayramı töreninde Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel tarafından yapıldı.

Ancak milli üretime düşman ABD tarafından estirilen yalan rüzgarı ile seri üretimden vazgeçildi.

  • ATİLA YURTÇU: Milli Makine sanayinde öncü olan ASMAŞ, Demir Çelik sektöründe öncü olan İzmir Demir Çelik gibi büyük Sanayi kuruluşlarının kurucusudur.

İzmir Atatürk Lisesi’nden 1959 yılında mezun olduğunda, andaça ileride “tank yapan fabrika” kuracağını yazmıştı. 1988 yılında M47 tank modernizasyonu ASMAŞ’ta modern bir tank imal ederek bu idealine ulaşmıştı.

Sonraki Haber