‘Finansal altyapısı olmayanlar zor durumda’
Schafer'ın CEO’su Murat Aslan, ekonomi gazetecileriyle bir araya gelerek gelecek dönem hedefleri ve sektördeki gelişmelere ilişkin açıklamalar yaptı. Aslan, “Sektörde çok fazla çek erteleme, konkordato var. Bu faiz düzeyleri devam ettikçe konkordatolar da sürecek.” dedi
Ev ve yaşam ürünleri sektöründe faaliyet yürüten Schafer'ın CEO’su Murat Aslan, ekonomi gazetecileriyle bir araya gelerek gelecek dönem hedefleri ve sektördeki gelişmelere ilişkin açıklamalar yaptı. Aslan, kredi kartı taksit kampanyalarına gelen sınırlamalardan dolayı büyük parçalı ürünlerde düşüş olduğunu ve tüketicilerin ihtiyaçlarını gözden geçirerek ve zamana yayarak karşıladığını dile getirdi.
Hem iç pazar hem de dış talebin daraldığını, firmaların ayakta kalabilmek için verimlileşip zayıf kaslarını güçlendirmesi gerektiğini kaydeden Aslan, finansal altyapısı sağlam olmayan şirketlerin ayakta kalamayacağına işaret etti. Aslan, “Sektörde çok fazla çek erteleme, konkordato var. Bu faiz düzeyleri devam ettikçe konkordatolar da sürecek.” dedi.
E-TİCARET ÖNCELİKLİ HEDEF
Schafer’ın 5 ayrı ana kategoride, 2 bin 800 ürünü bulunduğunun ve bu ürünlerin yüzde 80’inin yerli üretim olduğunun bilgisini veren Aslan, pandeminin ardından evde yemek yapma alışkanlığının arttığını ve bu durumun sektörü büyüttüğünü söyledi. Aslan şöyle devam etti:
“2024 başlarken hedefimiz döviz bazında yüzde 10 büyümekti. İlk 6 ayda satış hedefimizi yüzde 92 gerçekleştirdik. Son 3 aydaki gidişata göre tamamlayabileceğimizi öngörüyoruz. 35 tane mağaza açmayı hedefliyorduk 14 tane mağaza açtık. Açamadığımız mağaza adedi kadar da kendi mağazalarımızı yenileyerek yatırım yapıyoruz.”
En fazla yapmak istedikleri yatırımın e-ticaret olduğunu bildiren Aslan, şirket cirosunun payının yüzde 27’sinin e-ticaretten sağladığını ve e-ihracatın da hızlı büyüdüğünü aktardı.
‘PASLANMAZ VERGİSİNE TEPKİLER HAKLI’
Paslanmaz çelik ithalatına gelen ek vergiye tepkilerin haklı olduğunu söyleyen Murat Aslan, Türkiye'de bulunmayan bir ham maddeye getirilen ek verginin enflasyon oluşturacağını ve bedelini yine tüketicinin ödeyeceğini kaydetti. Aslan, yurt dışından e-ticaret yapılan ek verginin ise doğru olduğuna değinerek ve söz konusu ürünlerin Türkiye’den alınabileceğini anımsattı ve Türkiye’deki ekosistemin korunması gerektiğine işaret etti.
ÖNCE DİZİLER SONRA SCHAFER
Türkiye’nin dizi film sektöründe ihracatının oldukça geliştiğini belirten Murat Aslan, dünyada Amerika’dan sonra ikinci sırada olduğunu anımsattı. Aslan, şöyle devam etti:
“Dizi film ihracatları sayesinde de kültürü de ihraç ediyoruz. Ezel dizisinin 6 farklı ülkede uyarlaması çekilmiş. Bu dizilerde Türk kahvesi içiliyor, Türkiye'nin sofra kültürü gösteriliyor. Bu vesileyle de farklı pazarlara açılmamızın önü açılıyor.
“Biz de bu bağlamda ihracatımızı kuruyoruz. Schafer mağazası ihraç edelim diye bakıyoruz ama Amerika'ya gelince ürünlerin tüketimi farklı. Bize büyük olan şeylerin hepsi onlara küçük. O yüzden de dedik ki ‘Amerika'ya ev tekstili ile girelim.’ Schafer Home olarak şu anda Amerikan kültürüne özgün ürünler ürettik ve yakın bir zamanda e-ticaret olarak, e-ticaret platformların hepsinde de Amerika'da yer alacağız.”