Sondaj makinesi rayları delmişti! Facianın eşiğinden dönülen olay TBMM gündeminde

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattı tünelini ve rayları delen ve facianın eşiğinden dönülen olayı TBMM gündemine taşıdı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattı tünelinde hafta sonunda facianın eşiğinden dönüldü. Metro hattında Kemerburgaz-Göktürk arasında, yüzeyde yürütülen kazık imalatı sebebiyle tünel zarar gördü. 1094 yolcu kapasiteli, 120 km hız yapan ve 15-20 dakika aralıklarla çalışan trenlerin bulunduğu hatta, görgü tanıklarının anlatımlarına göre, saat 11.30 sıralarında geçen trenin geçmesinin üzerinden 3-4 dakika sonra meydana geldi. Sondaj matkabı tüneli delerek rayların üzerine indi, rayları da tahrip etti. Elektrik aksamı da zarar gördüğü için, seferler tek hat olarak gerçekleştirildi.

TCDD AÇIKLAMA YAPTI

TCDD’den yapılan açıklamada “Yüzeyde 3. şahıslarca yürütülen kazık imalatı sebebiyle tünel çeperi zarar görmüştür. Metro işletme sistemimiz her türlü dış etkene karşı kendisini korumaya alacak şekilde kurulduğu için dış etkiyi anında tespit ederek tüm trenleri korumaya almıştır. Herhangi bir sistem zararı meydana gelmemiştir” ifadeleri kullanıldı.

TBMM GÜNDEMİNE TAŞINDI

Binlerce vatandaşın kullandığı hat üzerinde bir facianın eşiğinden dönüldüğünü vurgulayan CHP Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Karasu, konuyu TBMM gündemine taşıdı. “Plansız, projesiz işi yaptıran, yapan üstlenici hangi kurum ve firmalardır? Önergede belirtilen facia yaşanmış olsaydı bunun sorumlusu ya da sorumluları kim ya da kimler olacaktı?” diye Bakan’a soran Karasu, “Söz konusu sondajı yapan firma ya da kurum kimden, ne zaman, hangi çalışma için izin almıştır? İşlem yapılırken Coğrafi Bilgi Sistemleri tabanlı olan veya başka bir bilgi sisteminden yararlanılmamış mıdır?” sorusuna da yanıt verilmesini istedi.

Sonraki Haber