Talim ve Terbiye Kurulu yeni müfredatı onayladı

Talim ve Terbiye Kurulu, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin' onaylandığını açıkladı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli, 'Yeni müfredat taslağı hakkında iletilen tüm görüş-öneriler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığımızca özenle değerlendirildi.' ifadelerini kullandı.

Milli Eğitim Bakanlığınca tüm öğretim kademelerindeki derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adlı yeni müfredat taslağı kabul edildi. Talim ve Terbiye Kurulu, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin' onaylandığını açıkladı.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli, "Yeni müfredat taslağı hakkında iletilen tüm görüş-öneriler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığımızca özenle değerlendirildi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin askı sürecinde eğitim paydaşlarından gelen 67 bin 284 görüş ve öneri tek tek tasnif edildi" dedi.

Demirli, "Görüş ve öneriler, şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık ilkelerinin gereği olarak değerlendirilerek öğretim programlarına yansıtıldı" ifadelerini kullandı.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER NASIL DEĞERLENDİRİLDİ?

Cihad Demirli, askı sürecinin tamamlanmasıyla bildirilen görüş ve önerilerin nasıl değerlendirildiği sorusu üzerine şu bilgileri paylaştı:

"Yeni müfredat taslağı hakkında iletilen tüm görüş-öneriler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığımızca özenle değerlendirildi. Görüş ve öneriler, askı sürecinde her gün Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı komisyonları ile ilgili genel müdürlüklerle paylaşıldı. Eğitim paydaşlarından gelen 67 bin 284 görüş ve öneri tek tek tasnif edildi. Bu çerçevede öğretim programlarında bazı genel tashihler yapıldı. Görüş ve öneriler, şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık ilkelerinin gereği olarak değerlendirilerek öğretim programlarına yansıtıldı. Yeni müfredata ilişkin 26 dersin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları, 16-22 Mayıs'ta Kurul gündemine alınarak görüşüldü. Tekrar görüşülen yeni müfredat, Talim ve Terbiye Kurulu onayından geçti."

67 BİNİN ÜZERİNDE GÖRÜŞ İLETİLDİ

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, 26 Nisan-10 Mayıs tarihleri arasında askıya çıkarılmıştı. 26 Nisan tarihinde kamuoyunun görüşüne açılan ve askı süresi 1 hafta olarak belirlenen yeni müfredat taslağı, görüş ve önerilerin gelmeye devam etmesi nedeniyle sistem 10 Mayıs'a kadar açık tutulmuştı.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, askı sürecince yeni müfredata 67 bin 284 görüş iletildiğini ve taslağın 1 milyon 662 bin 780 kez indirildiğini açıklamıştı.

MÜFREDAT NE ZAMAN YÜRÜRLÜĞE GİRECEK?

Milli Eğitim Bakanlığı açıklamasına göre yeni müfredat değişikliği 2024 2025 eğitim öğretim yılından itibaren başlayacak.

YENİ MÜFREDATLA NELER DEĞİŞECEK?

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçenin bütün zenginliğiyle toplumun birbiriyle iletişimine, bu iletişimi anlamlandırma çabalarına ve kültür unsurlarını nesilden nesile aktarılmasına öncülük ve eşlik ettiğine vurgu yapıldı.

YENİ MÜFREDAT HANGİ SINIFLARDA UYGULANACAK?

Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanacak.

YENİ MÜFREDATIN İÇERİĞİNDE NELER VAR?

Aydınlık Gazetesi, yeni müfredatın kamuoyuyla paylaşıldığı günden itibaren konunun uzman isimleriyle müfredat taslağını incelemeye devam ediyor.

İşte uzman isimlerin yeni müfredatla ilgili değerlendirmeleri...

VATAN PARTİSİ GÖRÜŞLERİNİ AÇIKLADI

Yeni müfredat konusunda görüşlerini açıklayan kurumlardan birisi de Vatan Partisi'ydi. Vatan Partisi’nin müfredat önerisini açıklayan Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Semih Koray, sunulanın maarif modeli değil, mevcut müfredatın düzenlenmesi olduğunu söyledi. 'Eğitimin amacı zorluklar karşısında yılmayan, onları aşmak için kendini zorlamasını bilen öğrenciler yetiştirmektir' dedi.

Vatan Partisi Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Semih Koray

Prof. Dr. Semih Koray’ın yaptığı açıklamada eğitim sisteminin ve müfredatın Türkiye’nin karşı karşıya olduğu zorlukları yenme bilinciyle inşa edilmesi gerektiği vurgulandı. Koray, “İhtiyaç duyduğumuz şey öğrenme ve kendini dönüştürme konusunda istekli, enerjisi yüksek, Üretim Devrimi’ne ve Türkiye'nin gelişmesine hizmet eden insanlar yetiştirmektir” dedi.

Koray, eğitimin piyasaların insafına bırakıldığı eleştirisi yaptı. Türkiye’nin Cumhuriyet döneminden başlayarak eğitim birikiminin yüksek olduğunu söyledi. Öğrenciyi zorlamayan eğitimin yeteneklerin ortaya çıkmasına katkı sağlamayacağını belirtti.

Sonraki Haber