Toplu taşıma arızaları İBB Meclis gündeminde: 18 saatlik mesai, kullanılmayan telemetri
İstanbul’da toplu taşımada yaşanan sorunlar vatandaşları zorluyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinde (İBB) de son dönemde yaşanan İETT otobüs kazaları ele alındı.
Soru önergesi hazırlayan Ulaşım ve Trafik Komisyonu Üyesi Hamdi Demirhan, kazalara sebep olarak şoförlerin 18 saat çalıştırıldığını, araç bakımlarının doğru yapılmadığını ve kazaları önceden bildiren telemetri sisteminin kullanılmamasını işaret etti.
‘2,5 YILDIR BİR OTOBÜS DAHİ FİLOYA KATILMADI’
İBB Meclisinde soru önergesi veren Ulaşım ve Trafik Komisyonu Üyesi Hamdi Demirhan, Şoförlerin çalışma saatlerinin 18 saate vardığına dikkat çeken Demirhan, bunun kazalara sebep olduğunu belirtti. Demirhan şunları belirtti:
“AK Parti döneminde kazalara karşı erken uyarı sistemi olarak 'Telemetri sistemi' geliştirilmiş ve devreye almıştır. Ancak yeni dönem bırakın bu sistemi kullanmayı 2022 yatırım bütçesinden dahi çıkarmıştır. 2013-2018 yılları arasında öz kaynaklar ile yıllık ortalama 400 otobüs alınmış ve yaklaşık 2 bin 500 otobüs yenilenmiştir. Fakat 2,5 yıldır bir tane dahi otobüs filoya katılmadı."
Demirhan, önergesinde de İBB’ye kazaların nedeni ve bakım çalışmalarına ilişkin şu soruları sordu:
- İstanbul’da artan İETT kazalarının nedeni nedir? İETT araçlarının bakım işlerinin doğru şekilde yapılmadığı doğru mudur?
- İETT araç filonuzu yenilememe nedeni nedir?
- İETT de çalışan şoförlerimizin kanuna aykırı şekilde günlük 18 saate varan çalışma şartlarında çalıştığı doğru mudur? Kazalara karşı erken uyarı için geliştirilen telemetri sistemini kullanmayı düşünüyor musunuz, kullanmayacaksanız geliştirdiğiniz yeni bir sistem var mıdır?
İSTANBULKART KARABORSAYA DÜŞTÜ
AK Parti İBB Meclis Üyesi Muharrem Balık, verdiği İstanbulkart cihazlarında bilet bulunmadığını belirtti. İstanbul kart temini için kullanılan 1047 cihazın sadece 275 tanesinde kart satışı yapılıyor gözüktüğünü belirten Balık, “Ama o cihazlarda da maalesef kart yok. Tarihinde hiçbir zaman yaşamadığı kadar sorunla karşı karşıya kalan İstanbul kart tabiri caizse karaborsaya düşmüştür.”dedi.
İstanbulkart’ın mobil uygulamasının da hata verdiğine dikkat çeken Balık şu soruları yöneltti:
- Bayilerde kart bulunmama sebebi nedir? Mobil uygulamada HES kodu eşleştirmesi yapılamamasının sebebi nedir?
- Karta para yükleme istasyonlarındaki sorunlara çözüm için çalışma var mıdır? Yeni kart çıkartılması ve HES kodu eklenmesi hizmeti için kaç personel çalışmaktadır?
- 1047 Terminalde satışı yapılan tek geçişlik biletlerin normal geçiş ücretine göre daha pahalı satılması sebebiyle mi İstanbulkart bulunamamaktadır?
- Android Mobil uygulamanın çalışmama ve hata vermesi aplikasyonlarda para yükleme hatası, yeni kart almak isteyenleri sistemin sayfadan atması, online olarak da kart alınamaması, mobil sisteme girişlerde de sistem hatası verilmesi gibi sorunların çözümü için ne gibi çalışmalar ve yatırımlar yapılmaktadır? Başarısız mobil uygulamasından çözüm bulamayan İstanbulluların ALO 153 hattında saatlerce kuyrukta bekletilmesinin sebebi nedir?