Türk ihracatçılarından Çin seferi
15 Türk firması Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na katıldı. Fuar katılımın yeni fırsatlar sunduğunu dile getiren EİB Koordinatör Başkanı Eskinazi, Türkiye’den Çin’e ihracatı 12 milyar dolara çıkarmak istediklerini belirtti
Türkiye’den 15 firma, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) ile birlikte Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE)’na katılım sağladı. Dünyanın en büyük ithalat fuarı olarak gösterilen etkinlik, önemli iş bağlantılarına sahne oldu. Fuara katılan firmalardan 13’ü gıda sektöründe faaliyet gösterirken, diğer iki firma farklı sektörlerde Türkiye’yi temsil etti.
Türkiye ile Çin arasında işbirliğinin derinleştiğine işaret eden ve ihracatı 12 milyar dolara çıkarma hedefleri olduğunu kaydeden EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, etkinlik ile ilgili şu ifadeleri kullandı:
“Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Çin Devlet Başkanı Xi Jinping tarafından bizzat planlanan, önerilen ve teşvik edilen önemli bir etkinlik. Fuarın açılışı Çin Halk Cumhuriyeti Başbakanı Li Qiang’ın katılımı ile gerçekleştirildi. 129 ülkeden 3 bin 496 katılımcı fuarda yer aldı. Türkiye’den Çin’e yapılan ihracat 2024 yılının Ocak - Ekim döneminde yüzde 4,8 artışla 2 milyar 598 milyon dolara yükseldi. Çin’e ihracatımızı uzun vadede 12 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. ‘Yüksek Katma Değerli Tarım Ürünleri Ticaretinin Kolaylaştırılması’ konulu bir toplantıya da katıldık. Bu toplantı, Çin ile tarım ürünleri ticaretinde yeni fırsatların kapısını aralamak adına büyük önem taşıyor. Önümüzdeki yıl milli katılım ile fuara katılan firmalarımızın sayısının artması için devlet desteğinin artırılması, sektör özelinde tanıtımlar yapılması planlarımız var. Kozmetik sektörü bunlardan biri.”
TÜRK MARKALARINI ÇİNLİLERLE BULUŞTURACAKLAR
Türk markalarını Çin pazarı ile buluşturmayı hedeflediklerini vurgulayan Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar da “Fortune 500 listesinde yer alan 297 firmanın fuarda standı vardı. CIIE 2024 katılımcıları tarafından, bir önceki yıla göre yüzde 2 artışla, toplamda 80,1 milyar dolar değerinde iş bağlantısı gerçekleştirildi. Fuar süresince WeChat hesabımızdan katılımcı firmalarımız ve fuar sırasında gerçekleştirdiğimiz etkinliklerimiz ile ilgili paylaşımlar yaptık. 7 Kasım ve 8 Kasım’da yaptığımız canlı yayınlar 1 milyon kişi tarafından takip edildi. Yıl boyunca EİB sosyal medya hesaplarımız üzerinden firmalarımızın Çin pazarında tanıtımlarını yapmaya devam edeceğiz. WeChat, LittleRedBook, TikTok hesaplarımız üzerinden, ekibimiz ve anlaşmalı influencerlarımız ile hazırlayacağımız içerikler ile Türk markalarının değerini Çinli alıcılar ile buluşturmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
‘FUARA KATILIM DESTEĞİ ARTMALI’
Fuarda 77 ülkeden milli katılım organizasyonunun yer aldığını ifade eden Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, “Ülkemizden katılan firma sayısını artırıp, ülke pavyonumuzu daha görkemli bir hale getirmemiz gerekiyor. Diğer 76 ülke karşısında öne çıkmak istiyorsak mutlaka katılımı azami seviyeye çıkarmalıyız. Bunun yolu da firmalarımıza Ticaret Bakanlığınca sağlanan desteği artırmaktan geçiyor. “ şeklinde konuştu.
‘GIDA İHRACATÇILARI İÇİN BÜYÜK FIRSAT’
Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Çin’in gıda ihracatçıları için büyük fırsatlar sunduğunu ifade ederek fuar boyunca, kuru meyve, zeytin, zeytinyağı, fındık ve antep fıstığı gibi Türk lezzetlerini tadım etkinlikleri yapıldığını belirterek “Tadım yaptırdığımız ürünlerle hazırlanan özel atıştırmalıklar, düzenlenen tadım etkinliklerinde büyük ilgi gördü.” diye konuştu.