Türk mallarının gücü e-ihracatın motoru oldu
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Google iş birliği ile düzenlenen E-Ticaret Zirvesi'nde Türk ürünlerinin sektörün gelişimine etkisi konuşuldu.
İstanbul Conrad Otel’de düzenlenen etkinlikte konuşan ETİD Başkanı Emre Ekmekçi, “Türkiye menşeli ürünlere olan talebin de artmasıyla e-ihracatın önümüzdeki üç yıl içerisinde 10 kat büyüme göstererek dünya ortalamasını yakalayacağını öngörüyoruz.” dedi. Google Türkiye Direktörü Mehmet Keteloğlu ve TOBB Türkiye E-ticaret Meclisi Başkanı Ozan Acar'ın da açılış konuşmalarını yaptığı zirvede yeni e-ticaret yasasına da dikkat çekildi.
E-TİCARET YASASINDA HASSASİYET İSTENDİ
Ekmekçi, “Hepinizin bildiği üzere önümüzde önemli bir yasa tasarısı var. En son e-ticaret yasası 10 sene önce yayınlanmıştı. Perakendeci ve e-ticaretçi tanımlarının birlikte hareket edeceği birleştirici bir tanımlamanın yer alacağı yapıcı bir yasa olmasını umuyoruz. Sektör ve paydaşlarımızın hassasiyetleri göz önünde bulundurularak daha dengeli bir mekanizma oluşturulması gerektiğine inanıyoruz. Ortak istişare ortamının çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Türkiye’den çok başarılı örnekleri olan unicornlar ve decacornlar çıkardık. Borsa İstanbul’un ilk 100 firmasına eşdeğerde e-ticaret devleri yarattık ve yaratmaya devam edeceğiz. Özellikle Çin’deki bu tedarik zinciri sorunundan sonra önümüzdeki en büyük fırsat e-ihracat. Türkiye’de bu krizi fırsata çevirebilecek firmalar var ve Türkiye bu açıdan çok kıymetli bir jeopolitik konumda yer alıyor.” diye konuştu.
GOOGLE HAKİMİYETİ VAR
Trendyol CMO’su Erdem İnan da e-ihracat odaklı büyüme modeli, e-ihracatın Türkiye’nin dijital ekonomisine katkıları ve e-ticaret şirketlerinin ajandalarındaki e-ihracat gündemini katılımcılarla paylaştı. Almanya, Hollanda, Belçika, Türkiye, Norveç, İsveç, Danimarka ve Finlandiya’dan oluşan 8 ülkeden ve 137 perakendecinin değerlendirilmesiyle yapılan araştırma sonuçları da katılımcılarla paylaşıldı. Buna göre, kanallı alışveriş, tüketicilerin daha iyi satın alma kararları vermesini sağlamak için en iyi perakende ve online ürünlerini bir araya getiriyor, bu yüzden alışveriş yapanların yüzde 62’si çok kanallı alışverişi tercih ediyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 91’i mağazada alışveriş yapmadan önce de online olarak araştırma yapıyor ve alışveriş yolculuğuna online olarak başlıyor. Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu da, “IPSOS’la yakın zamanda yaptığımız bir araştırmaya göre bugün her 10 KOBİ'den 9'u Google Arama ürünlerinin işini büyüttüğünü söylüyor, 1 milyondan fazla işletme Google İşletme Profili sayesinde Arama ve Haritalar'da müşterileri ile ücretsiz olarak hızlı bir şekilde etkileşime geçebiliyor.” dedi.