Türk rock müziğinin babası Erkin Koray'ın en güzel şarkıları ile hayatından kesitler

Bugün hayatını kaybeden Erkin Koray'a rahmet diliyoruz. Türk rock müziğinin babası Erkin Koray'ı çok özleyeceğiz... Onu bu şekilde hatırlayacağız; işte sizler için derlediğimiz Erkin Koray'ın en güzel şarkıları ve hayatından kesitleri...

Türk rock müziğinin babası Erkin Koray'ın en güzel şarkıları ile hayatından kesitler

Türkiye’de rock müziğin Babası Erkin Koray 1966’dan beri Türkiye’deki müzik severlerin kulaklarının pasını siliyordu. Bugün hayatını kaybeten Erkin Koray'a rahmet diliyoruz. Tonla müzisyene ilham kaynağı olan, bu diyarlarda gitarlı müziğin popülerleşmesini sağlayan Erkin Koray bir listeye sığmaz tabi ki amma bu harikalarla dolu hayattan birkaç kesiti içeren bir liste hazırladık.

ERKİN KORAY'IN EN GÜZEL ŞARKILARI İLE HAYATINDAN KESİTLER

1. Erkin Koray - Mesafeler

2. Erkin Koray - Aşkımız Bitecek

Bu dönemde Koray, Nazilli ilçesinde bir konser verdi ve bu kayıtlar yıllar sonra Live in Nazilli 1974 adıyla resmi olmayan bir bootleg olarak piyasaya sürüldü.

3. Fesuphanallah - Erkin Koray

Yıllar sonra 'Feshupanallah'ın bestecisi konusunda tartışmalar ortaya çıktı ve şarkının aslında Romeo Lahoud tarafından 'Weily Weily' olarak yazıldığı ve 1970'de piyasaya sürüldüğü iddia edildi.

4. Arap Sacı - Erkin Koray

1975 yılının başında Koray, ilk uzun çaları Elektronik Türküler'i albümde kendisine Sedat Avcı ile bas gitarist Ahmet Güvenç eşlik ediyordu. Erkin Koray 1975-1984 yılları arasında kısa sürelerde Türkiye'ye gelişleri dışında Hollanda, Almanya ve Kanada'da yaşadı. Hakkında pek fazla bilgi olmayan bu dönemde, Estarabim, Arap Saçı gibi çok bilinen eserleri yayımladı.

5. Erkin Koray - Sandalcı

1977’ye geldiğimizde “Erkin Koray Tutkusu” isimli uzun çalar Kervan Müzik etiketi ile yayınlandı.

6. Erkin Koray - Öyle Bir Geçer Zaman Ki

Erkin Koray, 1982'de Benden Sana albümünü yayınladı. Albümün bir kısmını Almanya'da Köln ve Hamburg'da kaydederken bir kısmını da İstanbul'da kaydetti. Albümde Koray'a, Haluk Taşoğlu ve Sedat Avcı'nın yanı sıra Hint müzisyen Harpal Singh de destek verdi. Albümdeki şarkıların bir kısmı (Meyhanede, Öyle Bir Geçer, Sayın Arkadaşım Osman) Hint müzisyenlerin bestelerine Erkin Koray'ın Türkçe yazdığı sözlerden oluşur.

7. Erkin Koray - İlla Ki [2. Vers.] (Audio)

Bir sene sonra ise İlla Ki albümünü yayınladı. Bu albüm içindeki şarkılar kadar, Nuri Kurtcebe'nin çizdiği albüm kapağı ve plak versiyonunun şeffaf olmasıyla da dikkat çekiyordu. Miksajı Köln'de yapılan albümde İlla Ki, Deli Kadın, Tek Başına gibi hit şarkıların yanında Kızları da Alın Askere ve Hop Hop Gelsin gibi eski şarkıların da yeni yorumları yer alıyordu.

8. Erkin Koray - Çöpçüler

Çöpçüler'in de yer aldığı Ceylan 1985'te yayınlandı. Albümde Erkin Koray, davul dışında tüm enstrümanları kendi çalmıştı. Bu dönemde, devrin modasına uyarak piyanist-şarkıcı olarak bir restoranda müzik yapmaya başladı; nedeni olarak da 'para kazanması gerektiği' olduğunu belirtti.

9. Erkin Koray - Çukulatam Benim (1987)

Maddi sıkıntılar, sanatçıyı tek bir sentezleyici eşliğinde kaydedilen Çukulatam Benim (1987) gibidüşük bütçeli yapımlara zorlamıştır. Bu albümde de Şaşkın ve Sana Bir Şeyler Olmuş şarkılarının taverna müziği tadındaki yorumları bulunmaktaydı.

10. Erkin Koray - Hay-Yam-Yam (Audio)

1989'da Hay Yam Yam albümü çıktı. Bu albümde klip çektiği Hayat Katarı şarkısı Kemal Sunalfilmi Abuk Subuk 1 Film filminde kullanılmıştı. 1990 yılında yayınladığı Tamam Artık albümü de önceki albümlerinden farklı olmayan bir şekilde eski ve yeni şarkıların karışık bulunduğu bir albüm oldu.

1990 - 1993 yıllarında, genelde Öyle Bir Geçer, Arapsaçı, Fesupanallah, Şaşkın, Sevince ve Yalnızlar Rıhtımı vb. hitleri içeren bir toplama albüm serisi ve bir de Best Of piyasaya sürdü. 1990'da yayınladığı Tamam Artık albümünden sonra bir sessizlik ve plak şirketlerine küskünlük dönemine giren sanatçı, 1991'de Tek Başına Konser adlı konser kayıtlarından oluşan dışında albüm çalışmalarına ara verdi.

12. Erkin Koray - Gün Ola Harman Ola

1996 yılına kadar süren bu sessizlik, iddialı ve görece yüksek bütçeli Gün Ola Harman Ola albümü ile bozulmuştur. Büyük satış başarısı göstermeyen ancak eleştirmenlerce olumlu eleştiriler alan bu çalışmayı 1999 yılında yayımlanan yeni şarkılarının yanında eski şarkılarının da yeni düzenlerinin bulunduğu Devlerin Nefesi adlı son albümü takip etmiştir. Albümde kendisine bas gitarda Ahmet Güvenç ve davulda Alpay Şalt eşlik etti.

Sonraki Haber