TÜRSAB ‘Turizm Yüzyılı’ projesi başlattı! Zengin turist aranıyor

Deniz, kum, güneşte rekabettense Türkiye’nin kültürel ve tarihi birikiminin fark yaratacağına işaret eden TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya, 12 ay 81 ilde turizm için atağa geçtiklerini duyurdu



Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ülke turizmine katkı sağlamak amacıyla yeni bir proje hayata geçirdiğini duyurdu. Düzenlenen basın toplantısında konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Turizm Yüzyılı” projesini başlattıklarını ilan etti.
Ekonomiyle ilgili ne tür sorunlarla karşı karşıya olduklarının farkında olduklarını ve sorunları aşmak için turizmin önemli bir enstrüman olduğunu kaydeden TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya "Turizmin doğal artışına bakarak kendi rekorlarımızı kırmak bizim için yeterli değil. Mesele zaman içinde sadece kendi yaptığımızın daha iyisini yapmak değil, rakiplerimizin yaptıklarından daha iyisini yapmaktır.” mesajı verdi.

İSPANYA’DAN NEYİMİZ EKSİK

Bağlıkaya "Turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor.” dedi. Türkiye'nin rakiplerinden daha avantajlı bir konumda olduğunu, fakat ülkeye gelen turist sayısının mevcut potansiyelin çok altında olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, "Ocak-Şubat-Mart ve Kasım-Aralık aylarında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 14,5 milyon. Bu dönemde gelen turist toplam ziyaretçimizin yüzde 29’unu oluşturuyor. Aynı dönemde İspanya’ya 31,2 milyon kişi gidiyor. Toplam içindeki oranı ise yüzde yaklaşık yüzde 37.” bilgisini verdi.

DENİZ KUM GÜNEŞ YETMİYOR

Turizmde hedeflenenin aksine daha fazla yaz aylarına sıkıştıklarını kaydeden Bağlıkaya, özetle “deniz, kum, güneş” yetmiyor dedi. Bağlıkaya “Deniz, kum, güneşle rekabet ettiğinizde bizim diğer ülkelerden (İtalya, İspanya, Fransa…) çok büyük farkımız yok. Tesislerimiz daha yeni, servisimiz daha iyi ama buna rağmen daha altında fiyatlara satıyoruz. Tüketici için bir farkımız yok. Bizim derdimiz de bu, dolayısıyla öne çıkarabileceğimiz şeyler, bizim kültürel varlıklarımız, hikayelerimiz.”

ZENGİN TURİST ARANIYOR

Bağlıkaya “Bizim bu mevsimler dışındaki mevsimlere de yüksek gelirli-zengin turist, para harcayacak turist getirmemiz gerekiyor. Onlara burada deneyimleyecekleri ama başka yerde olmayan şeyleri vermemiz, bunu da pahalıya vermemiz lazım.” diye konuştu.
Kapadokya’da balon örneğinin önemli bir başarı olduğunu ifade eden Bağlıkaya, bunların çoğaltılmasına ihtiyaç olduğunu kaydetti. Bu konuda yerel unsurları harekete geçirmek gerektiğini söyleyen Bağlıkaya “Yerel halk inanırsa her şey başka olur. Bu farkındalığı yaratmamız lazım.” dedi.

KÜLTÜRÜMÜZÜ ÖNE ÇIKARALIM

Bağlıkaya, "Halihazırda yaptıklarımızı tekrarlayarak 12 ay ve ülkeye yayılmış turizm hedefine ulaşmak, yüksek gelir grubundan turist sayısını artırmak mümkün değil. Tatil beldelerimizde 2-3-4'üncü sıra otel yaparak turist sayısını artırsak da turizmin bu gidişatından rakiplerimizin önüne geçecek kadar yüksek turizm geliri çıkmaz. Rekabet alanında tarihimizi, kültürümüzü ve üstün olduğumuz diğer turizm çeşitlerini öne çıkartmamız gerekiyor, fark yaratacağımız alanlara daha fazla ağırlık vermeliyiz." dedi.

ÇALIŞMALARI SIRALADI

Proje kapsamında yapılacak çalışmaları sıralayan Firuz Bağlıkaya, şunları kaydetti:
“Turizm için önemli plan, envanter gibi mevcut çalışmaları derleyerek işlevli hale getireceğiz, sahip olunan turizm değerlerine özgü pazarlama stratejileri geliştireceğiz, tanıtım planlaması yapacağız, bölgelerin öne çıkan turizm özelliklerine uygun hedef fuarları belirleyip seyahat acentalarımızın ücretsiz katılımlarını sağlayacağız, yerel hikayeleri turizm amaçlı işleyerek turizm ekonomisine katkı sağlayacak ürün haline getireceğiz.”

Sonraki Haber