Üniversite kayıtları nasıl yapılacak? İşte yanıtı

YKS tercih sonuçlarının açıklanmasından sonra üniversiteleri kazanan öğrenciler belli oldu. Üniversite kazanan öğrenciler tarafından merak edilen soruların başında üniversite kaydı nasıl yapılacak geliyor. Peki üniversite kayıtları nasıl yapılacak? İşte yanıtı...

Üniversite kazanan öğrenciler tarafından üniversite kayıtları nasıl yapılacak sorusu en çok aratılan konuların başında geliyor. Peki üniversite kazanan öğrenciler kayıtlarını ne zaman, nasıl yapacak? İşte yanıtı...

Üniversite kayıtları ile ilgili yapılan açıklamada hem şahsen hem e devlet başvurusunun 19 Ağustos 2024 tarihinde başlayacağına yer verildi. E Devlet kayıtları 21 Ağustos tarihinde, şahsen kayıtlar ise 23 Ağustos tarihinde sona erecek ve üniversiteleri kazanan adaylar bu şekilde kaydını yapmış olacak.

Kayıtlarla ile ilgili yayınlanan son dakika açıklaması şu şekilde:

"YKS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kayıtlar ise 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt için aşağıda belirtilen belgeleri tamamlayarak kayıt süresi içerisinde ilgili üniversitelere başvurmaları zorunludur. Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir. Elektronik kayıt yapan adaylar, üniversiteleri tarafından duyurulan belgelere ve tarihe göre işlem yapacaklardır"

KAYIT İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELER?

Kayıt için gereken evraklar şu şekilde:

a) Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi

b) Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi halinde aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.

c) Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)

ç) Yükseköğretim kurumları tarafından talep edilmesi durumunda 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf

d) Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge

e) Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri YKS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından http://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecektir. Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne başvurmaları gerekmektedir. Yükseköğretim programlarına yerleşen adayların yerleştirme sonuçları (engel bilgileri de dâhil), Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına (YÖK), ÖSYM tarafından elektronik ortamda iletilecektir.

E DEVLET ÜZERİNDEN KAYIT NASIL YAPILACAK?

E devlet kapısı üzerinden üniversite kayıt ekranı açılacak.

Sonraki Haber