Üretim ilk 11 ayda binde 3 oranında azaldı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Ocak-Kasım 2021 verilerini açıkladı. İlk 11 ayda otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0.3 azalarak 1 milyon 144 bin 356 adet, otomobil üretimi ise yüzde 7 azalarak 706 bin 265 adet oldu. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 1 milyon 195 bin 232 adet olarak hesapladnı. Aynı dönemde, otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 2 artarak 834 bin 594 adet olurken, otomobil ihracatı ise yüzde 2 azalarak 507 bin 399 adet oldu. Bu dönemde, toplam pazar geçen yıla göre yüzde 3 artarak 706 bin 166 adet düzeyinde gerçekleşirken, otomobil pazarı yüzde 2 oranında azaldı ve 518 bin 294 adet oldu.

KAMYON ÜRETİMİNDE HIZLI ARTIŞ

Ocak-Kasım döneminde ticari araç üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artış gösterdi. Bu dönemde, ağır ticari araç grubunda üretim yüzde 41 artarken, hafif ticari araç grubunda üretim yüzde 11 arttı. Ürün bazında bakıldığında ise kamyon üretimi yüzde 70, minibüs üretimi yüzde 7 oranında artış gösterirken, otobüs üretimi yüzde 31 oranında düşüş gösterdi. Yılın ilk on bir ayında, toplam ticari araç üretimi 438 bin 91 adet oldu.

İHRACAT GELİRİ 27 MİLYARA DAYANDI

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Ocak-Kasım 2021 döneminde toplam ihracattan yüzde 13 pay alan otomotiv sanayisi yılın ilk on bir ayını lider tamamladı. Ocak-Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam otomotiv ihracatı dolar bazında yüzde 16, avro bazında ise yüzde 12 arttı. Bu dönemde, toplam otomotiv ihracatı 26.9 milyar dolar olurken, otomobil ihracatı yüzde 1 artarak 8.4 milyar dolar seviyesine çıktı. Avro bazında otomobil ihracatı ise yüzde 3 azalarak 7 milyar avro seviyesinde oldu. Yılın ilk on bir ayında dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 10 oranında artarken, tedarik sanayi ihracatı yüzde 27 oranında arttı.

KURUMSAL ALAN AMİ İLE ELEKTRİKLENECEK

Otomotiv üreticisi Citroen, 101. yılında tamamen elektrikli Ami'yi Türkiye pazarında satışa sundu. Araç paylaşım, kısa süreli kiralama, uzun dönem kiralama ve satın alma da dahil olmak üzere kentsel ulaşıma çözüm üretmeyi hedefleyen model Ami, ülkemizde öncelikle kurumsal firmaların kullanımı için satışa sunuldu. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, yaptığı açıklamada, şu bilgileri verdi: “Yeni model, her yaştan kullanıcı için elektrikli mobilitenin en önemli oyuncularından bir tanesi olmaya aday. Şimdiden aldığımız talep, 2022 yılı için bin adet olan bireysel satış hedefimizi 3 bine çıkartmamızı sağladı. Tabii bu noktada tedarik konusu yine en belirleyeci kriter olacak. Ami, Türkiye pazarında şu anda filo satışı ve kurumsal müşteriler için piyasaya sürülürken, 2022 ilk çeyreğinden itibaren son tüketici ile direkt olarak buluşmaya başlayacak.”

Sonraki Haber