Vatan Partisi Diyarbakır İl Başkanı Ferdi Tanhan:Türkçe Kürtlerin anadilidir
Vatan Partisi Diyarbakır İl Başkanı Ferdi Tanhan Diyarbakır'da yürütülen anadilde eğitim kampanyasına tepki gösterdi. Türkçe'nin Kürtlerin anadili olduğunu belirten Tanhan, "Bu propagandanın amacı Kürdümüzü kucaklamak değil. "Anadilde eğitim" aldatmasıyla kör milliyetçi duyguları okşamaktır." dedi.
Vatan Partisi Diyarbakır İl Başkanı Ferdi Tanhan, Kürtçe anadilde eğitim kampanyasına tepki gösterdi. Anadilde eğitim talebinin Kürt halkına ait olmadığını belirten Tanhan, “Kürt yurttaşlarımızın refahı, mutluluğu ve gelişmeleri de, her yurttaşın en iyi bildiği, ortak dilimiz Türkçeyi daha iyi öğrenmelerine, daha iyi eğitilmelerine ve eşitliğin her alanda gerçekleştirilmesi için gerekli imkânların devletçe sağlanmasına bağlıdır.” dedi.
Sosyal medya hesabından bilimsel tartışma çağrısı yapan Tanhan şu ifadeleri kullandı:
AMAÇ KÜRDÜ KUCAKLAMAK DEĞİL
KÖR MİLLİYETÇİ DUYGULARI OKŞAMAK
Türkçe, yabancı dil değildir. Türkçe, Kürtlerin de anadilidir.
Güneydoğu'da siyaset yapan ve HDP'ye yaranmak isteyen bütün kuvvetler öğrencilerimizin Kürtçe'yi seçmeli ders olarak seçmesi için propaganda yapıyor.
Bu propagandanın amacı Kürdümüzü kucaklamak değil. "Anadilde eğitim" aldatmasıyla kör milliyetçi duyguları okşamaktır.
TÜRKÇE’Yİ YABANCI DİL İLAN ETMEK
KÜRT GERÇEĞİNE UYMUYOR
Kürtçe seçmeli dersin olması güzel bir uygulamadır. Gönül birliği için buna ihtiyaç vardır. Ancak Kürtçe seçmeli dersleri anadil uygulaması için bir basamak olarak görmek, Türkçe'yi yabancı dil ilan etmek bizim gerçeğimize uymuyor; En başta Kürt gerçeğimize uymuyor.
Türkçe, Kürdümüzün büyük çoğunluğu için yabancı bir dil değildir; meramını en iyi anlatabildiği, toplumla, iletişimini en iyi kurduğu dildir.
Kürtçe seçmeli ders propagandası ise zoraki ayırma misyonuna bağlanmış durumdadır. Kürdü Türkçeye yabancılaştırma peşindedir.
HDP GÜDÜMLÜ ÇEVRELER
ANADİLDE EĞİTİM KAMPANYASINI KAŞIYOR
Kürtçe'nin kullanılması, Kürtçe şarkı-müzik- edebiyatı yayını yapılması, Kürtçe'nin geliştirilmesi, etnik dilini öğrenmek isteyen insanların bu dili Devlet okullarında öğrenebilmesi, üniversitelerin Kürtçe hakkında araştırma çabalarının içinde olması özgürlükler kapsamındadır.
Halk, bu meseleyi halletmiştir. Edirne’den Artvin’e kadar düğünlerde derneklerde Kürt havası vurulur; insanlarımız içten gelerek ve duyarak, birbirinin koluna girer, omuz omuza coşkuyla halaya durur.Kürtçe türküler, uzun havalar, halaylar, govendler hepsi bizimdir.
BU TALEP KÜRT HALKINA AİT DEĞİL
Halkın çözümü, kamusal hayatta da uygulanmaktadır. Ancak Türkçe'ye duyulan kin, memleketimizin birliğine duyulan kin olduğu için HDP güdümlü çevreler "anadilde eğitim" kampanyasını kaşımaktadır.
Bu talep kesinlikle Kürt halkına ait değildir.
Bu talep Kürt'ü İstanbul'dan, İzmir'den ve dünyadan koparmak içindir. Bizim çocuklarımız İstanbul'da, Ankara'da çalışmasın mı? Anadilde Tıp öğrettiğiniz doktor, mühendis, İstanbul'da İzmir'de iş bulabilir mi? Dahası doktorluğu, mühendisliği layıkıyla öğrenebilir mi?
Kürt yurttaşlarımızın refahı, mutluluğu ve gelişmeleri de, her yurttaşın en iyi bildiği, ortak dilimiz Türkçeyi daha iyi öğrenmelerine, daha iyi eğitilmelerine ve eşitliğin her alanda gerçekleştirilmesi için gerekli imkânların devletçe sağlanmasına bağlıdır.
TÜRKÇE BÜTÜN MİLLETİN ORTAK ANLAŞMA ARACI
Anadil, bir insanın etnik kökenindeki dil değil, en iyi bildiği ve toplum hayatının her alanında en iyi konumda olmasını sağlayan dildir. Türkiye’de Kürtlerin büyük çoğunluğunun en iyi bildiği dil, Kürtçe veya Zazaca veya bu dillerin çeşitli lehçeleri değil, Türkçedir.
Türkçe bütün milletimizin ortak anlaşma aracıdır. Sadece Kürtçe konuşan ve toplum, düşün hayatına damgasını vuran bir Kürt aydın gösteremiyoruz. Cemal Süreya, Ahmet Arif, Celal Güzelses kimin dilinde yazdı o güzel şiirleri, şarkıları... Türkçe bizimdir.
Kürtlerin içinden çıkan büyük aydın ve düşün insanlarının da çalışma hayatında, ekonomide, ticarette, siyasette, kültürde vb Türkçe konuşarak ve yazarak yaşamakta, etkili olabilmekte, kendilerini geliştirebilmekte ve halkımızın geleceğine katkıda bulunmakta olduğunu görüyoruz.
SEÇMELİ KÜRTÇE DERSLERİNE BİLE TALEP YOK
Kürtçenin çeşitli lehçelerinin devlet okullarında öğretilmesinin, iş ve kamu hayatında bir karşılığı, uygulama kabiliyeti ve işlevi yoktur. Çünkü Kürtçe öğretim için, önce bütün Kürt yurttaşlarımızın bildiği ortak bir Kürt dilinin yaratılması gerekir.
Bir “ortak Kürtçe” kabul edilse bile bu Kürtlerimizin çoğunluğu açısından, anadil olmayacağı gibi, işlevsel de olmayacaktır. Çünkü Kürtçenin herhangi bir lehçesiyle iş hayatına katılmak, kamu hizmetinden yararlanmak ve kamu görevi yapmak, bugün için de yarın için de mümkün değil.
Bu yüzden seçmeli Kürtçe derslerine bile talep yoktur. Almanya'da açılan eğitim dili olarak Kürtçe'yi benimseyen okullara kimsenin gitmediğini PKK gazeteleri yana yakıla yazmaktadır. Türkiye'de bu şekilde açılan okulların da boş kaldığını görmüştük. Kürtçe eğitim bir zorlamadır.
ANADİLDE EĞİTİM TALEBİ BİR MASKEDİR
Bu koşullarda, okullarda Kürtçe öğretim isteyenler, bunu ancak ayrı devlet amacıyla açıklayabilir. Bu da etnik boğazlaşmalar, emperyalizme esaret, feodal karanlığı, felaket ve acıdan başka hiçbir talebi olmayan ayrılıkçılığın sinsi planıdır. Anadilde eğitim talebi bir maskedir.
HDP, CHP, Saadet, DEVA ve Gelecek Partisi’nin maskesini indiriyoruz. Bu bilimsel bir tartışmadır, bol keseden kör Kürt milliyetçiliğini okşayarak bir yere varamazsınız.
Buyrun er meydanına. Hangisi Kürt'ün yararına tartışalım.