YKS’ye girecek adaylar dikkat! Uzmanından sınav için önemli ipuçları

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi Uzmanı Bahadır Recep Gündüz, YKS sınavına girecek adayların geriye kalan zamanı planlarken dikkat etmeleri gerekenleri anlattı.

Kahramanmaraş merkezli meydana gelen ve 11  ili etkileyen depremler nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 12. sınıfın 2. döneminde işlenecek konuların sınava dâhil edilmeyeceğini açıklamıştı. Bu sebeple aday öğrenciler, TYT sınavı için 9 ve 10. sınıfın konularından; AYT sınavı içinse 11 ve 12. sınıfın 1. dönemindeki konulardan sorumlu tutulacaklar. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi Uzmanı Bahadır Recep Gündüz, YKS sınavına girecek adayların geriye kalan zamanı planlarken dikkat etmeleri gerekenleri anlattı.

Bahadır Recep Gündüz, TYT hazırlığı için zaman tutarak çalışılması gerektiğini dile getirdi. Gündüz, “Bilindiği üzere ilk oturum olan Temel Yeterlilik Testi (TYT), 2 yıllık ön lisans ve 4 yıllık lisans bölümü okumak isteyen her adayın girmesinin zorunlu olduğu, alan ayrımının olmadığı, bu nedenle her öğrencinin tüm sorulardan sorumlu olduğu bir testtir. TYT; okuma, yorum yapabilme ve analiz edebilme becerilerini ölçer. 120 soru için geçen seneden itibaren öğrencilere 165 dakika süre verilir. TYT, 4 yıllık tercih yapmanızı sağlayan ilgili puan türlerinin yüzde 40’ını oluşturur. Son yıllarda yeni nesil dediğimiz soru tiplerinin artmasıyla beraber zamanı yönetilme becerisi önem kazanmıştır. Bu nedenle soruların cevaplarını bilmek dışında hızlı ve doğru çözebilmek TYT için dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Aday öğrenciler TYT hazırlığı yaparken, zaman tutarak çalışmalıdır. TYT’ye girecek her öğrencinin TYT’deki alt testlerin her birine ne kadar süre ayıracağını önceden planlamalı ve çalışmalarını buna göre yapmalıdır” dedi.

“AYT’DE ZAMAN DEĞİL BİLGİ ÖN PLANDA”


Bahadır Recep Gündüz, “İkinci oturum olan Alan Yeterlilik Testi’ne (AYT) ise 4 yıllık lisans bölümü okumak isteyen adayların girdiği sınavda 160 soru sorulur ve 180 dakika süre verilir. AYT ise, 4 yıllık tercih yapmanızı sağlayan ilgili puan türlerinin yüzde 60’ını oluşturur. AYT’de tek bir puan türünde tercih yapmak isteyen adaylar, 180 dakikada 80 sorudan sorumlu olacaklardır. Bu da soru başına 2 dakikadan fazla süreleri olacağı anlamına gelir. TYT’nin aksine AYT, zamanın değil bilginin daha önem kazandığı bir testtir. Okuma ve yorum yapabilme becerisinin yanında işlem yapabilme ve ezber becerisi de ölçülür. İşlem yeteneğini geliştirebilmek için birçok farklı kaynaktan birçok farklı soru ve denemenin çözülmesi önemlidir. Sözel dersler için ezberlenmesi gereken konularda ise haftalık ve aylık tekrarların yapılması, özetlerin ve notların çıkarılması bu becerileri arttıracaktır” ifadelerini kullandı.

“MATEMATİK’TE PROBLEM SORUSU ÇÖZÜN”

İstanbul Rumeli Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi Uzman  Bahadır Recep Gündüz ders bazında ise şu değerlendirmeleri yaptı:

‘’Matematik için aday öğrenciler, sadece işlemden oluşmayan, düşünmeyi, yorumlamayı ve analiz yeteneğini de gerektiren yeni nesil sorularla daha çok vakit geçirmelidir. Bu noktada her gün bir test dahi olsa problemler konusundan soru çözmek pratik kazanmak adına önemli olacaktır.’’

“PARAGRAF SORUSU ÇÖZMEYİ ALIŞKANLIK HALİNE GETİRİN”

‘’Türkçe’de okuma ve yorum yapabilme becerisini geliştirmenin en temel yolu kısa vadede her gün paragraf sorusu çözmeyi alışkanlık haline getirmektir. TYT’de ortalama 30 paragraf sorusu çıkacağını düşündüğümüzde her öğrencinin her gün bu kadar soruyu çözmesi hem yorum becerisini hem de zamanı yönetme kabiliyetini önemli ölçüde arttıracaktır.  Sosyal Bilimlerde de TYT soruları gün geçtikte Türkçe sorularına benzemeye başlamıştır. Bu noktada adayların, paragrafta verilen bilgi ve öncüllerin dışına çıkmadan yorum yapmalıdır. Coğrafya, Felsefe ve Din Kültürü konularındaki kavramların tekrar edilmesi önemlidir.’’

“HATALI SORULARIN ANALİZİNİ YAPIN”

‘’Yukarıda bahsettiğim her şey Fen Bilimleri alanı için de geçerlidir.  Aday öğrenciler genel olarak, soru bankalarında ve denemelerde çözdükleri yanlış veya hatalı sorularının analizini yapmalı ve kalan zamanı buna göre planlamalıdır. Çözümlü örnek soruları incelemek, zorlandıkları konu ve içerikleri izlemek ve farklı kaynaklardan soru çözümleri yapmak bu noktada yardımcı olacaktır.’’

Sonraki Haber