'Yurtdışındaki üç milyon seçmenin Cumhurbaşkanı adayı gösterme hakkı yok ediliyor'

Vatan Partisi lideri Doğu Perinçek, yurtdışındaki seçmenlerin Cumhurbaşkanlığı için aday gösterme hakkının yok edildiğini belirtti.

Yüksek Seçim Kurulu yurtdışında kayıtlı seçmenlerin yaşadıkları ülkede Cumhurbaşkanı adayı gösteremeyeceği, yurtdışı seçmenlerinin aday gösterme işlemlerinin yalnızca Ankara’da bulunan yurtdışı seçim kurulundan yapılabileceği kararını almıştı. Vatan Partisi, yurtdışında kayıtlı seçmenlerin yasal haklarını kullanabilmeleri için, Cumhurbaşkanı aday tercihi başvurularının E-devlet üzerinden ya da Konsolosluklar’da form doldurma yöntemiyle yapılması hususunda karar alınması önerisinde bulundu.

YSK, Vatan Partisi'nin başvurusunu reddetti. YSK'nın kararı üzerine açıklama yapan Vatan Partisi Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Adayı Doğu Perinçek, "Yurtdışındaki üç milyon seçmenin Cumhurbaşkanı adayı gösterme hakkı yok ediliyor" dedi. Perinçek, "Bu seçim, Erken Seçim değil, Ormanda Seçimdir. Yüksek Seçim Kurulu, yurtdışındaki seçmenin Cumhurbaşkanı adayı gösterme hakkını fiilen ortadan kaldırarak, seçimleri gayri meşru hale getirmektedir." dedi.

Perinçek açıklamasında şunları belirtti:

YSK'NIN ANAYASAYI VE YASALARI ÇİĞNEYEN KARARI

Yüksek Seçim Kurulu’nun 26.04.2018 tarih ve 292 sayılı kararına göre; yurtdışı seçmen kütüğüne kayıtlı seçmenlerin, adaylık önerisi için, Ankara’ya gelerek Yurtdışı İlçe Seçim Kurulu’na bizzat başvurmaları gerekiyor (Madde VII/c).

Bu düzenleme, yurtdışında yaşayan üç milyon seçmenin Cumhurbaşkanlığına aday gösterme hakkını fiilen ortadan kaldırıyor. Örneğin Almanya’da, ABD’de, Avusturalya’da, Fransa’da, İsveç’te, Kıbrıs’ta vb yaşayan ve orada oy kullanan seçmenin, Cumhurbaşkanı adayı göstermek için, Ankara’ya gelerek Strazburg Caddesindeki Yurtdışı İlçe Seçim Kurulu Başkanlığına bizzat başvuruda bulunması gerekecek. Üstelik bu başvuruyu, birkaç gün sonra, 4 – 9 Mayıs 2018 tarihleri arasında yapması şartı var.

Bu düzenleme Anayasa’nın seçmene tanıdığı hakkı kullanılamaz hale getirmektedir.

Anayasanın Değişik 101. Maddesine ve 6271 sayılı Cumhurbaşkanlığı Seçimi Kanunu’nun Değişik 7. Maddesine göre; “Cumhurbaşkanlığı’na… en az 100 bin seçmen aday gösterebilir.”

6271 sayılı Cumhurbaşkanlığı Seçimi Kanunu’nun değişik 8/A maddesinin 5. fıkrasında; “Seçmenler, adaylık teklifi için kayıtlı oldukları ilçe seçim kuruluna bizzat başvururlar” denilmektedir.

Aynı maddenin 9. fıkrasına göre; “Yurtdışı seçmen kütüğüne kayıtlı seçmenlerin aday göstermelerine ilişkin usul ve esaslar Yüksek Seçim Kurulunca belirlenir.”

Yasa, Yüksek Seçim Kurulu’na niçin düzenleme yetkisi vermiştir? Hakkı ortadan kaldırması için değil, hakkın kullanılmasını sağlamak için!

Yüksek Seçim Kurulu’nun 292 Sayılı Kararı, seçmenin Cumhurbaşkanı adaylığı için öneride bulunma hakkını fiilen ortadan kaldırmaktadır.

100 bin seçmene Cumhurbaşkanlığına aday gösterme hakkı tanıyan Anayasa’nın 67. maddesinde, seçimlerin “serbest” ve “eşit” olacağı, “18 yaşını dolduran her Türk vatandaşının seçme ve halkoylamasına katılma haklarına sahip” bulunduğu belirtilmiştir.

Yurtdışındaki seçmen, Türk vatandaşı değil mi? Seçme Hakkına sahip değil mi? Eşit değil mi?

SEÇMEN HAKKINI KULLANMAK İÇİN UÇAKLA GELECEK! PEKİ O KADAR UÇAK VAR MI?

Düşününüz, seçmen Cumhurbaşkanlığına aday göstermek için Amerika’dan veya Almanya’dan uçağa binecek, Ankara’ya gelecek, imzayı atacak ve tekrar yaşadığı ülkeye dönecek!

Seçmenin işi var, okulu var, geçim durumu var! Peki üç milyon seçmen işini gücünü bırakıp Ankara’ya gelerek nasıl aday gösterecek. Aynı seçmen Cumhurbaşkanı adayı göstermek için, uçak parasını, diğer seyahat giderlerini nasıl karşılayacak?

Peki bugün dünyadan Türkiye’ye uçuş yapan bütün havayollarını seferber etseniz, üç milyon seçmenin altı gün içinde Ankara’ya ulaşma şansı var mı?

Bırakalım üç milyonu 100 bin seçmenin bile Ankara’ya uçuşu mümkün değil. Bu açıdan da hakkın kullanılması imkansız hale getirilmiştir.

ÖZGÜRLÜK EŞİTLİK VE HAKKIN KULLANILMASI YOK EDİLİYOR

Türkiye’de yaşayan seçmen, bulunduğu il ve ilçede aday gösterebilme hakkına sahip. Ancak yurtdışındaki seçmen, aynı hakka sahip değil.

Yurtdışındaki seçmenin hakkını kullanması imkansız hale getirilmiştir.

Özgürlük bu kararın neresindedir?

Eşitlik bu kararın neresindedir?

Anayasa ve yasalar bu kararın neresindedir?

CUMHURBAŞKANI ADAYLARININ HAKLARI DA ÇİĞNENİYOR

Anayasa, Mecliste grubu bulunmayan partilere ve Cumhurbaşkanı seçilme hakkı olan vatandaşa, 100 bin seçmenin imzasıyla aday gösterme ve aday olma hakkı veriyor.

Yüksek Seçim Kurulu, Mecliste grubu bulunmayan partilerin ve Cumhur başkanı adaylarının haklarını da engellemektedir. Yurtdışında bulunan üç milyon seçmen, aday olabilmek açısından önemli bir kesimdir.

ÇÖZÜM: CUMHURBAŞKANI ADAYI ÖNERME HAKKININ ELÇİLİK VE KONSOLOSUKLARDA KULLANILMASI

Çözüm vardır. Yurtdışındaki seçmenler, Cumhurbaşkanı adayı gösterme haklarını Yurtdışındaki Temsilciliklerde, Elçiliklerde, Konsolosluklarda ve sınır kapılarında kullanabilirler. Genel Seçimlerdeki uygulama da budur. Böyle bir olanak varken ve bugüne kadar uygulanmışken, yurtdışındaki seçmenin Cumhurbaşkanı adayı gösterme hakkının yok edilmesi, seçimleri hukuk dışına çıkarma kastına işaret etmektedir.

SEÇİMLER GAYRİ MEŞRU HALE GETİRİLİYOR

Erken seçim kararı, zaten hukuki düzenin kurulmadığı koşullarda alınmıştır.

Bu seçim Erken Seçim değil, Ormanda Seçimdir.

Yüksek Seçim Kurulu, yurtdışındaki seçmenin Cumhurbaşkanı adayı gösterme hakkını fiilen ortadan kaldırarak, seçimleri gayri meşru hale getirmektedir.

ANAYASA MAHKEMESİNE BAŞVURUYORUZ

Hem yurtdışındaki seçmenlerin seçme hakkı, hem de Cumhurbaşkanı adayının seçilme hakkı engellenmekte ve ortadan kaldırılmaktadır. Bu durumda bireysel başvuru hakkı kapsamında Anayasa Mahkemesi’ne başvuracağız.

Türk vatandaşının ve Vatan Partisi’nin seçme ve seçilme haklarını ortadan kaldırmaya yönelik bütün bu kanunsuz girişimler boşunadır.

Seçimi isterlerse Kaf Dağı’nın doruğuna taşısınlar, Vatan Partisi Türk milleti önderliğinde o doruğu fethedecek ve ülkemizi terörden temizleyecek, üretim ekonomisine kavuşturacağız.

Sonraki Haber