İş kazalarını üç iş günü içinde bildirmelisiniz
* İşkazası durumunda yapmamız gerekenler nelerdir?
Okurumuz Erhan Bey “Şenay Hanım, selamlar. Kendime yeni bir dükkan açtım. Yanımda çalışan 8 arkadaşım var. İş kazası yaşamamız durumunda ne yapmamız gerektiğini bilmiyoruz. Yardımcı olmanızı bekliyorum. Saygılar” demiş. Erhan Bey, iş kazası yaşamanız durumunda öncelikli olarak iş kazasına uğrayan personele derhal gerekli sağlık yardımları yapılır. İşyeri kaza raporu düzenlenir. Şahitlerin ifadesi alınır. Kaza, jandarma veya polise derhal bildirilir. Ayrıca kaza, Sigorta Müdürlüğüne en geç kazadan sonraki üç gün içinde bildirilir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bölge müdürlüğüne bildirim formu ile en geç üç iş günü içinde haber verilir. Kaza ile ilgili bir dosya hazırlanır. Evraklar burada muhafaza edilir. Bu dosya içinde işçinin sigortalı işe giriş bildirgesi, işe giriş sağlık raporu, kaza tarihinden önceki dört aya ait ücret hesap pusulalarının sureti, işçi çizelgesi, eğitim belgesi ile diğer sertifikalar ve kişisel koruyucuları teslim belgeleri yer alır. Kazayı üç iş günü içinde bildirmemeniz durumunda ceza alırsınız. O yüzden bildirimde üç iş gününü geçirmemeniz gerekmektedir.
Sorularınızı calismahayati@aydinlikgazete.com adresine gönderebilirsiniz