Kapanma etkisiyle nisanda kurulan şirket sayısı azaldı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) raporuna göre nisan ayında kurulan şirket sayısı mart ayına göre yüzde 21.3 oranında azaldı. Nisan ayındaki kısıtlamalar bunda etkili oldu. Kapanan şirket sayısındaki azalış ise yüzde 1.6 olarak hesaplandı. Nisan ayında 8 bin 656 şirket kuruldu. 957 şirket de kapısına kilit vurdu. Diğer yandan geçen yıl ile kıyaslandığında ise şirker kuruluş ve kapanışlarında astronomik değişimler gözlendi. Bu elbette geçen yıl tam kapanma ve belirsizliğin yüksek olması yüzünden faaliyetlerin dibe vurmasından ileri geldi. TOBB verilerine göre, Nisan 2021’de, Nisan 2020’ye kıyasla kurulan şirket sayısı yüzde 204.5 oranında artış gözlendi. Nisan 2021’de, kapanan şirket sayısı 2020 yılının aynı ayına göre de yüzde 130.1 arttı.
Yılın ilk dört ayına baktığımızda kurulan şirket sayısı yüzde 32.3 artışla 40 bin 629 oldu. Aynı dönemde kapanan şirket sayısı ise yüzde 11.4 azalışla 3 bin 651'de kaldı.
RAMAZAN VE BAYRAMDA İNTERNETTE ALIŞVERİŞ YAPTIK
Koronavirüs salgını ile hız kazanan çevrimiçi alışveriş, 17 günlük tam kapanmanın da etkisiyle zirve yaptı. FinTech sektöründe faaaliyet gösteren Param’ın verilerine göre, Ramazan ayında ve Ramazan Bayramında ParamPOS üzerinden gerçekleşen işlem hacmi, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 13 kat artış gösterdi. Konuya ilişkin açıklama yapan Param Kurucusu Emin Can Yılmaz şunları söyledi: “Koronavirüs salgını dünya genelinde online alışverişe yönelimi ciddi ölçüde artırdı. 2020 yılında küresel e-ticaret 4,3 trilyon dolara ulaşırken, Türkiye’de ise e-ticaret hacmi 200 milyar lirayı aştı. ParamPOS ve ParamKart tarafında hem işlem hacmi hem de işlem adetlerini geçen yılla kıyasladığımızda artış oranlarında yüzde 100’leri, 200’leri 300’leri değil; yüzde binlerde olan değişim oranlarını konuşuyoruz. Büyüme rakamlarımızla her ay yeni bir rekora imza atmaktan mutluyuz.”
VESTEL, G.KORELİ DAEWOO İLE LİSANS ANLAŞMASI İMZALADI
Vestel, Posco International Corporation’ın sahibi olduğu Daewoo markası ile beyaz eşya ve TV üretimi ve satışı için 10 yıllık bir lisans anlaşması imzaladı. Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Faaliyet gösterdiğimiz sektörlere yön veren teknoloji üretimimiz, ürün ve hizmetlerimiz ile dünyanın dört bir yanına ulaşıyor, ülkemizin adını gururla 157 ülkeye taşıyoruz. Elektrik-elektronik sektörünün 23 yıldır ihracat şampiyonu olarak, dış pazarlardaki gücümüzü ve rekabet avantajımızı artıracak tüm fırsatları yakından takip ediyoruz. Bu anlaşma ile ihracat pazarlarındaki gücümüze güç katacağız. Avrupa başta olmak üzere Rusya ve Türki Cumhuriyetlerdeki pazar payımızı artıracağız” açıklamasında bulundu.
TÜKETİCİ GÜVENİ DÜŞTÜ
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Mayıs ayına ilişkin tüketici güven endeksini yayımladı. Verilere göre Mayıs ayı tüketici güven endeksi 77.3 oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun yayımladığı verilere göre mevsim etkilerinden arındırılmış tüketici güven endeksi, Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 3.6 oranında azaldı. Nisan ayında endeks 80.2 olarak kaydedilmişti. Geçen 12 aylık döneme göre mevcut dönemde hanenin maddi durumu endeksi Nisan ayında 64.0 iken, Mayıs ayında yüzde 3.8 oranında azalarak 61.5 oldu.
Gelecek 12 aylık döneme ilişkin hanenin maddi durum beklentisi endeksi Nisan ayında 81.0 iken, Mayıs ayında yüzde 5.5 oranında azalarak 76.6 olarak kaydedildi. Gelecek 12 aylık döneme ilişkin genel ekonomik durum beklentisi endeksi Nisan ayında 82.9 iken, Mayıs ayında yüzde 4.9 oranında azalarak 78.8 oldu.