Yetenek Çin’de de olsa…

Alman Bundesliga devi Bayern Münih, Çin'deki gençlik eğitimi girişimlerini derinleştirme ve genç yetenekler ortaya çıkarma çalışmalarını hızlandırdı. Alman kulübü kısa süre önce Şanghay’daki ofisini Hubei eyaletinin Wuhan kentindeki Jianghan bölgesine taşıdı ve yerel hükümet ile bir imza töreni düzenlendi. Böylece, bir kampüste bölgedeki gençlik futbol eğitiminin genel standardını yükseltmeyi amaçlayan gençlik eğitim programı başlatıldı.

2021'de Bayern, Wuhan Three Towns Futbol Kulübü ile bir ortaklığa girdi. Bu işbirliği, Alman kulübüne katılan ilk erkek Çinli futbolcu olan Wuhanlı 17 yaşındaki kaleci Liu Shaoyang'ın ortak eğitimini sağladı. Bayern Münih'in yardımcı CEO'su Michael Diederich "Yerel toplulukların Çin'deki futbol işini geliştirmek için tabandan futbol okullarına sahip olmalarına inanıyoruz" diyor. Diederich, tüm potansiyel koçların genç nesli eğitmek için Çin'e gönderilmeden önce Bayern tarafından eğitileceğini söyledi.

ÇİN’İN HARRY KANELERİ

Alman yönetici "Çin'in Harry Kane'ine sahip olmak istiyorsanız, erken yaşta başlamanız gerekir, çünkü bu oyuncular beş ila yedi yaşları arasında futbol oynamaya başlıyor. Küçük çocuklar için spor karakteri ve DNA'sı oluşturmak çok önemli” diye konuştu.

Geçen on yılda, Bayern'in Çin'deki varlığı önemli sonuçlar elde etti. Bayern'in 2016'da Şanghay merkezli Çin ofisinin kurulmasından bu yana yerel topluluklarla ilişkiler geliştirildi ve taban girişimleri genişletildi.

Şu anda, kulübün Çin'de 143 milyondan fazla hayranı ve 16 resmi hayran kulübü bulunuyor. Yaklaşık 7,5 milyon kişi Sina Weibo, WeChat, Douyin ve Bilibili gibi platformlardaki yerel sosyal medya kanallarını takip ediyor ve WeChat'te 50 bin kayıtlı üye bulunuyor.

Ayrıca, ofisini Adidas Çin genel merkeziyle aynı binaya taşıma kararı, ikili arasındaki 60 yıllık uzun vadeli bir ortaklığı simgeliyor ve kulübün Çin'de güçlü bir varlık sürdürme konusundaki kararlılığı olarak yorumlanıyor.

Diederich, Alman basınına "Bu sadece bir ofisten diğerine taşınmak değil, stratejik bir karar, ortağımızla birlikte, işi daha da geliştirebileceğimizi, toplumun ve insanların istediklerine daha da yakın olabileceğimizi umuyoruz ve bu yüzden bizim için bu hamle çok önemli" dedi. Adidas CEO'su Bjoern Gulden şunları söyledi: "Bayern ile ortaklığımız sporda başarılı bir işbirliğinin nasıl göründüğünü gösteriyor. Birlikte çok şey başardık. Yakın iş birliğimiz ve fiziksel yakınlığımız sayesinde özellikle Çin'de genç futbolu teşvik edebilir ve bu önemli pazardaki fırsatları daha iyi değerlendirebiliriz."

ASIL HEDEF PAZAR

Diederich, dünyanın en başarılı kulüplerinden biri olan Bayern'in başarısını bir dizi faktörün birleşimine bağlıyor: Zengin bir miras, sahada ve saha dışında mükemmellik için amansız bir arayış ve sadık bir taraftar kitlesi. Yardımcı CEO, "Ne zaman Çin'e gitsem veya 2017'deki Çin gezimizi hatırlasam her zaman çok heyecanlanıyorum; buradaki taraftar kitlesinin ne kadar sadık ve coşkulu olduğunu ve buna rağmen güçlü köklere ve güçlü mirasa sahip olduğumuzu, uluslararası yaklaşımımızla ve performansa olan tutkumuzla birleştirdiğimizi düşünüyorum" diye anlatıyor.

Diederich, Alman şirketlerinin Çin'e yaptığı önemli yatırımların, Avrupa ve Almanya'daki Çin toplumunun önemli taahhütlerini yansıttığını vurguladı. Bayern, Çin'in kulübün genişlemesi için kilit bir pazar olarak oynadığı önemli rolü vurgulayarak bu bağlantıları birleştirmeyi amaçlıyor. Diederich, "Çin çok büyük bir Pazar ve futbolda güçlü bir güç olma isteği gerçekten etkileyici. Uzun vadede yerel topluluklarla, yerel hükümetle birlikte bir şeyler inşa etmek, futbolu, özellikle sporu Çin'de ileriye taşımak için buradayız" ifadelerini kullandı.

Başlangıçta genç yetenekler dedik, ancak küreselleşmenin asıl amacının pazar olduğunu unutmayalım.