Hüseyin Haydar

hhaydar@hotmail.com

Son Yazıları

Kırkıncı ilahi, yerlerin göklerin emri

(Yetmiş dokuz telli Asur kanunları sahne aydınlığına yürür ve kararlı ezgilerle yüce buyruğu bildiren besteyi seslendirirler... Dokuz ayrı Ut, Santur ve Tambur iki yandan girerek onları takip eder.)

Utanmıyor musunuz siz Şeria’nın şifalı sularından:Bir kez olsun doyamadan kardeşliğin deryasına,Yürekler çatlıyor, kurumuş toprak testi nasıl çatlarsa.

Yazının Devamı

Kırk Yedinci İlahi, Seni Kurtaracağım Ey Ana!

Ey Filistin, yeryüzünün hüzünlü yüzü, Ey Ana!

Yazının Devamı

Kırk Birinci İlahi, Zalimlerin Kalesi Yıkılırken

(Farklı ten renkleriyle kadın, erkek ve çocuklardan

Yazının Devamı

Kırk Birinci İlahi, Filistin Şehitlerinin Listesi

(Kudüs’ün ramazan davulları Mesçit-i Aksa çevresinde toplanıp birlikte Filistin diriliş marşını çalarlar... Savaşçı fedai gençler ellerindeki kılıçları birbirine vurarak tempo tutarlar.)

İnsanlığın Filistin Şehitleri taşıdı insanın son umudunu.

Yazının Devamı

Boyun eğmeyen şiirler: Çayırhan Hükümleri

(Büyük Türk Kamutayı, Çayırhan milli mücadelesi üzerine toplandı ve Yüksek Savaş Divan Kurulu aşağıdaki hükümleri oybirliğiyle onayladı.)

Yazının Devamı

Haceli’ye Birinci Mektup

Kelimeler kanat açsın,

Yazının Devamı

Kırk İkinci İlahi, Kana’nın Kaynayan Kanı

(Üzüm bağında toplanan Kana Çocuk Korosu, uçuşan yapraklar arasında mandolin çalarken, Kanalı kadınlar zılgıt çekerek etraflarında semah dönerler.)

Yazının Devamı

Nekbe’nin Bebek Hakları

(On iki Sümer klasik kemanı tek koldan gösteri alanına girer. Kızıltılı sahne ışıkları altında,“Devlet Katliamı Davet Operası”ndan bölümler çalar. Ezgiler alçalıp yükselir, koro ekibi kendi etrafında yavaş yavaş dönmeye başlar.)

Yazının Devamı

Filistin Diriliş İlahileri

(On iki Sümer klasik kemanı tek koldan gösteri alanına girer. Kızıltılı sahne ışıkları altında,“Devlet Katliamı Davet Operası”ndan bölümler çalar. Ezgiler alçalıp yükselir, koro ekibi kendi etrafında yavaş yavaş dönmeye başlar.)

Yazının Devamı

Kırk Üçüncü İlahi, Ayetlerin Ayaklanışı

          

(Gece fenerlerinin solgun ışığında, nereden geldiği belli olmayan üç bedevi davulunun Fâilâtün Fâilâtün kalıbıyla çaldığı ezgi İlahi boyunca devam eder.)

Yazının Devamı

Otuz Sekizinci İlahi, Gazzeli Ali Bebek

(On sekiz adet, Azerbaycan beş telli Şeştar sazları

Yazının Devamı

Filistin Diriliş İlahileri

(Tarlasından henüz çıkmış, elleri etekleri topraklı

Yazının Devamı

Yirmi Üçüncü İlahi, Ramallah Melekleri Sorguluyor

 (Ellerinde kadim zamanlardan kalma Arap tefleriyle 

kırk bir kız çocuğu tek sıra yürüyüp dönerler…

Yazının Devamı

İdlip İdlip

BOYUN EĞMEYEN ŞİİRLER

Yazının Devamı

Şair Savaş Meydanında-II

Şair savaş meydanında, kendi ikametgâhında yaşıyor:Orada savaşıyor, uzun zamandan beri, yoldaşlarıyla,Söylüyor bize Köroğlu’nun Çamlıbel ülküsünü.Yunus’la, Pir Sultan’la, Nazım’la aynı erlik ocağında,Gece gündüz nöbettedir, Çanakkale’den Umman’a,Söyler türküsünü zaferin, aydınlanan Asya bahtının.

Aldanış kâbusundan isyan uyanışına canla atılıyor:Dağılıp gidiyor kaygı yaz bulutları gibi atlasta,Arkada bırakıyor akıl tutulmasını, kafa karışıklığını.Çürüyene karşı, yeşerip gelenin neşesiyle koşuyor,İleri atılıyor dokuz koldan, dere tepe alaylar halinde:Dağın eteğinden dolanmaz, doruğundan aşıp geçerler.

Yazının Devamı

Turhan Özlü Sözler

Birlikte yürüyoruz, öfkemiz demirden pek, gönlümüz ipek:

Yazının Devamı