Dizi ve reklamlarda ‘FETÖ’ mesajları verildi
‘Darbe komisyonu’nun hazırladığı ön taslak raporda Gülen Cemaati’nin dizilerde ve reklam filmlerinde subliminal mesaj verdiği belirtildi.
Hürriyet’ten Umut Erdem’in haberine göre STV’de yayınlanan ‘Sır Kapısı,’ ‘Büyük Buluşma,’ ‘Beşinci Boyut,’ ‘Tek Türkiye,’ ‘Kollama,’ ‘Şefkat Tepe,’ ‘Küçük Gelin,’ Çınarın Gölgesinde,’ ‘Nizama Adanmış Ruhlar,’ ‘Ekip-1’, ‘Sungurlar’ ve ‘Ötesiz İnsanlar’ dizilerinin isimlerine yer verilen raporda ‘Sır Kapısı’ dizisinin yurttaşlar üzerinde etkili olduğu kanaati dile getirildi.
‘Kollama’ dizisinde Ergenekon davasının işlendiği kaydedilen raporda, MHP’ye yapılan ‘kaset operasyonu’nun 120’nci bölümde, eski Ergenekon savcısı Zekeriya Öz’ün yetkilerinin alınmasının da 121’inci bölümde konu edildiği belirtildi.
ZAMAN GAZETESİ REKLAMLARI
Raporda kapatılan zaman gazetesinin 2013’te ‘Zaman kardeşlik zamanı’ mottosuyla yayınlanan reklamında sübliminal mesaj verildiği, Gülen Cemaati’nin AKP’yi dershaneleri kapatma kararından vazgeçirmeye çalıştığı bilgisine yer verildi.
Raporda şu ifadeler kullanıldı: “Görünüşte barış, kardeşlik mesajı veren reklam dikkatli incelendiğinde, saldırgan tarafı temsil eden kişinin kavgadaki görüntüsü ile dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan’ın o günlerde ısrarla basında yer verilen sinirli bir anına ait fotoğrafın benzerliği dikkat çekicidir.”
Yine Zaman gazetesinin billboardlardaki reklamlarına dikkat çekilen raporda, “Aynı günlerde billboardlar için hazırlanan reklamda, bir asker ve bir sivil Zaman gazetesini birlikte tutmaktadır. Askerin tuttuğu sayfada ‘Bir ihtimal daha var’, sivil vatandaşın tuttuğu sayfada ise ‘Ne gerek var kavgaya’ yazmaktadır. Bu sayfayı tutan kişinin Gülen’e benzerliği dikkat çekicidir” dendi.
GÜLEN'DEN TWEET ÇAĞRISI
Öte yandan Zaman gazetesinin tirajının 2001’de 200 binlerde iken, 2012’de 1 milyonun üzerine çıkmış olmasının dikkat çekici olduğu vurgulanırken, 30 Ocak 2014’de Gülen Cemaati lideri Fethullah Gülen’e ait olduğu öne sürülen “Tweetleri ikiye katlayın” ifadesinin yer aldığı ses kayıtlarının YouTube’a yüklenmesinin ardından cemaat mensuplarının her akşam en az iki saat tweet attığının tespit edildiği bilgisine de yer verildi.
15 TEMMUZ HABERCİSİ REKLAM
Zaman gazetesinin Ekim 2015’teki ‘Sükûtun çığlığı’ mottosuna sahip reklam filminde sirenlerin çalması ve ardından gülen bir bebeğin görülmesi de rapora girerken, “Bu reklamın 15 Temmuz darbesinden 9 ay 10 gün önce yayınlanması doğum sancısına işaret ettiği yorumuna sebep olmuştur” ifadeleri kullanıldı.