10. Dacia - 557.253
Dacia 1966 yılında Romanya'da kurulduğunda çok net bir misyonu vardı. Romen halkına modern, güvenilir ve uygun araç sahibi yapmaktı. Günümüzde de Romanya olarak bilenen bölgeye, Romalıların verdiği isim olan Dacia adıyla onurlandırıldı. Renault 1999 yılında Dacia'yı satın alarak stratejik bir dönüşümün ilk temellerini attı. Dacia böyleye bir Gruope Renault markası oldu ve bu da daha kaliteli bir üretim döneminin başlangıcını müjdeledi.
Rakiplerine göre daha uygun fiyatıyla, gelişmekte olan ülkeler için tasarlanan, dayanıklı bir aile sedanı olan Logan; markanın yeniden doğmasını sağladı. Logan otomotiv dünyasında hemen farkını gösteri ve 2005 yılında piyasaya sürüldüğü Batı Avrupa da dahil olmak üzere çok ciddi bir ticari başarı sağladı.
Dacia otomotiv endüstrisinin alışılagelmiş kabullerini Duster ile bir kez daha yıktı. Duster piyasadaki en ekonomik SUV olmanın yanı sıra gerçek off-road becerilerine sahip çekici bir otomobil. Bir kez daha, marka önemli ticari başarı yakaladı.
9. Kia - 572.297
Güney Kore’den 1944 yılında yola çıkarak dünya otomotiv pazarında büyük başarılar elde eden Kia, tasarımı ve teknolojisi ile fark yaratan, otomobil sevenlerin tutku ile bağlı olduğu modeller üretiyor. Ülkesinin ilk bisiklet ve otomobil üreticisi olan Kia, Güney Kore'nin global otomotiv pazarlarında boy göstermesine de öncülük ediyor.
Kia, 2001 yılında Çelik Motor’la imzaladığı distribütörlük anlaşması ile Türkiye’de büyümesine devam ediyor. Anadolu Grubu’nun en köklü kuruluşlarından Çelik Motor’un 1960’dan günümüze 60 yıllık sektör deneyiminin katkısıyla atağa geçen Kia, Türkiye genelinde 41 yetkili satıcı ve 48 yetkili servis noktası ile hizmet veriyor.
2020 yılının başında ‘Plan S’ stratejisini hazırlayan ve bu kapsamda 2025 yılına kadar 11 yeni elektrikli model geliştireceğini açıklayan Kia, 25 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirerek geleceğin ulaşım modellerinde öncü rol oynamayı hedefliyor.
2021 yılında marka logosundan felsefesine kadar büyük bir yenilik projesi başlatan Kia, yeni kurumsal kimlik çalışmaları ve “İlham veren hareket” sloganıyla başladığı dönüşüm yolculuğuna devam ediyor.
Kia; Picanto, Rio, Stonic, Ceed, XCeed, Niro, Sportage ve Sorento gibi otomobil sevenlerin aşina olduğu ödüllü modelleri Çelik Motor güvencesiyle Türk kullanıcılarla buluşturuyor.
8. Peugeot - 639.848
Aile şirketi, 1810 yılında Jean-Frédéric ve Jean-Pierre II PEUGEOT tarafından, Hérimoncourt (Doubs) kasabasında “Sous-Cratet” olarak adlandırılan yerde bulunan aile hidrolik değirmeninin çelik fabrikasına dönüştürülmesiyle kuruldu. Aile, hepsi de çelikle ilgili olmak üzere aletler, yaylar, şemsiye iskeleti, korse iskeleti, kahve değirmenleri, saat parçaları, bisikletler ve benzeri ürünler olmak üzere farklı alanlarda üretime başladı.
Armand PEUGEOT, Paris'teki Dünya Fuarında ilk PEUGEOT markalı aracını sergiledi: buharla çalışan (ticari olmayan) 3 tekerlekli bir araç. Araç, ünlü mühendis Léon Serpollet ile birlikte tasarlanmıştı.
PEUGEOT 203, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra üretilen ilk otomobildi. Aynı zamanda yarım küre şeklinde silindir kapağı ve V şeklinde supapları olan ilk yekpare modeldi. Ayrıca yarım milyon adetten fazla üretilen ilk PEUGEOT idi.
7. Skoda - 680.153
Şirket 1895 yılında Laurin & Klement adlı aile şirketinde çalışan 2 kişinin bisiklet yapmak üzere ortaklık kurmaları ile kuruldu. 1899'da motosiklet, 6 yıl sonra da araba üretmeye başladılar. Fabrikası Mlada Boleslav kentinde bulunmaktadır. "Škoda" Çekçede "hasar" anlamına gelmektedir.
1989 yılında yaşanan politik değişimlerin ardından, yeni ekonomik koşullar doğrultusunda Çekoslovakya Cumhuriyeti Hükûmeti ile Škoda, deneyimi ve yatırımlarıyla şirkete uzun vadede uluslararası rekabet gücü kazandıracak güçlü bir yabancı ortak arayışına girdi. 1990 yılı Aralık ayında Hükûmet, Alman Volkswagen Group ile iş birliği kararı aldı. 16 Nisan 1991 tarihinde Škoda-Volkswagen ortak girişimi Škoda automobilova a.s. adıyla faaliyet göstermeye başladı ve VW, Audi ve SEAT markalarının ardından Volkswagen Group bünyesindeki dördüncü marka oldu.
6. Renault - 681.023
1969 yılında Bursa’da kurulan OYAK Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 750 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesislerinden biridir. OYAK Renault; Clio IV, Clio Sport Tourer ve Megane Sedan modellerini ve bu modellerde kullanılan motor ve mekanik aksamları üretmekte ve ihraç etmektedir. 1969 yılında Renault markalı otomobillerin Türkiye’de üretilmesi amacıyla kurulan ve bugün faaliyetini OYAK’ın %49 ve Renault Grubu’nun %51 payı ile sürdüren OYAK Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 750 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesislerinden biridir. OYAK Renault Otomobil Fabrikaları, Renault marka binek araçların, motorlarının ve başta vites kutusu olmak üzere diğer mekanik parçalarının üretimini ve ihracatını gerçekleştirmektedir.
OYAK Renault, yarım asıra uzanan köklü geçmişi ile Türkiye tarihinin en başarılı uluslararası doğrudan yatırımlarından biridir. Karoseri Montaj ve Mekanik Şasi Fabrikaları ile bir Uluslararası Lojistik ve bir ARGE Merkezi’nden oluşan Bursa’daki OYAK Renault Otomobil Fabrikaları, Renault-Nissan Grubu’nun dünya çapındaki 36 üretim merkezinden biridir.
5. Mercedes-Benz - 682.498
1880’lerde otomobilin icat edilmesinin ardından, Karl Benz 1883’de Almanya’nın Mannheim kentinde Benz & Cie şirketini, Gottlieb Daimler ise Cannstatt’ta 1890 yılında Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) şirketini kurarak, birbirlerinden bağımsız bir şekilde motorlu karayolu taşımacılığının temellerini atmış oldular. Tüm varlıklarını kurdukları şirketlere yatıran bu mucitler, ürünlerinin herkes tarafından tanınmasını sağlamak amacıyla kendi soyadları olan, “Benz” ve “Daimler”i, marka adı olarak kullanmaya başladılar.
Mercedes markası Eylül 1902’de resmi kayıtlara geçti.
Yıllar içinde ambleme ufak tefek eklemeler yapıldı. 1916 yılında yıldızın etrafı, içinde dört küçük yıldızın ve Mercedes isminin yer aldığı bir daireyle çevirdi. 1921 yılında ise otomobillerin radyatörlerinde kullanılacak daire içindeki üç boyutlu, üç köşeli yıldız tasarımı hazırlandı ve 1923 yılında tescil edildi.
4. BMW - 728.991
BMW şirketinin kökeni 1913’de uçak motorları üretmeye başlayan Rapp-Motorenwerke şirketine dayanmaktadır. Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya’nın Münih kentinde kurulmuştur ve mimari yönden meşhur olan merkezi hâlen oradadır. Şirketin logosu bilinenin aksine uçak motorunu temsil etmiyor ancak Bovyera’nın rengi olan mavi beyazı temsil etmektedi idi. Kraliyet armasının ticari logolarda kullanımı yasak olduğu için renkleri ters dizilmiştir. Rapp-Motrenweke şirketi Birinci Dünya Savaşı’nda, Alman İmparatorluğu’nun hava kuvvetlerinin uçak motorlarını tedarik etmişti. Rapp –Motorewenke’nin genel merkezi Bavyera’nın başkenti Münih’te idi. Motorların uçaklara takıldığı fabrika Gustov Otto Flugmaschinefabric 1916’da iflas etmiştir ve ismi Bayerische Flugzeugwerke (BFW) olmuştur. Kısa süre sonra Rapp şirketinin de ismi değişerek 1917’de Bayerische Motoren Werke (BMW) limited şirketi olmuştur.
3. Audi - 733.176
19. yüzyılın sonundan önce August Horch , Köln’de Horch & Cie. Motorwagen Werke adlı bir şirket kurdu. Şirketi 1902’de Saksonya’daki Zwickau’ya taşıdı ve 1904’te bir anonim şirket olarak yeniden düzenlendi. 1909’da, yürütme ve denetleme kurullarının üyeleriyle bir anlaşmazlığın ardından, August Horch şirketten ayrıldı ve birkaç hafta sonra yine Zwickau’da ikinci bir otomobil üretim operasyon merkezi kurdu. Tescilli bir marka olan kendi adını kullanamadığı için bunun yerine Latince bir çeviriyi seçti: Almanca “Horch!” (“Dinle!” anlamına gelir) “Audi” şirketin adı oldu. Bu isim, August Horch’un iş ortaklarından birinin, yeni bir isim hakkındaki tartışmayı ilgiyle izleyen Latince öğrencisi olan oğlu tarafından önerildi. Otomobil üretimi, Horch’un sadece “iyi, güçlü arabalar” üretme temel ilkesine sadık kalarak küçük bir ölçekte başladı, ancak yalnızca birkaç yıl sonra Audi, en iyi bilinen Alman otomobil markalarından biri haline geldi. En başından beri rekabette başarılı oldu. 1911 ve 1914 yılları arasında Avusturya Alpleri’ndeki zaferler, Audi ismini uluslararası sahnede tanıdık hale getirdi. Audi Type C 14/35 PS özellikle başarılı oldu ve “Alp Victor” adını aldı. 1921’de Audiwerke AG**, Almanya’nın ilk soldan direksiyonlu otomobili olan yeni Audi 14/50 hp Type K’yı tanıtarak otomobil dünyasını şaşırttı. Audi, bu hareketi yaparken ağını sadece motor ve süspansiyon teknolojisinin ötesine yaydı. Sürüş güvenliği ve kullanım kolaylığı alanlarına daha fazla enerji aktarmaya başladı. Bunu 1923’te altı silindirli motora sahip Type M ve 1927’de ilk sekiz silindirli Audi modeli Audi Imperator ortaya çıktı. Ağustos 1928’de Zschopauer Motorenwerke / DKW’nin sahibi Jörgen Skafte Rasmussen, Audiwerke AG’nin çoğunluk hissesini satın aldı ve ertesi yıl Zwickau merkezli şirketi kendi iş imparatorluğuyla birleştirdi. Ekim 1929’da küresel ekonomi krize girdiğinde, altı ve sekiz silindirli motorlu büyük araba modellerinin satışları düştü. Rasmussen, Audi’yi önden çekişli küçük bir DKW aracı geliştirmesi için görevlendirdi ve bu model 1931’de oldukça başarılı bir şekilde piyasaya sürüldü.
2. Toyota - 828.484
Toyota Motor Corporation’un tarihi de diğer birçok şirketinki gibi oldukça gösterişli ve sade. Toyota Motor Corporation 1933 yılında, Toyoda Automatic Loom şirketi kurucusunun mühendis oğlu Kichiro Toyoda tarafından bu şirkete bağlı açtığı otomobil bölümünde kuruldu. İlk olarak sadece üç tane aerodinamik otomobil üretti. Sonrasında devleti Japonya’nın da otomobil endüstrisini desteklemesi üzerine mini kamyonlar üretti. 1937yılında ise Toyota Motor Corporation artık bağımsız bir şirket olarak üretimine devam etti. Artık bağımsız bir şirket kuran Toyoda, giderek daha çok otomobil üretmeye başladı. Toyota otomobilleri, o dönemde çok talep gören ABD malı otomobillerini geride bıraktı.
Kurucu ailenin soyadı Toyoda, şirket adı özellikle farklılaştırılarak kurucunun aile hayatı ve iş hayatının ayrılığı vurgulanmanın yanı sıra telaffuzu kolaylaştırmak ve şirkete mutlu bir başlangıç verilmek istenmiştir. Sekiz sayısı şanslı rakam olarak kabul edilen Japonya’da Toyota, Toyoda’dan daha şanslı kabul edilmektedir, çünkü Katakana’da (Japon hece dizisi) Toyota yazman için 8 darbe gerekmektedir. Çince’de şirket ve araçları halen Çin alfebesindeki eşdeğer karakterlerle bahsedilmektedir.
1. Volkswagen - 1.357.139
Halk tipi otomobil olarak üretilmiş Volkswagen AG, 1937 yılında Almanya’da faaliyetlerine başlamıştır. Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi’nin kurduğu firmanın anlamı ‘’halkın arabası’’ olarak bilinmektedir.Halk tipi otomobil olarak üretilmiş Volkswagen AG, 1937 yılında Almanya’da faaliyetlerine başlamıştır. Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi’nin kurduğu firmanın anlamı ‘’halkın arabası’’ olarak bilinmektedir.
Porsche, Lamborghini, Skoda, Auidi, Benttley gibi gözde markaların araçlarını insanlarla buluşturan firmanın Volkbus adında otobüs ürettiği de bilinmektedir. Sloganı ‘’Das Auto’’ olan otomotiv devi, dünden bugüne pek çok araç tasarlamıştır.
Avrupa’da Fox, Tiguan, Sharan, Phaeton, Caddy Life gibi modelleriyle bilinen Volkswagen Dr. Hahn önderliğinde pek çok projeye imza atmıştır.
Kaplumbağa tipi modelleriyle dünya çapında geniş kitlelere hitap etme olanağı yakalamış Volkswagen’ın gelirleri de her geçen gün artmaya devam etmektedir.