18 Mayıs’ta Çin’in başkenti Pekin’de start alan ve sırasıyla Çin, Kazakistan, Azerbaycan ve Gürcistan’ın yollarını kat eden, dünyanın farklı ülkelerinden toplam 110 ekip 12 Haziran’da Ardahan’ın Posof İlçesi’ndeki Türkgözü sınır kapısından Türkiye’ye giriş yaptılar. Sırasıyla Erzurum, Sivas ve Ankara üzerinden İstanbul’a varan yarışçılar bu şehirlerdeki etapları tamamlayarak 17 Haziran’da önce Selanik’e, ardından feribotla İtalya’ya geçtiler. 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi, toplam 36 gün sürecek maceralı yolculuğun ve 8 ülkeyi kapsayan yaklaşık 14.500 km’nin ardından 23 Haziran’da Paris’te son bulacak.
Otomobil sporlarıyla önceleri sadece izleyici olarak ilgilenirken önce Camel Trophy Türk Takımı Seçmeleri, Trans Anatolia rallisi, Classic Marathon gibi organizasyonlara katılan Ali Eriç ve oğlu Alican Eriç, şimdilerde ise 8.’si düzenlenen Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nde yarışıyorlar. Baba-oğul, zorlayıcı yol ve hava koşullarına ve teknik aksaklıklara rağmen azimle mücadele etmeye devam ediyorlar.
Ali Eriç ve Alican Eriç’ten oluşan Türk ekibi, üç yılda bir düzenlenen ve bu yıl ikinci kez rotası Türkiye’den geçen 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nde 1973-75 yılları arasında sadece 176 adet üretilen iki kişilik Anadol STC-16 ile yarışıyorlar. Türk tasarımcılar tarafından tasarlanıp seri olarak üretilmiş ilk ve tek Türk spor otomobili olma özelliğini hâlâ koruyan aracın pilotluğunu Alican Eriç yaparken, baba Eriç ise co-pilot koltuğunda oturuyor. Castrol Ford Team Türkiye Takımı Direktörü Serdar Bostancı ile ekibi tarafından hazırlanan otomobilin ralli serüveni için PETLAS, toprak, çamur ve asfalt zeminlerin hepsinde kullanılabilecek özel lâstik üretti.
18 Mayıs’ta Pekin’den start alan 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nde ekipler, Çin sınırları içerisinde yaklaşık 13 gün süren ilk bölümün ardından karayoluyla Kazakistan’a geçtiler. Ardından, rotası Hazar Denizi kıyısına ulaşan yarış için otomobiller feribotla Bakü’ye geçerken, yarışçılar uçakla Azerbaycan’ın başkentine gönderildiler. Azerbaycan’dan sonra Gürcistan’a geçen yarış, 12 Haziran’da Ardahan’ın Posof İlçesi’ndeki Türkgözü sınır kapısından Türkiye’ye giriş yaptı.
ANADOL STC-16 ESKİ PERFORMANSINA KAVUŞTU
Baba-oğuldan oluşan Türk ekibi teknik sorunların ardından yarışa ancak Türkiye’ye girdikten sonra, Erzurum’da geri dönebilirken bundan sonrasını araçlarındaki performans düşüklüğüyle İstanbul’a kadar idare ettiler. Araç İstanbul’daki iki gecelik konaklama esnasında Serdar Bostancı’nın Teknik Motorspor garajında detaylı ve titiz bir çalışmayla komple elden geçirildi, motor kapağı değiştirildi. Anadol STC-16’nın bu yenilenme sayesinde ilk günkü haline dönüp eski performansına kavuşması ise ekibin moralini düzeltti.
TÜRKİYE'DEN YUNANİSTAN'A GEÇMEK 8.5 SAAT SÜRDÜ
Sırasıyla Erzurum, Sivas, Ankara ve İstanbul’daki etapları tamamlayan yarışçılar, 17 Haziran’da Avrupa’ya doğru yola çıkarak Türkiye’den ayrıldılar. 9 günlük bayram tatili için Türkiye’den Yunanistan’a geçmek isteyen vatandaşların oluşturduğu yoğunluk İpsala sınır kapısında uzun kuyruklara neden olurken Türk ekibi sınırda yüksek sıcaklarda 8.5 saat süren beklemenin ardından Yunanistan’a girebildi. Önce Selanik’e, oradan da feribotla İtalya’ya geçen ekipler, yavaş yavaş 36 günlük maceranın sonuna yaklaşıyorlar.
TÜRK EKİBİ AVRUPA'DAKİ İLK YARIŞ ETAPLARI BAŞARILI
18 Haziran sabahı Selanik’teki otellerinden start alan ekipler, o gün içerisinde üç regularity etabı koştular. Tüm etapları başarıyla bitiren baba-oğul Eriçler, uzun zamandır ilk defa bir günü zamanında bitirebildi.
Dünyanın farklı ülkelerinden toplam 110 ekibin, 8 ülkeden geçen yaklaşık 14.500 km’lik bir rotayı takip ettiği 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi, 23 Haziran’da Paris’te son bulacak.