Akaryakıt fiyatlarına gelen art arda zamlardan sonra yurttaşlar araçlarının depolarını tam olarak dolduramıyor. Geçim sıkıntısı çeken yurttaşlar akaryakıt alışverişlerinin büyük bir kısmını banka ya da kredi kartı ile ödüyor.
Bu duruma karşı BDDK'ya sunulan son öneride ise nakit alışverişlerde indirim yapılması, kredi kartı ödemelerinde ise yüzde 3.3'lük komisyonun müşteriye yansıtılması talebinde bulunuldu.
Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası Başkanı Fesih Aktaş, BDDK'ya yeni bir öneri sundu. Aktaş, nakit ödemelerde pano fiyatına "Hizmet bedeli" ekleyerek, yüzde 3'lük komisyonu almayacaklarını ve böylece bir depoda iki litre benzinin bedava verilebileceğini söyledi.
. Kartla ödemelerde ise "Hizmet bedeli fişi" keserek, komisyonun vatandaştan tahsil edilmesini isteyeceklerini belirtti. Aktaş, bu konuda BDDK'nın bir düzenleme yapmasını beklediklerini ifade etti.
EPGİS Başkanı Aktaş, akaryakıt sektörünün banka kredi kartı komisyonlarından kaynaklanan sorunlarını dile getirdi.
Aktaş, akaryakıt alımlarının yüzde 90'ının kredi kartı ile gerçekleştiğini, ancak bankaların yüzde 3 civarında komisyon aldığını belirtti. Aktaş, bu durumun istasyonların karlılığını düşürdüğünü ve vatandaşa da yansıdığını vurguladı.
BDDK'dan yönetmelik değişikliği talep eden Aktaş, "Kredi kartı ile ödeme yapan müşterilerimize bankanın bize kestiği komisyonu gösteren bir 'hizmet bedeli fişi' verelim.
Böylece vatandaş komisyonu bankaya ödesin, biz de nakit ödeme yapanlardan komisyon almayalım" dedi.