Otomotiv piyasası, tedarik ortamının iyileşmesiyle tepe noktalardan inişe geçti
Markalar siparişlere cevap verirken artık kampanyalar da yapıyor.
Bakanlığın attığı adımlarla birlikte aksesuar adı altında bayilerin fatura kesmeden el altından para alması, bayi çalışanlarının satış listesinde sıra önceliği tanımak için fazladan ücret talep etmesi, bir kişinin topladığı vekaletlerle 3’ten fazla araç satışının önüne geçilmesi, fahiş fiyat denetimleri, sıfırdan daha pahalıya satılan ikinci ele düşmüş araçların ilanlarına düzenleme gibi birçok aksiyon otomobil sektörünü düzene soktu.
Bununla birlikte güven ve istikrar ortamının pekişmesi, hükümetin aldığı para ve mali politikaların etkisiyle birlikte otomobiller yatırım aracı olmaktan çıkıp ihtiyaç haline geri döndü. Böylece otomobili sadece ihtiyacı olanlar erişmek istemeye başladı ve talep geri çekildi.
Markalar da bu gelişmeler ışığında ellerindeki otomobilleri satmak için sıfır faiz kampanyaları, yüz binlerce liralık fiyat indirimleri yapıp müşteri çekmek için yarışa girdi.
“Stoklarda araç bulunmuyor” iddiasıyla araçları liste fiyatından daha yüksek fiyatlardan satmak isteyen bayiler de müşterilerini tek tek aramaya başladı.
İŞTE EN UCUZ OTOMOBİL
Türkiye’deki en ucuza satılan otomobil Fiat Egea oldu. Egea’yı Kia Picanto, Citroen C3 ve Renault Taliant takip etti.