Aldığınız yakıt, yakıt pompası tarafından motora gönderilir ve silindirlerde bu yakıt yakılarak araç için enerji elde edilir. Bu noktada normal olarak yakıt pompasının çok önemli bir görevi var. Aracınızın motoruna giden yakıt, bu pompa aracılığıyla gidiyor ve bu pompanın serin kalması gerekiyor.
Pompanın benzin tarafından soğutulmasına gerek yok, ancak o araçlarda da çeyrek deponun altında yakıt kullanılmaması öneriliyor. Araçlarımızın motoru en ufak bir hatayı bile kabul etmeyecek bir prensiple çalışıyor. Örneğin içerisine koyduğunuz yağ, az veya çok olursa motora zarar verebilirsiniz. Bu örnekteki gibi aracınızın yakıt deposundan gelecek bir tortu da binlerce TL'lik motor masrafıyla karşılaşmanıza neden olabilir.
Özellikle modern araçlarda yakıt pompası motorun yanında yer alır ve bu pompayı soğutma görevi benzinde olur. Eğer aracınızın yakıt deposunda az bir yakıt kaldıysa pompa bu az yakıtla birlikte daha fazla zorlanır ve ısı üreten havayı da çekmeye başlar. Bu durum yakıt pompasının ömrünün önemli ölçüde azalmasına ve daha ileri seviyelerde bozulmasına neden olur.
Sürekli olarak az miktarda yakıt kullanmak, yakıt deposundaki tortunun motora gitmesine neden olabilir. Aracınızın yakıt deposundan gelecek bir tortu da binlerce TL'lik motor masrafıyla karşılaşmanıza neden olabilir.
Eski araçlarda yakıt depoları genellikle metal olurdu. Bu metal depolar ise zamanla paslanır ve oluşan bu paslar deponun alt kısmına çökerdi. Günümüzdeki arabalarda paslanma gibi sorunları olmayan yüksek kalitede plastik depolar yer alıyor. Ancak bu durum yeni nesil araçların güvende olduğu anlamına gelmez.
Günümüzde otomobiller çok pahalı olduğu gibi tamir masrafları da can yakacak cinsten. Bu sebeple aracınızın çeyrek deposunu yokmuş gibi kabul edip sürekli bu planla yakıt alımı yaparsanız aracınızın sağlığını daha iyi bir şekilde koruyabilirsiniz.