DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan, partisinin Diyarbakır'da düzenlediği iftar programına katıldı.
Babacan'ın bugünkü durağı ise Şanlıurfa'nın Viranşehir ilçesiydi.
Her iki yerde de'eşit vatandaşlık' ifadesini dilinden düşürmeyen Babacan, CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun başlattığı 'Kürt sorunu' çıkışını yaptı.
Terör örgütü PKK'nın siyasi uzantısı HDP için, "Temsil ettiği çizgiyi önemli buluyoruz" diyen DEVA Partisi lideri, partisinin iktidarında anadilde eğitimi getireceklerini de söylemişti.
Peki Babacan'ın son iki ziyaretinde özellikle altını çizdiği 'eşit vatandaşlık' ifadeleri neyi amaçlıyor?
Emperyalizm destekli PKK terörünü 'Kürt sorunu' olarak nitelendiren Babacan, 'eşit vatandaşlık' kavramıyla neyi çözecek?
Metin Aydoğan'ın 2019'daki yazısında 'eşit yurttaşlık' teriminin, CHP'de ilk olarak Atilla Kart tarafından 2013 yılında dillendirildiği ifade ediliyor.
'AMAÇ, YURTTAŞLIK ANLAYIŞINI ETKİSİZLEŞTİRMEK'
Aydoğan, 'eşit yurttaşlık/vatandaşlık' terimini şöyle açıklıyor:
Ne anlama geldiği, amacının ne olduğu gizlenerek açıklanan ‘eşit yurttaşlık’ tanımı etnik yapılara ayrıcalık öngören ve küreselleşme ideolojisinin, ‘ulusal yurttaşlık’ kavramına karşı ileri sürdüğü bir projedir. Toplumsal düzeni etnik, dinsel ve kabilesel ayrışmalarla bölmeye, bu yolla ulus devleti dağıtmaya yönelen bir girişimdir. ‘Yurttaşlık’ anlayışını etkisizleştirmek için geliştirilmiştir.
Aydoğan yazısının devamında şu ifadeleri kullanıyor:
‘Eşit yurttaşlıkta’ eşitlik, yurttaşlar arasındaki değil etnik ya da dinsel yapılar arasındaki eşitliktir. Bu anlayışın toplumdaki karşılığı, azınlık ayrıcalıklarının anayasal hak haline getirilerek devlet politikasına yerleştirmektir.
‘Eşit yurttaşlığın’ dayanakları olan çok dillilik, anadilde eğitim, özerk yönetim ya da yerel yönetimlere yetki devri; etnik topluluklara hukuksal kimlik kazandıracak girişimlerdir.
Bu girişimlerle ulus devlet karşısına din ve ırk farklılıklarına dayanan çok kültürlü federatif yapılanmalar çıkarılmaktadır.
Sonuç olarak Babacan, Davutoğlu ve Kılıçdaroğlu'nun yaptığı açıklamalarda kullanılan 'eşit yurttaşlık' kavramı, ilk anda 'demokrat' ve 'masum' bir ifade olarak anlaşılsa da, özünde yurttaşı ulus devletinden koparma, küreselleşmeye karşı dirençsiz kılma hamlesi olarak karşımıza çıkıyor.