Walt Disney Şirketi’nin, daha çok 5-14 yaş arası çocuklara yönelik, Türkiye’de de yayın yapan TV kanalı “Disney” 31 Mart itibariyle kapandı. Bu kapanma nedir, çocuklara reva mıdır, sorumlu yayın platformu mudur derken, Disney Channel sosyal medya hesabından açıklama geldi. Haziran’dan itibaren Türkiye’de, Disney Plus adıyla, ücretli aboneliğe dayalı video platformu olarak devam edileceği müjdelendi. Anlayacağınız Disney Channel, Netflix benzeri bir yapıya dönüşüyor, hem de ona rakip oluyor.
Bu açıklamayla aynı günlerde İngiliz Daily Mail gazetesinde, Janon Fisher imzalı bir habere rastladık. Disney yöneticilerinin çevrim içi toplantısından konuşmaların paylaşıldığı haber yeni platformun niteliği hakkında ipuçları veriyordu. Haberdeki şu detaylar ilginçti:
'KARAKTERLERİN YARISI LGBTİ OLACAK'
“Disney çalışanları, Florida Eyaleti’nin çocuklara cinsellik, cinsiyet kimliği ve cinsel yönelim hakkında ‘yaşa uygun olmayan şekilde’ eğitim verilmesini yasaklayan yasasını homofobik olduğu gerekçesiyle protesto ederek iş bıraktılar ve gösteri düzenlediler. Filmlerindeki eşcinsel karakterlerin sayısını artırma vaadinde bulundular."
"Disney’in Eğlenceler Genel Müdürü Karey Burke, biri transseksüel diğeri panseksüel iki çocuk annesi bir yönetici olma sorumluluğuyla ‘toplumsal cinsiyet’ siyasetinde vites yükselteceklerini, bu amaçla Disney’deki karakterlerin ve içeriklerin 2022 sonuna kadar en az yarısının LGBTQIA veya azınlıklardan oluşacağını söyledi.”
'BAYANLAR VE BAYLAR' DEMEK YASAK
“Disney CEO’su Bob Chapek, yasayı iptal etmek için çalışacağına söz vererek LGBTQIA topluluklarının haklarını savunmakta yetersiz kaldıkları için özür diledi. Animasyonlar Başyapımcısı Latoya Raveneau, programlarında eşcinsellik ajandalarını gizlemeye gerek kalmadığını, herkesin bunu artık desteklediğini iddia etti. Çeşitlilik ve İçerik Şefi Vivain Ware, geçen yazdan beri cinsiyetçi tüm selamlaşmaları yasakladıklarını, Tema Parkı ziyaretçilerine ‘bayanlar ve baylar’ yerine ‘her yaştan hayalperestler’, ‘arkadaşlar’ gibi hitaplar kullanma eğitimleri verdiklerini anlattı.”
DISNEY 100 YILDIR ÇOCUKLARA YÖNELİK BİR MARKA
Bu itiraflardan Disney Plus’ın Netflix’le yapacağı rekabetin sadece video abonelik sistemi alanında kalmayacağını anlıyoruz. “İçerik ve karakterlerin en az yarısının LGBTİ’lerden oluşacağı” açıklaması oldukça iddialı. Her iki platformda da “toplumsal cinsiyet” propagandasının yükseleceğine ve çocuklara kadar yaygınlaşacağı ihtimaline dikkat kesiliyoruz.
Netflix neyse de Türkiye ve dünyada çocuklara yönelik en fazla yayın yapan kuruluşların başında gelen ve 100 yıldır çocuklara yönelik bir marka olarak bilinen Disney’in bu işe soyunmasına akıl sır erdiremiyoruz.
"Bu mutlu yere hepiniz hoş geldiniz. Disney Dünyası şirketleri herkes için, aile değerlerini destekleyen
deneyimler yaratmaya kendini adamıştır ve hiçbir ayrımcılığa müsamaha göstermez.
Temel insan haklarını ihlal eden her türlü yasaya karşı çıkıyor, dayanışma içinde, seslerini duyuran LGBTQIA+ oyuncularımızı, ekibimizi, hayalperestlerimizi ve hayranlarımızı destekliyoruz."