Yolcuk sırasında hayatımızın korunması için gerekli olan emniyet kemerinin kendine has bir bulunuş öyküsü bulunmakta.
1903 yılında Gustave Liebau emniyet kemerini bulmuştur.
1930'larda birçok Amerikalı hekim arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayınladı.
1955 Kaliforniya Araç Kanunu araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı mecbur tuttu.
1956-1959 yılları arasında Volvo firması iki noktalı çapraz göğüs emniyet kemerini aksesuar olarak pazara sundu.
Chrysler firması ön koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe bağlı olarak kullanılmak üzere bazı modellerine yerleştirdi.
Ford firması emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık güvenlik reklâmlarına başladı.
1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk için üç noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu.
Türkiye, 01.01.1992 tarihinden itibaren "şehir içi yollarda da ticari otomobil ve minibüsle yolcu taşımacılığı yapan araç sürücüleri hariç, otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi gören arazi taşıtları ve minibüs gibi taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda oturan yolcularına" emniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi.
1990'dan itibaren tüm dünyada yaygınlaşan emniyet kemeri yaşamımızın bir parçası oldu.
Emniyet kemerini bulanlar mühendis değil tıp doktorlarıydı.