Kadir Topbaş 13 yıllık hizmet süresi boyunca 98,55 km. raylı sistemi İstanbul’a kazandırmış. Bu miktar Topbaş döneminde yıllık ortalama 7,2 km.lik inşaatın tamamlandığı anlamına geliyor.
Kadir Topbaş’ın istifasının ardından belediye başkanı olan Belediye Meclisi üyesi Mevlüt Uysal, sonraki yerel seçimlere dek yaklaşık bir buçuk yıl boyunca görevde kaldı.
Bu kısa dönem boyunca yalnızca M5 Üsküdar-Çekmeköy hattının Yamanevler-Çekmeköy arasının hizmete açıldığını biliyoruz. Bu durumda 1 yıl 7 ay görevde kalan Uysal’ın yıllık ortalaması 5,6 km.ye tekabül ediyor.
Ekrem İmamoğlu döneminde 46,6 km.lik raylı sistem inşaatının tamamladı. Yani İmamoğlu’nun yıllık ortalaması 13,3 km.ye tekabül ediyor.
Bedrettin Dalan’ın, 5 yıllık başkanlık dönemi düşünüldüğünde yıllık metro kazandırma ortalaması 1,52 km.
29 Mart 1989 - 1 Nisan 1994 tarihleri arasında görev yapan Nurettin Sözen'in yıllık metro kazandırma ortalaması yıllık ortalaması 3,21 km.
Recep Tayyip Erdoğan, Kasım 1998’de hakkında verilen hapis kararı doğrultusunda siyasi yasaklı haline gelip İBB Başkanlığı fiilen düştüğünde toplam 5,06 km.lik raylı sistem inşaatını tamamlamıştı. Bu rakam Erdoğan’ın yıllık ortalamasının yaklaşık olarak 1,2 km. olduğunu gösteriyor.
Kasım 1998 - Mart 2004 tarihleri arasında görev yapan Ali Müfit Gürtuna, döneminde hizmete açılan raylı sistemler toplam 10,39 km. Bu durumda Gürtuna’nın yıllık ortalaması 1,9 km. oluyor.
KAYNAK: Doğruluk Payı
YAZAR: Simge Akkaş