1) Lando Norris - 1.80
McLaren
2) Lando Norris - 1.98
Ferrari
3) Sergio Perez - 1.98
RedBull
4) Oscar Piastri - 1.99
McLaren
5) Oscar Piastri - 2.00
McLaren
Pit Stop Nedir?
Formula 1 yarışlarında kurallar gereği tüm pilotların en az bir kez lastik değiştirmesi gerekir. Zorunluluk olmasa dahi yarışa başlanan lastik seti ile tüm yarışın tamamlanması -olağan dışı durumlar haricinde- pek mümkün değildir. Öte yandan lastik değişimi dışında otomobillerin ön kanadında oluşan bir hasarı telafi etmek adına yedek kanat takılabilmesi için de pit stop yapılabilir.
Bir diğer konu ise ince ayarlara ihtiyaç duyulmasıdır. Aerodinamik performansı artırmak adına otomobil üstünde yapılması gereken düzenlemeler için pit stop yapılması gerekir. Genellikle ön kanatta yapılması gereken ufak ayarlamalar, lastiklerin yenilenmesi için girilen pit stop'lar sırasında gerçekleştirilir. Özetle otomobillerin bu ihtiyaçlarını gidermek için pit'e girilmesine "pit stop" denir.
Pit stop ekibi kimlerden oluşur?
Takımların pit stop ekipleri 21 kişiden oluşur. Bunlardan ikisi ön ve arkada pozisyon alarak kriko ile otomobili havaya kaldırır. Krikolarda yaşanması muhtemel sorunlar için birer de yedek krikocu hazırda bekler. Otomobilin havada dengede durabilmesi için her iki yanda birer kişi daha yer alır. Böylece otomobil stabil halde tutulur ve diğer pit çalışanlarının herhangi bir sorun yaşaması engellenmiş olur.
Her bir lastiği değiştirmek için üçer pit görevlisi bulunur; bunlardan biri mevcut lastiği çıkarmak, biri yeni lastiği yerleştirmek, biri de bijon tabancası ile bu işlemi mümkün kılmak için pozisyon alır. Hasarlı ön kanadı değiştirmek ya da ön kanatta ince ayar yapmak için toplam iki kişi bulunur. Son olarak tüm pit stop operasyonunun tamamlandığına dair sinyali veren kişi ile kadro 21’e tamamlanır.