Porsche - 5.2
Jaguar ve Land Rover - 14
BMW - 16
Mercedes - 17
Tesla - 27
Stellantis - 33
Subaru - 41
Isuzu - 42
Toyota - 42
Kia - 45
Volvo - 47
Hyundai - 47
Volkswagen - 48
Honda - 66
GM - 70
BYD - 73
Mitsubishi - 74
Mazda - 98
Ford - 105
Renault - 106
Nissan - 108
Suzuki - 131
GWM - 415
*Kaynak: Car Undustry Analysis
FERRARİ NEDEN AZ OTOMOBİL ÜRETİYOR?
Bazı otomobilleri için üç yıllık bir bekleme listesi bulunmasına rağmen Ferrari'nin CEO'su, şirketin talebi karşılamak için üretimi artırma gibi bir planı olmadığını söyledi.
Ferrari CEO'su Benedetto Vigna, CNBC'ye verdiği özel röportajda "biz hacim peşinde koşmayan bir markayız" dedi ve devam etti: "Biz değer arayan ve müşteriye saygı duyan bir markayız. Bizim için müşteri çok ama çok önemlidir. Müşteri otomobillerimize benzersiz oldukları için, sınırlı oldukları için, özel oldukları için değer veriyor. Daha fazlasını yapabiliriz ama bu mantıklı değil. Müşterilerimizi rencide etmiş oluruz."
Ferrari markası “az bulunma politikası” üzerine kurulu olduğu için ve otomobillerinin değerini korumak için sınırlı üretime güvenen çok sayıda Ferrari sahibi bulunduğu için, şirketin üretimi sıkı tutmaya devam etmesi, şaşırtıcı değil.
FERRARİ ARAÇLAR HAKKINDA BİLİNMEYEN GERÇEKLER
Ferrari bir aracı satın aldığınız ilk yıl içerisinde tekrardan satamazsınız:
Ferrari bir araç satın aldığınızda sözleşmede yer alan satır aralarını dikkatlice okumalısınız. Burada yazan şartlardan biri, ilk sahibi olduğunuz Ferrari’nizi satın aldığınız ilk yıl içerisinde tekrardan satmanızı yasaklıyor. Bu durumun can sıkıcı olduğu aşikâr zira binlerce dolar verip satın aldığınız bir aracı istediğiniz gibi satamamanız büyük bir sıkıntı.
Ferrari, araçlarının modifiye edilmesinden nefret ediyor:
Araçlarını sattıktan sonra bile müşterilere dilediğince izin vermeyen İtalyan şirket, sürücülerin araçlarını modifiye etmesinden de nefret ediyor. Bu noktada şirket, Ferrari aracını modifiye eden bir sürücü için “haksız uygulamayı durdurma emri” dahi vermişti.
Ferrari aracınızı satmadan önce İtalyan şirketi bilgilendirmeniz gerekiyor:
Ferrari araçlar gerçekten pahalı. Bu yüzden günün birinde Ferrari aracınızı satmak durumunda kalabilirsiniz. Bu noktada aracınızı satmadan önce İtalyan firmayı bilgilendirmeniz gerekiyor çünkü firma, arabayı sizden satın almak isteyebilir.
Ferrari Logosu Ne Anlama Geliyor?
Ferrari logosunda yer alan şahlanan at figürünü, nam-ı diğer Cavallino Rampante hatırladınız mı? İşte bu tasarım, aslında 1. Dünya Savaşı'nda görev alan İtalyan pilot Francesco Barraca'nın savaş uçağında yer alıyordu. 1923 yılında, Enzo Ferrari, Savio pistindeki yarışı kazanmıştı. Bu yarışta, Francesco Barraca'nın babası, Kont Barraca ile tanıştı. Kont Barraca, Enzo Ferrari'ye oğlunun savaş sırasında çekilmiş olduğu imzalı bir fotoğrafı verdi. Yarış otomobilleri üzerinde ise bu figürü kullanmasını önerdi. Ona iyi şans getireceğini söyledi. Bu önerinin gerçekleşmesi biraz vakit aldı çünkü o dönem Enzo Ferrari, Alfa Romeo yarış takımındaydı ve Ugo Sivocci'nin dört yapraklı yoncasını kullanıyordu. Kendi yarış takımı olan Scuderia Ferrari'yi kurduğu zaman, şahlanan at figürünü de kullanmaya başladı. Savaş uçağında yer alan at figürü siyahtı ve Enzo Ferrari bu figürü siyah olarak kullanmaya devam etti. Yalnızca arkasına kanarya sarısını ekledi.