Dünya genelindeki yaşanan bulut hizmeti sorunu Türkiye'deki şirketleri de vurdu.
İşte Türkiye'de etkilenen şirketler...
TÜRK HAVA YOLLARI
Türk Hava Yolları (THY), Microsoft’a siber güvenlik hizmeti veren CrowdStrike'tan kaynaklanan küresel iletişim kesintisi sürecinde iptal edilen seferler nedeniyle yolculara ilave bazı haklar tanındığını bildirdi.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşandığını belirtti.
DENİZBANK
Türkiye'de de Denizbank'tan kesinti nedeniyle yaşanan aksamalara yönelik bir açıklama yapıldı.
Denizbank'ın açıklamasında, "Değerli Müşterilerimiz, kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır.
Bankamız, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz." dedi.
ARAÇ MUAYENE İŞLEMLERİNDE AKSAKLIK
TÜVTÜRK'den gelen açıklama;
"Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır ve araç muayene işlemleri de bu durumdan etkilenmektedir.
Kurumumuz, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve en kısa sürede muayene işlemlerine devam edilebilmesi için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz."
Bitci CEO'su Ahmet Onur Yeygün sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Uygulamada 3. Parti bir hizmetten dolayı kesinti yaşanıyor. Kısa zamanda düzelecek" ifadeleri kullanıldı.
Bitci'nin sosyal medya hesabından yapılan ikinci açıklamada sorunların düzeltildiği ifade edildi.
Trendyol'dan sipariş verilemiyor.
BTK ÇÖZÜM AÇIKLAMASINI PAYLAŞTI
- Windows'u Güvenli Modda veya Windows Kurtarma Ortamında başlatın.
- C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike dizinine gidin.
- "C-00000291.sys" ile başlayan dosyayı bulun ve adını değiştirin.
- Bilgisayarı normal şekilde yeniden başlatın.