Yeni logoda beş farklı şekil bir araya gelerek 'Nokia'nın harflerini oluşturuyor. Logoda, yazı tipi incelirken markayla özdeşleşen klasik mavi ton da yerine göre değişik renklerle değiştirildi.
Nokia CEO'su Pekka Lundmark konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "Yeni logoyu öncekinin mirası üzerine inşa ettik, ancak mevcut kimliğimizi yansıtmak için daha çağdaş ve dijital hissettirmesini sağladık." dedi.
AKILLI TELEFON PAZARINDA BAŞARILI OLAMADI
Diğer taraftan, 90'lı ve 2000'li yılların en büyük cep telefonu satıcısı Nokia, daha sonra akıllı telefon pazarında Apple, Samsung ve diğerleriyle rekabet etmekte zorlandı. Nokia, cep telefonu üretimi bölümünü 2014 yılında Microsoft'a sattı. Microsoft ise ertesi yıl 8,4 milyar dolarlık büyük bir zarar etti.
O zamandan beri Nokia, mobil ve bulut ağ teknolojilerine odaklanırken bir telefon şirketi olarak anılmaktan kurtulmaya çalışıyor. Nokia artık gelirinin büyük bir kısmını işletmeden işletmeye satışlardan elde ediyor ve kurumsal pazardaki ayak izini genişletmeyi planlıyor.
Lundmark, "Bu hırsımıza işaret etmek için markamızı bugün kim olduğumuzu yansıtacak şekilde yeniliyoruz. Nokia artık bir B2B teknoloji inovasyon lideri. Bu Nokia, artık dünyanın bizi daha önce gördüğü gibi değil." diye konuştu.
Öte yandan, yeni logo sadece Nokia şirketi tarafından kullanılacak. Artık Microsoft tarafından üretilen Nokia telefonlarında yeni logo yer almayacak.
AUDI İKONİK LOGOSUNU YENİLEDİ: 2 BOYUTA GEÇİŞ
Otomotivde elektrik devriminin hız kazanmasıyla birlikte şirketler içten yanmalı motorlara veda ediyor. Bu değişim tasarımlar kadar şirketlerin logolarına da etki ediyor...
Logosunu değiştiren markalara Alman devi Audi de eklendi. İkonik dört halka sabit kalırken logo artık 2 boyutlu hale geldi.
"İYİ TASARIM DAHA AZ DEĞİŞİKLİKTİR"
Markanın tasarım başkanı Marc Lichte, ”İyi tasarım, daha az değişikliktir” sözleriyle yapılan ufak dokunuşu özetledi. Mevcut krom halkalarla karşılaştırıldığında, yeni tasarımda kullanılan siyah arka plan üzerine beyaz halkların logonun uzaktan daha görünür olmasını sağladığı belirtildi.
İlk olarak geçtiğimiz hafta tanıtılan yeni elektrikli Audi Q8 e-tron üzerinde gördüğümüz logo önümüzdeki yıllarda tüm modellerde yer alacak.
İlk olarak geçtiğimiz hafta tanıtılan yeni elektrikli Audi Q8 e-tron üzerinde gördüğümüz logo önümüzdeki yıllarda tüm modellerde yer alacak.
1919 yılında Andre Citroen tarafından seçilen çift şeritli tasarıma oldukça benzeyen logo yakın zamanda tanıtılacak yeni modelin üzerinde ilk kez görünecek.
Fransız üretici yeni logoyu gelecek yıl tanıtılacak tüm konseptlerde kullanacak. Geleneksel şeritlerin kullanılmaya devam ettiği logoda şeritler yuvarlak için yerleştirilmiş durumda.
Yeni logo ile birlikte "Creative Technology" sloganı da değişiyor. Citroen artık "Nothing Moves Us Like Citroen" sloganını kullanacak.
Otomotiv üreticilerinin logo güncelleme furyasına İsveç merkezli otomotiv üreticisi Volvo da katıldı.
İlk olarak Facebook'ta ortaya çıkan 2 boyutlu yeni logo siyah dümdüz bir yuvarlak ve ok simgesinden oluşuyor.
Yeni logonun araçlarda ne zaman kullanılacağı netlik kazanmadı.
Fransız Renault Grubu bünyesinde 'ekonomik' modeller üreten Dacia, logosunu değiştirdi.
Birbirlerinin ters görüntüleri olan “D” ve “C” harflerinin şekli değiştirilerek oluşturulan logo zincirin halkaları hissi veriyor.
Yıl içinde beş yıllık stratejik planını açıklayan Renault Grubu tüm markalarında değişikliğe gidileceğini açıklamıştı. Bu kapsamda 5 yıl içinde Romanyalı Dacia'nın da 3 yeni modelinin geleceği açıklandı. O dönem paylaşılan Bigster modelinde de bugün tanıtılan logoya yer verilmişti.
Tanıtılan konsept modelde logonun da değişdiği gözlenirken bunun kalıcı olup olmayacağı hakkında bir açıklama yapılmamıştı. Böylece elektrikli olması beklenen Bigster üzerinde logonun duruşunu da görmüş oluyoruz.
Otomotiv devi Peugeot'nun küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan yeni logosu tanıtıldı.
Peugeot'un 1850 yılından bu yana, hepsi de aslan amblemini taşıyan 10 farklı logoya sahip oldu. Bugün ise Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan 11'inci versiyon tanıtıldı.
Otomobil piyasasında yeni trend iki boyutlu logalar.
Son olarak Renault firması da Renaulution etkinliğinde yeni logosunu tanıttı.
1925'te tanıtılan logodan esinlenen yeni logo için Renault Tasarım Direktörü Gilles Vidal, ” Renault 5 modeli bizim için zorlu bir süreçti. Logo konusunda aldığımız olumlu geri dönüşler logo değişikliğinin hızlı ilerlemesini sağladı. Aldığımız tepkiler gerçekten motive ediciydi. ” ifadelerini kullandı.
Şirketin 1925’te tanıttığı ilk kez elmas şeklini kullandığı logosunun günümüz tasarım anlayışıyla yenilenmiş versiyonu olarak nitelendiriliyor. Elmas formuna sahip olan ilk tasarımda yer alan yatay şeritler 1972’de kademeli olarak kaldırıldı.
İlk olarak ZOE modelinde karşımıza çıkan logo, 2024 yılından sonra tüm Renault modellerinde yer alacak. Diğer firmalarda da olduğu gibi 2 boyutlu tasarım anlayışına sahip olan yeni logo, birçok kişi tarafından beğenildi
Facebook'un çatı platformu Meta'nın bünyesinde bulunan Instagram 2016 yılından sonra logo değişikliğine gitti.
İki logo arasındaki terk fark renklerin canlılığı olarak görülüyor. Birçok kullanıcı logodaki parlaklığı eleştirirken bir kısmı da bunun bir değişiklik olmadığını savundu.
Google Chrome 2008 yılından beri hayatımızda. Tıpkı Google ve Gmail gibi dünyanın en çok kullanılan hizmetlerinden.
Google 2014 yılından beri ilk defa ikon tasarımında değişikliğe gitti. Tarayıcının 2022 tasarımı ise 2014'le birebir aynı sayılır. Hatta 2022 tasarımı 2011'e ise daha çok benziyor.
Tasarımcılar yeni ikonda gölge kullanmayı bırakmışlar. Ortadaki mavi yuvarlak ise göze daha büyük geliyor.
İkondaki değişiklik Chrome 100 güncellemesiyle birlikte kullanıcılara yansıdı.
Dünyanın en popüler cips markalarından Pringles 20 yıl sonra logo değişikliğine gitti.
Markanın maskotu olan Mr. P'nin imajı değiştirildi. Saçlarını kaybeden Mr. P. şirkete göre daha genç bir görünüme sahip oldu.
Tasarımcıların yeni logoyu emoji'ye benzetmeye çalıştığı göze çarptı.
Çinli teknoloji üreticisi Xiaomi de 2021'de logosunu değiştiren şirketlerin arasına katıldı.
Şirket yeni logoda kareye benzeyen önceki tasarımı daha kavisli bir hale getirdi. Yine de iki logo arasında büyük bir fark yokmuş gibi göze çarpıyor.
Bu nedenle şirketin yeni logosu sosyal medyada konuşuldu.
Dünyanın en zengin insanı Jeff Bezos’un sahibi olduğu online alışveriş platformu Amazon yaptığı logo değişikliği ile gündemde. Platform mobil uygulamasındaki logosunu değiştirdi.
İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere göre, yeni logo bazı sosyal medya kullanıcıları tarafından Adolf Hitler’e benzetildi.
Amazon sosyal medya kullanıcıları tarafından yapılan bu benzetme ile ilgili bir açıklamada bulunmazken, yeni logonun kullanıcılardan gelen geri dönüşler dikkate alınarak tasarlandığı bilgisinin altını çizdi.
Amazon gelen tepkiler sonrası logosunu bir kez daha güncelledi (Sol taraftaki logo Hitler'e benzdeği iddialarına konu olmuştu).
The Verge’e açıklamalarda bulunan Amazon sözcüsü “Yeni logoyu, müşterilerimiz kapılarının önünde paketlerini gördüklerinde olduğu gibi, telefonlarından alışveriş yolculuğuna başladıklarında beklenti, heyecan ve neşe uyandıracak şekilde tasarladık” dedi.
Peki diğer şirketlerin logolarını tasarlarken başvurduğu yöntemleri biliyor musunuz? İşte şirketlerin ikonik logolarının anlamları...
Google, bundan 4 yıl önce ikonik logosunu değiştirdiğinden beri yeni logonun tasarımsal hatalara sahip olduğu defalarca dile getirilmişti. Ancak bu tasarım o kadar basit bir hataya ev sahipliği yapamayacak bir detaya ev sahipliği yapıyor.
Teknoloji devi Google'ın yeni logosunun ardında altın oran var. Apple'ın logosunda da başvurduğu altın oranı matematik ve sanatta, bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en yetkin boyutları verdiği sanılan geometrik ve sayısal bir oran olarak tarif etmek mümkün.
Peugeot'tan yapılan açıklamaya göre, dünyanın en eski otomotiv markası Peugeot yeni bir logo ile kişiliğini ve karakterini yeniden tanımlıyor ve tarihinde yeni bir sayfa açıyor.
TUA'NIN LOGOSU DA İLK KEZ TANITILDI
Cumhurbaşkanlığı Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın da katılımıyla gerçekleştirilen "Milli Uzay Programı" tanıtım toplantısında, TUA'nın logosu da ilk kez tanıtıldı.
TUA'nın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda da logonun hikayesine ilişkin şu bilgilere yer verildi:
"TUA logosu, bilinmeze, evrenin derinliklerine uzanan kesintisiz, kararlı bir hareketi simgeler. Bu hareketin karakteri Batı tipografisinin fonksiyonel okunaklılığından, Doğu'nun kadim kültürünün tek nefeste okunan kaligrafisine uzanır. Dev bir roketin gövdesinden küçük bir yaka rozetine kadar farklı ölçek ve uygulamalarda okunaklılığını, işaret özelliğini kaybetmemesi için tasarlanan harfler birbirine eklemlenirken ortaya çıkan resmin içindeki 'yıldız' imgesi gökyüzündeki al bayrağımızı temsil ediyor. İşte bu güzel logo Türkiye'nin uzaydaki yeni başarılarının imzası olacak."