Aracı kendine göre ayarla.
Koltuğunu, hem dışarıyı rahatça görebileceğin hem de tüm kontrollere zahmetsizce ulaşabileceğin biçimde ayarla. Aynaları, arabanın arkasını ve yanlarını açık seçik görebileceğin konuma getir. Sürmeye başlamadan önce otomobilin kör noktalarını öğren ki dönüş yapmadan ve şerit değiştirmeden önce kontrol edebilesin.
Kontrolleri öğren. İşe başlamadan önce gaz ve fren pedallarının, direksiyonun, vites kolunun, sinyal kontrollerinin, buz çözücünün ve sileceklerin yerini bilmek çok önemli.Gaz ve fren pedalları ön alt kısımda, ayaklarını koyduğun yerdedir. Fren solda, gaz sağda bulunur.
Direksiyon, sürücü konsolunun ortasındaki büyük simittir. Sağa sola döndürdüğünde aracın tekerlekleri de iki yana döner.
Direksiyon kolonunun üstünde (genelde solda) küçük bir kol bulunur. Bu kol ortada durur ve yukarı ya da aşağı konuma getirilebilir. Bu, dönüş sinyalidir. Genelde direksiyon simidinin solunda, direksiyon kolonundaki kolların ya da konsolun üstünde bulunan kontroller farları açıp kapamaya yarar.
Vites kolunun olabileceği başlıca iki yer var. Ya direksiyon kolonunun sağındadır ya da şoför ve ön yolcu koltuklarının arasındadır. Vites kolunda genelde “P”, “D”, “N”, “R” harflerinin ve birkaç rakamın yer aldığı bir vites göstergesi bulunur. Vites kolu direksiyon kolonundaysa vites göstergesi genelde gösterge panelinde, hız göstergesinin altında olur.
Emniyet kemerini bağla. Senin de, aracına binen tüm yolcuların da emniyet kemerleri daima bağlı olmalı.
Aracı çalıştır. Sağ ayağını fren pedalına sonuna kadar bastır, sonra kontak anahtarını takıp saat yönünde çevirerek aracı çalıştır.
Vites seç. Ayağını fren pedalından kaldırmadan vites kolunu “Drive” (sürüş) konumuna getir. Bu vites, “D” harfiyle belirtilir ve başarılı bir biçimde vites değiştirdiysen göstergede vurgulu biçimde gösterilecektir.Vites kolu direksiyon kolonundaysa önce kolu kendine doğru çek, sonra aşağı ya da yukarı hareket ettirerek vites seç.
Vites kolu yerdeyse genelde vites kilidini açan bir düğmesi bulunur. Bu düğmeye basarak vites kolunu hareket ettirebilirsin.
El frenini indir. Bu ya iki koltuk arasındaki bir kol biçimindedir ya da ayağını koyduğun yerin en solundadır. El frenini hareket ettirmeden önce bir mandalı açman ya da üstündeki bir düğmeye basman gerekebilir.
Çevreni kolaçan et. Yakınında hareketli nesneler ya da birileri olup olmadığını görmek için arabanın tüm etrafını, ölü noktalar dâhil kontrol et. Gözlerini hiçbir zaman gideceğin yönden ayırma.
Arabayı hareket ettir. Fren pedalındaki ayağını hafifçe kaldırdığında araba hareket etmeye başlayacak. Ayağını frenden kaldır, aynı ayağınla hafifçe gaza basarak arabayı hızlandır. Normal yolda ilerlerken hız değiştirdiğin için vites değiştirmen gerekmez.
Arabayı döndürmek için direksiyonu çevir. Vites “Drive” modundayken araç, direksiyonu sola çevirdiğinde sola, sağa çevirdiğinde sağa döner.
Arabayı yavaşlatmak ya da durdurmak için frene bas. Sağ ayağını gaz pedalından çekip frenin üstüne koy ve arabanın bir anda durmaması için yavaşça pedala baskı uygula. Aracı tekrar hareket ettirmek istediğinde ayağını yine gaz pedalına koy.
Arabayı park et. Gideceğin yere varınca fren pedalına giderek artan bir basınç uygulayarak aracı tamamen durdur ve vites kolunu tekrar “P” (park) konumuna getir. Kontak anahtarını saat yönünün tersine döndürerek arabayı stop ettir. Çıkmadan önce farları söndürmeyi ve el frenini çekmeyi sakın unutma.
Geri git. Geri gitmek istiyorsan unutma ki geri vitese geçmeden ya da geri vitesten çıkmadan önce araç tümüyle durmuş olmalı. Vites kolunu “R” (reverse) ile işaretli konuma getir, aracın yanlarını ve gerisini kontrol edip bir engel olup olmadığına bak. Ayağını frenden hafifçe kaldırıp gaz pedalına koy.Geri viteste dönüş yaparken araç, direksiyonu ne tarafa çevirirsen oraya gider. Tek fark geriye gitmen; yani aracın önü değil arkası yön değiştirecek.
Boş vitesi kullan. N (neutral) ile gösterilen boş vites normal sürüş sırasında değil, yalnızca aracın hızını kontrol etmen gerekmediğinde kullanılır. Buna motoru stop ettirmeden kısa süre park etmeyi ya da aracın çekildiği/itildiği zamanı örnek verebiliriz.
Küçük vitesleri kullan. “1,” “2” ve “3” olarak işaretlenmiş vitesler küçük vitesler olarak bilinir. Bunlar asıl freni yıpratmak istemediğinde bir tür motor fren sistemi olarak kullanılabilir. Dik yokuşlardan aşağı inmek bu tekniğin iyi bir örneği. Ama birinci vitesi yalnızca çok yavaş gitmen gerektiğinde kullanmalısın. Bu viteslerden Drive (sürüş) vitesine geçerken aracı durdurman gerekmez.