PEUGEOT, ürün yelpazesi içindeki büyük hacimli SUV modeli 5008’in yeni neslini tanıttı. Tamamen elektrikli bir marka olmayı hedefleyen PEUGEOT, müşterilerinin tüm gereksinimlerini karşılayacak şekilde ürün yelpazesini genişletmeye devam ediyor
Yeni E-5008, son derece geniş ve rahat bir iç mekanın yanı sıra, yedi yolcu için tamamen elektrikli ulaşım sunan kendi segmentindeki tek model olarak dikkat çekiyor. Yeni PEUGEOT E-5008, Stellantis'in STLA Medium platformunun genişletilmiş halini kullanıyor ve bu platformun esnekliğini gözler önüne seriyor.
Yeni PEUGEOT E-5008, Stellantis'in STLA Medium platformunun genişletilmiş halini kullanıyor ve bu platformun esnekliğini gözler önüne seriyor. 5008, 4,79 metre uzunluğu ve özellikle 2,89 metrelik aks mesafesiyle seyahat edecekler için cömert bir iç mekan sunuyor. Bu yenilikçi platform, müşterilere sınıfının en iyi performansını sunmak üzere tasarlandı. 660 km’ye kadar üstün menzil, 30 dakikaya varan şarj süresi, sürüş keyfi, performans, verimlilik ve “Seyahat Planlayıcı”, “Akıllı Şarj”, “Araçtan Şarj”, “Tak ve Şarj Et” ve “İnternet Üzerinden Kablosuz Güncellemeler” gibi bağlantılı hizmetler ve işlevler gibi önemli ek faydalar da sağlıyor. Yeni PEUGEOT E-5008, sadece Fransa’daki Sochaux Fabrikası’nda üretilecek ve 2024’ün sonbaharından itibaren kademeli olarak Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. “Allure” ve “GT” olmak üzere iki donanım seviyesi ve sade ürün gamıyla sunulacak ve bunlar için 3 farklı ek opsiyon paketi olacak. Bunun dışında üç adet tamamen elektrikli motor seçeneği (210 HP, 230 HP Uzun Menzil ve 320 HP Çift Motorlu 4 tekerlekten çekiş) olacak. Ayrıca pazarlara bağlı olarak biri 48V hibrit (136 HP) ve diğeri şarj edilebilir hibrit (Plug-in Hybrid 195 HP) olmak üzere iki farklı güç-aktarma seçeneği de sunulacak.
GÖZ ALICI: Yeni Peugeot E-5008, güçlü ve rafine tasarımı bir üst seviyeye taşıyor!
Yeni PEUGEOT E-5008, “GÖZ ALICI” aerodinamik tasarımıyla verimliliği desteklerken, zarif bir iç mekân sunuyor. Yeni E-5008, sağlamlığa ve güvenliğe vurgu yapan güçlü SUV karakterini son derece dinamik bir tasarımla gösteriyor. 4,79 metrelik uzunluğu, 1,89 metrelik genişliği ve 1,69 metrelik yüksekliğiyle yeni E-5008, yüksek ve belirgin omuz çizgisi ve cömert boyutlarıyla birlikte yolda güçlü bir duruş ortaya koyuyor. Yeni E-5008 tasarımıyla hareketi çağrıştırıyor. Arka camın eğimli tasarımını, çarpıcı yan tasarım öğeleri ve yeni ışık imzasıyla birlikte gövde rengiyle uyumlu yenilikçi ön ızgarayı da içeren ön tasarım takip ediyor.
Yeni E-5008 ileri teknolojili estetik tasarımıyla yeni bir yaklaşım sergiliyor. Ultra kompakt farlar, radyatör ızgarasının üzerinde yer alan ve ön kısmın tamamını saran ince, zarif bir şeride yerleştiriliyor. Bu, yeni E-5008’e etkileyici bir görünüm kazandıran ve kişiliğini vurgulayan özgün bir tasarım özelliği olarak öne çıkıyor. Tüm versiyonlarda LED farlar sunuluyor. E-5008 GT, standart olarak, far huzmesini trafik koşullarına göre otomatik olarak ayarlayan ve diğer sürücüleri rahatsız etmeden optimum aydınlatma sağlayan, PEUGEOT’nun yeni Pixel LED teknolojisiyle yollara çıkıyor
PEUGEOT 408 ve E-3008 ile başlayan yenilikçi yaklaşımı devam ettiren yeni E-5008, modern tasarım ile aerodinamik performansı iyileştiren özel jantlarla donatılıyor. Geometrik teknik tasarımıyla dikkat çeken 19 ve 20 inçlik jantların ortasında yeni PEUGEOT logosu yer alıyor. İç mekânda ise büyüleyici PEUGEOT Panoramik i-Cockpit®, havada süzülen 21 inçlik ekrana ek olarak, kabinin çekiciliğini ve teknolojik karakterini 8 farklı renkle yansıtabilen LED ambiyans aydınlatmasıyla daha da güçleniyor. Ambiyans aydınlatması, ön konsol boyunca uzanan ve kapılara doğru devam eden zarif alüminyum kaplamayla yansıtılıyor. Alüminyum ve desenli kumaşın birleşimi, premium malzemelerin benzersiz ve kaliteli uyumunu ortaya koyuyor.
Yeni E-5008, pürüzsüz, akıcı, düz yan hatlarıyla dinamik ve yalın bir tasarım benimsiyor ve yan cam fitillerini kapılarda gizleyerek daha da zarif bir görünüm oluşturuyor. Yeni E-5008’de dekoratif parçaların sayısı da azaltıldı. Ayrıca belirli parçalarda bulunan krom detaylar yerini boyalı yüzeylere bıraktı. Örneğin ön spoyler ve arka tamponda Meteor Grisi, yan ayna kapaklarında ve bagaj çizgisinin alt kısmında Orbital Siyah renk kullanılıyor. Yeni PEUGEOT E-5008, 6 renk seçeneği ile satışa sunulacak. Yenilikçi dikromatik pigmentler sayesinde Obsession Mavi rengi, ışığa ve gövdenin şekline bağlı olarak maviden yeşile dönüşerek E-5008’in yeni bir çağa girişini zarif bir şekilde ifade ediyor. Yeni Ingaro Mavisi, ince yansımalarıyla yeni E-5008’in modern çizgilerini harika bir şekilde vurguluyor. Ayrıca Okenit Beyaz, İnci Siyah, Tekno Gri ve Titanyum Gri renk seçenekleri de bulunuyor. Bunlara ek olarak E-5008 GT, standart olarak çift renkli ve parlak siyah tavanla sunuluyor.
DUYGU: E-5008 Benzersiz bir sürüş keyfi için yeni PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT®
Yeni E-5008 sahip olduğu tasarım ve teknolojilerle duyguları harekete geçiriyor. Sürücü, etkileyici Panoramic i-Cockpit® ile benzersiz bir kokpit deneyimi yaşarken, yolcular ise olağanüstü hacim ve konfor özelliklerinden yararlanıyor. PEUGEOT ekipleri, yükseltilmiş gösterge ekranı ve geniş merkezi dokunmatik ekran olmak üzere i-Cockpit®'in üç temel unsurundan ikisini bir araya getirmeye karar verdi. Bu iki ekran ön konsolun sol tarafından orta konsola kadar uzanan 21 inçlik yüksek çözünürlüklü tek bir panele sahip kavisli bir panoramik ekrana entegre edildi. Kavisli 21 inçlik HD panoramik ekran, yükseltilmiş gösterge ekranı ile merkezi dokunmatik ekranı birleştiriyor. PEUGEOT ekipleri, i-Cockpit®’in üç temel unsurundan ikisini; yükseltilmiş gösterge ekranı ile büyük merkezi dokunmatik ekranı birleştirdi. Bunlar artık ön konsolun solundan orta konsola kadar uzanan, 21 inçlik yüksek çözünürlüklü tek bir panelden oluşan, kavisli bir panoramik ekranda entegre ediliyor. Panoramik ekran, ön konsolun üzerinde havada süzülüyor. Süzülme etkisi, ekranın altında bulunan LED ambiyans aydınlatmasıyla da vurgulanıyor.
Optimum ergonomi için konumlandırılan 21 inçlik panoramik ekran, sürücüye doğru hafifçe kavisli olsa da hala yolcu tarafından erişilebiliyor. Dolayısıyla büyük ve kaliteli dijital ekran, PEUGEOT i-Cockpit®’in iki temel işlevini birleştiriyor:
E-5008’in Allure versiyonunda, yeni PEUGEOT i-Cockpit® standart olarak, panoramik ekran altında tek bir panele entegre edilen iki adet 10 inçlik dijital ekrandan oluşuyor ve 21 inçlik panelle aynı etkiyi veriyor. GT donanımı ise standart olarak 21 inçlik bir ekranla donatılıyor.
En başından beri PEUGEOT i-Cockpit®'in önemli bir bileşeni olan kompakt direksiyon simidi, daha sezgisel ve konforlu bir sürüş sunmak üzere kapsamlı bir şekilde yeniden tasarlandı. Direksiyon, daha da yüksek sürüş hissi ve konfor için yenilendi. Elbette, modern tasarımıyla kompakt yapısını koruyor. Yeniden tasarlanan, hava yastığını barındıran bölüm daha küçük tasarlandı. Ayrıca ön konsoldaki panoramik ekrana benzer bir havada süzülme etkisi için direksiyon simidi, kollarından izole edildi. Optimum ergonomi için kompakt direksiyon simidi üzerindeki kontroller de yenilendi. Sürücünün parmaklarını otomatik olarak algılayan kontroller, yanlış komutları önlemek adına, sadece sürücü onlara bastığında etkinleşiyorlar. Yeni kompakt direksiyon simidi, E-5008 GT’de standart olarak ısıtma özelliğine de sahip. Yeni PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, kompakt direksiyon simidinin arkasında iki yeni, ince ve zarif kumanda kolu ve rejeneratif fren işlevi için iki kulakçık da sunuyor.
Ön konsolun ortasında, tamamen kişiselleştirilebilir dokunmatik i-Toggles’a da yer veriliyor. Kullanıcı bu panelde; bir kişiyi aramak, sık kullanılan bir varış noktası için navigasyonu başlatmak, kaydedilen radyo istasyonlarından birine ayarlamak, ideal klima sıcaklığını ayarlamak gibi, en sık kullandığı 10 işlevi, hızlı erişim için programlayabiliyor.
PEUGEOT bağlantılı bilgi sistemleri, Allure donanım seviyesinde standart olarak kablosuz mirror screen işlevi (Apple CarPlay/Android Auto) ile kapsamlı bir bağlantı sunan PEUGEOT i-Connect® sistemi sunuluyor. Teknolojik deneyim, E-5008 GT’de standart olan PEUGEOT i-Connect® Advanced ile tamamlanıyor. Böylece aracın menzilini en üst düzeye çıkarmak ve şarjı kolaylaştırmak üzere, yolculukları en iyi şekilde planlayan bir “Yolculuk Planlayıcı” işlevini içeren yüksek performanslı TomTom bağlantılı navigasyon sistemi devreye giriyor. Sistem; kat edilecek mesafe, başlangıçtaki batarya şarj seviyesi, varışta istenilen batarya şarj seviyesi, hız, enerji tüketimi, trafik, yol türü, eğim ve elbette ki varış noktasında mevcut şarj noktaları dahil olmak üzere ideal rotayı hesaplamak üzere farklı bilgileri dikkate alıyor. “OK PEUGEOT” doğal dilde ses tanıma komutu, bilgi-eğlence, ısıtma ve klima fonksiyonlarının yanı sıra telefona da erişim sağlıyor. Ses tanıma özelliği, sürücü veya yolcu tarafından verilen komutları ayırt edebiliyor. Sistem, kullanıcıları desteklemek ve olabilecek tüm soruları yanıtlamak için entegre belgeler ve eğitimler içeriyor (QR Koduyla erişilebiliyor). Sistem güncellemeleri “kablosuz” olarak gerçekleşiyor. PEUGEOT i-Connect® Advanced ve ses tanıma optimizasyonu sayesinde kullanıcı ilgi duyduğu tüm konularda ChatGPT ile etkileşime geçebiliyor. Böylece kullanıcı gereksinimlerini tasarlama ve yapay zekadan faydalanma avantajlarından yararlanabiliyor. Bölgede ziyaret edilecek yerler hakkında fikir almak, yeni bir sanat eseri hakkında bilgi almak veya yolculuk sırasında arkadaşlarla bilgi yarışması düzenlemek gibi ayrıcalıklar da mümkün oluyor.
Yeni E-5008, kullanıcılarına son derece rahat bir sürüş deneyimi sunuyor. PEUGEOT geleneğindeki dinamik şasi ayarları sayesinde ana yollarda rahat ve verimli, şehir içinde ise çevik sürüş özellikleri sergiliyor. Manevra yapmayı kolaylaştırmak üzere, standart olarak geri görüş veya kuş bakışı görüş olmak üzere, sürücüye iki farklı açı sunan bir geri görüş kamerası ile donatılıyor. Kamera, her koşulda eksiksiz görüntü sağlamak üzere bir temizleme başlığıyla donatılıyor. Yeni E-5008, opsiyon olarak, ön ve arka tekerleklere mümkün olduğunca yakın konumlandırılan 4 kamera ve otomobilin etrafına dağılan 12 sensör sayesinde, aracın çevresini 360 derece gösteren PEUGEOT VisioPark 360° teknolojisiyle donatılabiliyor.
Bu yarı otonom sürüş özellikleri, sürücünün onayını gerektiriyor. Sensörler, sürücünün ellerini her zaman direksiyonda tutmasını sağlıyor.
Yedi yolcu için geniş yaşam alanı
Yeni E-5008, uzun aks mesafesi sayesinde ikinci sıra koltuklarda seyahat eden yolculara oldukça cömert bir bacak mesafesi sunuyor. Ayrıca üçüncü sırada yer alan koltuklar, yaşam alanı açısından segmentinde yeni bir standart belirliyor. Yeni E-5008'in ikinci sıradaki konforlu koltukları, 60/40 oranında ayarlanabilen kızaklı koltuk minderi ve 40/20/40 oranında ayarlanabilen sırtlıklarla modülerlik ve konforun mükemmel birleşimini sağlıyor. İkinci sıra koltukların sırtlıkları beş kademeli sırtlık eğim ayarı ile uzun yolculuklarda ek konfor sunuyor. Ayrıca üstün konfor seviyesi için ikinci sıradaki koltukların her birinde kaliteli kaplamalar yer alıyor.
Kolay Giriş sistemi sayesinde üçüncü sıra koltuklara erişim kolaylaşıyor. Bu çözüm ikinci sıra koltukların aynı anda tamamen eğilmesine ve öne doğru kaymasına olanak tanıyor. Böylece üçüncü sıraya erişim önemli ölçüde kolaylaşıyor. Ayrıca koltuk sırtlığının üst kısmındaki kumanda da ek bir kullanım kolaylığı sağlıyor. Geniş arka kapı açıklığının da katkısıyla üçüncü sıraya erişim daha da kolaylaşıyor.
E-5008 7 kişiye kadar yolcu taşıyabiliyor. Üçüncü sıra, ayarlanabilir koltuk başlıkları ile iki bağımsız sırtlığa sahip. Bu koltuklar minderlerin kalınlığı ve yumuşaklığı, yüksek sırtlıklar ve yetişkinler için optimize edilmiş baş mesafesi ile gerçek bir konfor sunuyor. Böylece yeni E-5008, yedi kişiye kadar seyahat ve gelişmiş yükleme kapasitesi sunarak farklı gereksinimlere uyum sağlıyor.
Yeni E-5008, 5 koltuklu kullanımda 740 litre, 7 koltuklu kullanımda 250 litre ve 2 koltuklu kullanımda 1.815 litreye kadar geniş ve çok yönlü bir bagaj hacmi sunuyor. İkinci sıradaki koltuk minderleri 60/40 oranında kaydırılabilirken, sırtlıkları 40/20/40 oranında öne ve arkaya yatırılabiliyor. Üçüncü sırada ise 50/50 oranında öne ve arkaya yatırılabilen sırtlıklar gelişmiş bir modülerlik sağlıyor. Ayrıca tüm arka koltuklar katlandığında geniş ve tamamen düz bir alan sağlayarak 2 metrelik bir yükleme uzunluğu sunuluyor.
MÜKEMMELLİK: Elektrikli araç performansında yeni standartlar!
Yeni E-5008, sadece menzil açısından değil, aynı zamanda sunduğu seçenekler açısından da segmentinde performans standartlarını belirleyen elektrikli ve elektrik destekli güç-aktarma sistemleriyle yollara çıkıyor.
En başından itibaren elektrikli bir model olarak tasarlanan yeni E-5008, farklı kullanıcı gereksinimlerini karşılamak üzere 3 adet 0 emisyonlu tamamen elektrikli motor seçeneğiyle (WLTP döngüsü onay aşamasında) sunuluyor.
En başından elektrikli bir model olarak tasarlanan yeni E-5008, AWD Çift Motorlu ve Uzun Menzilli versiyon da dahil olmak üzere 500 ile 660 km arasında elektrikli sürüş menzili sunan sıfır emisyonlu (WLTP döngüsü onay bekliyor) güç-aktarma sistemlerine sahip. Yeni nesil sabit mıknatıslı senkron motorlar daha fazla güç ve verimlilik sunuyor. 2 tekerlekten çekişli versiyonlar 157 kW (343 Nm) veya 170 kW (343 Nm) güç üretiyor. Çift motorlu 4 tekerlekten çekişli versiyon, önde 157 kW (343 Nm) ve arkada 83 kW (166 Nm) olmak üzere toplam 240 kW güç sağlıyor.
NMC (Nikel, Manganez ve Kobalt) kimyasal bileşimine sahip 400 V yüksek voltajlı lityum iyon batarya, zeminin altında bulunuyor ve aracın elektromotorunu besliyor. Aydınlatma ve bilgi-eğlence sistemi gibi diğer elektrik tüketen donanımlar, kendisi de dönüştürücü üzerinden yüksek voltajlı batarya tarafından beslenen 12V batarya ile beslenmeye devam ediyor. Isı pompası aynı zamanda batarya enerjisinden tasarruf ederken kabindeki yolcuların termal konforuna da katkıda bulunuyor. Ayrıca gelişmiş batarya, şarj kapasitesinin yüzde 70’i için 8 yıl veya 160.000 km garantiye sahip.